אגרנית כפייתית מספרת על ההשלכות הקשות של התופעה

ראיון עם אגרנית כפייתית על ההשלכות הקשות של התופעה

ראיון עם אגרנית כפייתית – רחל עובדת בחנות לממכר כלי בית ומתנות. את שולה היא מכירה היטב. היא רואה אותה המון בחנות. כי שולה היא לא רק לקוחה נאמנה. היא פשוט מבקרת קבועה דבר יום ביומו כמעט. ומה שהיא קונה אלו לא חפצים צרכים כמו לחם וחלב. אלא דברים אחרים לחלוטין.

רחל: שלום לך שולה, אני שמחה לפגוש אותך שוב, כאן, אצלי בחנות. מה באת לקנות היום?

שולה: מה באמת באתי לקנות?

שולה מביטה סביבה, בודקת מה היא רוצה לקנות היום בחנות…? הרי לא התחדש כאן משהו משמעותי מיום האתמול. וגם בבית שלה לא נוצר צורך דחוף מאז הפעם הקודמת שהיא יצאה לקניות. אז כל זאת היא יכולה לקנות?

רחל: יש הרבה לקוחות שנכנסות לחנות ועושות סיבוב. לראות מה חדש, ומה יכול להועיל בבית. כנראה גם את כזו…

שולה מהנהנת בראשה בהסכמה מוחלטת ועונה: אמרת נכון מאוד! אני אוהבת לבוא. להסתובב בין החפצים ולבחור מה אני רוצה לקנות היום. מה ישמח אותי להביא איתי הביתה.

רחל: אז לכי לחפש לך מה את רוצה לקנות היום, מעניין מה תמצאי שלא ראית אתמול…שולה יוצאת לסיבוב מעמיק בחנות וחוזרת עם שלל בידיה. היא מציגה את הפריטים על העמדה ומשתפת את רחל שמתחילה לערוך לה חשבון.

שולה: מקלף אני לוקחת לא בגלל שאין לי. יש לי כמה בבית. אני לא יודעת בדיוק אבל לפחות שניים מהחברה הזו, ועוד אחד מחברה אחרת. וזה חוץ מעוד שורת מקלפים מקולקלים שאני כבר לא משתמשת בהם ועוד שני מקלפים בעלי סכינים מיוחדים לקילוף פרוסות דקיקות במראה מיוחד.

רחל מאזינה ולא מאמינה. אבל היא לא מראה לשולה את ההפתעה בה מתקבלים הדברים. היא רוצה לשמוע את הסיפורים ששולה מספרת לה. זה נשמע לה כמו משהו לא שגרתי בכלל. ורחל אוהבת לשמוע דברים מעניינים כאלו.

רחל: מה את אומרת? אתם אוכלים הרבה ירקות? את מקלפת הרבה? מלפפונים, גזר?

שולה: מקלפת הרבה? ממש לא. אין לי כמעט זמן לקלף. אנחנו אוכלים בעיקר מלפפונים, והוא בריא יותר בקליפה, אז חבל לקלף. ואם אני רוצה לקלף ירק לוקח לי הרבה מאוד זמן עד שאני מחליטה באיזה מקלף להשתמש. או שאני לוקחת מקלף שאינו תקין ואז מתאכזבת לראות שהוא בכלל לא מקלף את הקליפה.

רחל: אז למה את לא זורקת את המקולקלים ודי?

רחל שואלת את השאלה הרגישה הזו בלי לשים לב שהיא נוגעת כאן בלב ליבו של העניין. אבל היא כבר הצליחה לרכוש את אמונה של שולה והיא מספרת בלי בעיה.

שולה: לזרוק מקלף רק בגלל שהוא מקולקל? לא אני אעשה דבר כזה. אצלי בבית יש כל כך הרבה חפצים. אם אזרוק כל מה שמתקלקל הבית שלי יהיה ריק לגמרי. את יודעת כמה מערכות שמע מקולקלות יש לי בבית? וכמה מסכי מחשב מונחים אצלי בארונות?

רחל מנסה להבין מה בדיוק מתרחש כאן מול העיניים שלה. היא מנסה לגשש ולתהות על קנקנה של שולה. מה יש לה? למתי היא שומרת את כל הגרוטאות הללו? למזלה היא נזכרת בסיפור שהיא קראה לפני חודשים מספר.

בסיפור היא קראה על אגרן כפייתי שלא היה לו מקום להניח את עצמו בבית. העלילה הייתה מעניינית מאוד ורק לכן היא זוכרת את הסיפור. האמת היא שרחל הייתה סבורה שהסיפור הזה הוא דמיוני ורחוק מרחק רב מהמציאות. היא כעת מגלה שזה לא כך.

"שולה היא אגרנית כפייתית" היא מהרהרת לעצמה. ורחמים ממלאים לה את הלב ודוחקים הצידה את הסקרנות ואת הידידות. והיא ממשיכה לשוחח עם שולה. ועכשיו ביתר זהירות. אולי בכלל היא זועקת לעזרה, כמו האגרן ההוא בסיפור. ואין מי ששומע את הזעקה שלה?

רחל: ולא עמוס לך הבית? לא צפוף? ש לך מקום להכל?

שולה: עמוס, עמוס מאוד הבית. באמת קשה לי למצוא מקום לכל החפצים שלי. יש לי בעיקר בקבוקים. המון המון בקבוקים. ובקבוק תופס הרבה מקום. במיוחד אם מדובר בבקבוקים גדולים. אבל כל בקבוק חשוב לי. אני לא מוותרת על אף אחד!

כך היא מסיימת בחיוך שיש בו מן החיבה והאהבה לכלי הקיבול הפלסטיים.

רחל: אילו סוגי בקבוקים יש לך בבית?

שולה: כל הסוגים. בקבוקים של משקאות קלים, בקבוקי זכוכית של יין. בקבוקונים חביבים של רום ווניל. וכמובן גם של שמפו וסבונים מכל מיני סוגים. נראה לי שאם אספור את כל הבקבוקים אגיע לכמה אלפים.

רחל: אז אולי תספרי ותספרי לי מחר כמה בקבוקים יש לך בבית?

שולה: אין סיכוי לספור אותם. כל כך הרבה בקבוקים יש לי! ניסיתי כבר כמה וכמה פעמים לספור ותמיד אני מתבלבלת באמצע. תביני, הם מפוזרים בכל מיני מקומות בבית ואני תמיד מתבלבלת באמצע…

רחל: עכשיו אני נזכרת שגם כאן את קנית מידי פעם בקבוקים…

שולה: נכון מאוד! היא אומרת בהתרגשות. היא ממש מרגישה כאן אהובה ורצויה. וזה לא רגש שהיא חווה לעיתים קרובות.

רחל: ומה את מתכננת לעשות עם כל הבקבוקים האלו?

שולה: מה זאת אומרת? אני כבר עושה איתם הרבה דברים. בעצם אני לא צריכה לעשות איתם שום דבר. הם שלי והם מונחים בבית שלי. וזה מה שיש לי לעשות בהם. זה משמח אותי ונותן לי הרגשה טובה. וזה מה שהכי חשוב. ההרגשה הטובה!

רחל: כמה את צודקת! ההרגשה הטובה זה מה שחשוב לכולם. ואם הבקבוקים ויתר החפצים וגם הקולפנים נותנים לך הרגשה טובה. אז אין טוב מזה! בדיוק יש לי כאן בקבוק ריק של מיץ. רוצה גם אותו?

שולה קפצה על המציאה שהיא קיבלה כאן בחנות הכלים ללא תמורה והיא מכניסה אותה לתיק הענק שמונח לידה על הרצפה. ולמרות שהתיק הוא ענק הבקבוק בקושי הצליח למצוא לעצמו מקום שם. מה עוד יש שם? רק לשולה פתרונים.

רחל: ובאמת יש לך הרגשה טובה?

שולה: תראי, היא אומרת ונאנחת אנחה קורעת לבבות שאין מקורה במחוזות ההרגשות הטובות. כי אם מעומק הלב השבור. את צריכה להבין שיש לי המון בעיות בגלל הבקבוקים וכל שאר הדברים. בעלי נורא כועס.

רחל: למה הוא כועס?

שולה: הוא כועס כי הוא לא מרוצה ממה שקורה בבית שלנו. הוא מרגיש שהבית מתמלא באינספור חפצים ושאין לו מקום להניח את עצמו בבית. הוא טוען שמאז שהתחלתי עם כל זה אין אוכל מבושל כמו שהיה פעם. וגם בגדים מכובסים הוא לא תמיד מוצא.

רחל: ונראה לך שהוא צודק?

שולה: זו פעם ראשונה שאני חושבת על זה. עד היום רק כעסתי בחזרה על כך שהוא מפריע לעשות את מה שאני רוצה ואוהבת. אבל עכשיו כשאת שואלת אני חושבת שבוודאי. אני באמת לא מספיקה לבשל ולנקות כמו פעם.

רחל: ומה את חושבת לעשות?

שולה: מה אני יכולה לעשות? יש מה לעשות בכלל?

רחל: אני חושבת שאת צריכה לפנות לאנשי מקצוע. אני בטוחה שתמצאי פיתרון!

שי פינוי דירה יתנו גם לשולה מענה מהיר ויעיל!

גם בעלה לא יכעס עוד, ויהיה מרוצה מאוד!

איך מפנים דירה עמוסה בחפצים מיותרים?

כאמור, שירותי חברת שי פינוי דירה תוכל לתת מענה ליעיל במקרה של דירה עמוסה בחפצים עקב אגרנות כפייתית, גם אם מדובר באגירת חפצים ארוכת שנים. כיצד ניתן לבצע תהליך פינוי כל כך מורכב ביעילות ובמהירות?

הדבר כרוך בלא מעט עבודת צוות, שימוש בציוד מקצועי ובידע שנצבר עם השנים. למעשה, מדובר בתהליך מובנה בעל שלבים קבועים. כל אחד מן העובדים המועסקים בחברה יודע בדיוק מה עליו לעשות בכל שלב משלבי הפינוי, כך שניתן לדעת בדיוק מה יש לעשות על מנת שהפינוי יהיה מוצלח בכל מקרה. עובדי החברה המנוסים כבר ראו דירות אגרנות רבות במהלך שנות עבודתם, והם יוכלו לדעת כיצד להתמודד עם כל מצב שהוא- גם במידה ונראה כאילו הדירה מוזנחת במיוחד.

מיון יסודי לפני הפינוי

בשירות של שי פינוי דירה, שום חפץ שהוא אינו מושלך לאשפה לשווא. אנו מאמינים כי לכל חפץ במצב טוב יכול להמצא בעלים חדש שזקוק לו. לכן, במידה ויש הרבה חפצים בדירה שחלקם במצב טוב, יש לבצע מיון יסודי של כל החפצים ולראות מה האופציות. ניתן לתרום חלק מן החפצים הללו לנזקקים; חפצים אחרים יכולים להמכר. מובן שכדאי להשאיר בבית כמות מסוימת והגיונית של חפצים, ולסדר אותם כך שלכל חפץ יהיה מקום סביר.

פינוי החפצים באופן חוקי

החפצים שהוחלט לפנות יפונו, אם לתרומה, אם למכירה ואם לאתרי פסולת. יש לציין כי החברה עובדת אך ורק עם אתרי פסולת חוקיים לחלוטין.

ניקוי לאחר הפינוי

לאחר פינוי החפצים, התהליך אינו מסתיים- החברה אינה עוזבת את הדירה עד אשר היא נקייה למשעי מכל סוג לכלוך שהוא, כך שניתן להתחיל מייד את החדשים החדשים בדירה פנויה ונעימה.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו