פינוי וניקוי דירות בדרך הטובה ביותר

טיפול בחפצים שנמצאים בדירה המיועדת לפינוי

אנחנו נדרשים לבצע  פינוי וניקוי דירות מסיבות שונות. סיבה אחת יכולה להיות בעל דירה שנפטר ומוריש את הדירה לקרובי משפחתו, ואז נוצר צורך לבצע פינוי דירה וירושה , סיבה נוספת יכולה להיות רצון או צורך של בעל הדירה להשקיע בה כנכס נדל"ן , דבר שמחייב פינוי דירה בתל אביב , למשל, לצורך מכירת הדירה או השכרה שלה. פינוי דירה נדרש גם במקרים של טיפול באדם שהוא אגרן כפייתי האוסף חפצים רבים מאוד שממלאים את הדירה ויש צורך לפנות אותם. בכל דירה כזאת המיועדת לפינוי יש צורך ,קודם כל , לאסוף את כל החפצים הנמצאים בדירה . זו אינה משימה קלה, מכיוון שכל דירה מכילה הרבה יותר חפצים מכפי שנראה לעין. צריך לבדוק היטב בכל חדרי הדירה , ובכל הפינות, כדי לבצע איסוף מלא. לאחר איסוף החפצים צריך למיין אותם. להחליט איזה חפצים כדאי לשמור, איזה חפצים כדאי לתרום או לתת למשפחה, ואיזה חפצים נמצאים במצב לא טוב, וכדאי לזרוק אותם. אחרי מיון החפצים, וזריקת החפצים השבורים והפגומים, צריך לארוז את החפצים שנשארו ולהכין אותם לפינוי. צריך לשים לב לנהוג בעדינות בחפצים שבירים , להקפיד לשמור על חפצי נוי ויצירות אומנות שנמצאים בין החפצים, ולארוז את החפצים כך  שלא ייפגעו במהלך הפינוי. לאחר האריזה ניתן לפנות את החפצים מהדירה.

תהליך הפינוי של רהיטים וחפצים כבדים שנמצאים בדירה

כל בעל מקצוע העוסק בפינוי דירה צובר ניסיון וידע גם בכל הנוגע לטיפול  ברהיטים. בכל דירה שצריך לפנות יש גם רהיטים וחפצים כבדים כמו מקרר או מכונת כביסה. כל אלה צריכים טיפול מיוחד בגלל הקושי לפנות אותם. לפני שמתחילים בתהליך של פינוי רהיטים  ופינוי החפצים הכבדים צריך לבדוק את הגודל והמשקל שלהם, ולבחון את מבנה הדירה , כדי לתכנן את ביצוע הפינוי בצורה הטובה ביותר. יש רהיטים שאפשר לפרק לצורך ההעברה ואחר כך להרכיב במיקום החדש. תהליך הפירוק צריך להיעשות בצורה מקצועית ובזהירות. יש רהיטים שיש להם חלקים נשלפים כמו מגירות של ארון, או כריות של ספה, שאפשר להוריד ולהפריד לצורך הפינוי. את שאר הרהיטים צריך לארוז ולהכין לפינוי בצורה שתשמור ותגן עליהם מפני פגיעות ושריטות. אם יש רהיטים שיש להם חלקים העשויים מזכוכית ( כמו דלתות של ארונות או משטח של שולחן), צריך להקפיד במיוחד על אריזה שתמנע שבירה של הרהיטים. כך גם לגבי החפצים הכבדים המיועדים לפינוי. ישנן דירות שיש בהן רהיטים ישנים שמצבם רעוע, או שבעל הדירה אינו מעוניין בהם. במקרה כזה אפשר להציע פינוי רהיטים ישנים בחינם, תמורת השימוש ברהיטים.

ניקיון יסודי של הדירה לאחר ביצוע פינוי החפצים והרהיטים

 לאחר שהחפצים השונים הרהיטים והמכשירים פונו מהדירה, הדירה ריקה ופנויה, ולכאורה עבודת הפינוי של הדירה נסתיימה. אבל זה לא ממש מדויק, כי גם כאשר כל החפצים וכל הרהיטים פונו מהדירה, העבודה של מומחה פינוי דירה אינה מסתיימת, ויש צורך גם בניקוי של הדירה. אחרי ביצוע הפינוי נשאר בדירה לכלוך  שהסתתר מתחת לרהיטים ולמכשירים שהיו בדירה, וגם לכלוך שנוצר כתוצאה מהפעולות השונות שנעשו לצורך פינוי הדירה. המצב יכול להיות מורכב יותר בדירה של אספן כפייתי, שבה , לאחר שמפנים את כל החפצים שמילאו את הבית, מגלים רצפה שלא נשטפה מזמן , קורי עכביש , וסימני עובש. לא ניתן להשאיר דירה במצב כזה , ולא ניתן למסור אותה כך, בעיקר כאשר ידוע שיש דיירים שאמורים  להיכנס אל הדירה בהקדם, והדירה צריכה להיות מוכנה עבורם. צריך לטאטא ולאסוף את כל הלכלוך שנשאר, לבדוק שלא נשארו חפצים ולכלוכים במקומות נסתרים בדירה, ולזרוק את כל הלכלוך שנאסף. אחר כך צריך לבצע שטיפה יסודית של הבית. רצוי לעבור בכל חדרי הבית ולנקות כל חדר בצורה הטובה ביותר, בעזרת חומרי ניקוי טובים. כך הדירה תראה יפה ונקיה, ולא יישארו בה "מזכרות" מתהליך הפינוי.

צביעה של החדרים לאחר פינוי הדירה

אחרי שהושלם הניקוי בכל חדרי הדירה, והדירה כולה נקיה, אפשר לראות בצורה ברורה את כל הנזקים שהזמן והאנשים שגרו בדירה גרמו. אפשר להבחין בקילוף הצבע בקירות של חדרי הדירה השונים, בכתמים על קירות הדירה שנגרמו על ידי הדיירים, או טביעות ידיים של הילדים שגרו בה. יש דירות ישנות שפגעי הזמן ניכרים בהם , וניתן להבחין בקיומם של  סדקים בקירות , עובש או רטיבות. יש גם דירות שבהן הצבע שהיה על הקירות דהה עם השנים, והדבר גורם לדירה להראות מוזנחת ולא מטופלת. בכל מקרה כזה, כדאי לצבוע את קירות הדירה, בכל החדרים, ולהפוך את המראה הישן שלה למראה חדש ונעים יותר. אך צביעה נדרשת לא רק כאשר מדובר בדירה ישנה. הצביעה היא חלק מהשירותים שמעניק בעל מקצוע העוסק בענייני פינוי וניקוי דירות. צביעה יכולה לרענן ולחדש באופן משמעותי את מראה הדירה, ולפעמים היא משנה את המראה באופן מהותי. כאשר הדירה צבועה בצבע חדש יש תחושה שהיא  הפכה לדירה אחרת. הצביעה מאפשרת התחדשות והתחלה חדשה גם בדירה ישנה שהייתה שייכת לבעל בית אחד במשך שנים, או לדירה שהייתה מלאה בחפצים ובלכלוכים שנאגרו עם השנים. כמו בכל צביעת דירה גם כאן חשוב להשגיח שלא יישארו שאריות של צבע על הרצפה או בפינות הדירה, ושהצביעה תעשה בצורה מקצועית ויפה. חשוב גם לטפל  בסדקים ובחורים שיש בקירות (במידה ויש כאלה ) לפני ביצוע הצביעה. הצביעה היא עוד שלב אחד חשוב בתהליך פינוי והכנת הדירה.

ביצוע הדברה נגד חרקים ומזיקים  לאחר פינוי הדירה

בנוסף לתהליך פינוי הדירה מכל החפצים והרהיטים הנמצאים בה, ולתהליך ניקוי וצביעת הדירה, בעל מקצוע יכול להציע גם שרותי הדברה לדירה. הדברה היא דבר הכרחי במיוחד בדירות ישנות שהיו מוזנחות במשך זמן רב, ובדירות שהיו שייכות לאנשים מבוגרים או מוגבלים שלא הייתה להם אפשרות  או יכולת כלכלית ופיזית, לטפל בדירה בצורה טובה, אך כדאי לבצע אותה בכל דירה לאחר השלמת תהליך הפינוי. קורה שלאחר הפינוי מתגלים סימנים המראים על נוכחותם של ג'וקים או עכברים בדירה, שהיו חבויים מאחורי הרהיטים שהיו בה. גם דירה שיש בה צנרת ישנה, ודירה שיש בה רטיבות ועובש בפינות ועל  הקירות, יכולות להיות מוקד משיכה למזיקים. תהליך ההדברה חייב להתבצע ,כמובן, רק כאשר הדירה ריקה ופנויה לחלוטין, וכאשר כל הפינות שלה נקיות מלכלוכים, ואין בה שקיות או ארגזים ריקים שנשארו מתהליך הפינוי. הדברה צריכה להתבצע בכל חלקי  הדירה, ובמיוחד בחלקים הבעייתיים כמו המקלחת והמטבח. ההדברה חשובה כדי להשלים את תהליך הפינוי בצורה נכונה ויסודית , בידיעה שהדירה נמסרת כאשר היא מוכנה ונקיה מכל הבחינות. חשוב לדעת ולזכור שכאשר יש צורך לפנות דירה מכל סיבה שהיא, כדאי להיעזר במומחה ובעל מקצוע שיבצע את תהליך הפינוי הניקיון הצביעה וההדברה בצורה יסודית, תוך הקפדה על כל שלב בתהליך הפינוי.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו