פינוי ירושה במשפחה

שירות יעיל ומקצועי

ירושה הינה סיטואציה מורכבת. מצד אחד מדובר ברגשות, בדרך כלל עצב וגעגועים, אך מצד שני מדובר גם בסוג של מתנה, רק שברוב המקרים שמדובר על ירושה, השמחה רחוקה מלהיות שלמה. מילא אם מדובר על סכום כסף, הרי שאז ישנה  הידיעה שהוא מחכה בבנק או באיזשהו חשבון וירטואלי מחכה בשקט לכשתנפנה רגשית. אך אם מדובר בחפצים, הרי שאז העסק הרבה יותר מסובך ומגביר את עוצמת הרגשות. חפצים שמחכים דורשים טיפול יותר מהיר ובעיקר כשאינינו פנויים לכך רגשית. על כן קיימות חברות שעוסקות בפינוי, פינוי ירושה.

מכירת התכולה

הרבה פעמיים אדם משאיר עיזבון לכמה מבני משפחתו כנכס משותף, מתוך מחשבה ותקווה שהם כבר יסתדרו ביניהם. ובאמת ישנם מקרים שהורה הוריש לילדיו דירה על כל תכולתה, מרמת הנכס ועד רמת נעלי הבית המרופטות. במקום שאח אחד ייקח סיר והשני יעמיס ספה, ניתן למכור את כל התכולה ובכסף שיתקבל לחלוק שווה בשווה. כיום ניתן למצוא חברות שעושות את המלאכה, באות לפגישה, רואות את החפצים השונים ורוכשות מה שנראה להם כדאי. תתפלאו לגלות באילו חפצים הם מוצאים ערך.

מתי כן ומתי לא

סיטואציה זו טובה בעיקר כאשר בני המשפחה אינם קשורים לחפצים הפזורים בבית, או שמצד שני אינם רואים צורך או רצון באף אחד מהחפצים. הרי שאז סיטואציית מכירת כל תכולת הבית תשרת אותם נאמנה. העניין נהיה יותר מורכב כאשר יש רצון במספר חפצים. אז יש לנהוג ברגישות כלפי שאר חברי המשפחה, ולבקש מהם רשות בנטילת החפץ שעכשיו שייך לכולם. אחרי שיש הסכמה מצד המשפחה, יש ליידע את הקונה  אילו דברים נמצאים מחוץ לתחום המכירה. פינוי ירושה אומנם תחום רגיש אך באותה נשימה גם פתיר.

הצעת מחיר

בשלב הצעת המחיר מחברת פינוי ירושה, יש לידע את כל בעלי הנכס ולהגיע להסכמה משותפת. לרוב כדאי למנות אחד מהמשפחה כאחראי לאישור הסופי. על מייצג המשפחה לעבור על הצעות המחיר, לבקש ליראות קטלוג מחירים בהנחה שיש, ולהפעיל שיקול דעת. לעיתים אפילו בקשת חוות דעת נוספת עשויה לעזור בהרגשת הביטחון בעת סגירת העסקה.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו