פינוי דירות וירושות לקראת שיפוץ

מפנים דירות 

פינוי דירות ירושות ודירות לקראת שיפוץ הוא משינה קשה ומורכבת, אשר מציבה את היורש החוקי בדילמה קשה, בעת שהוא צריך לפעול. אותו יורש חוקי, אשר קיבל את הדירה והירושה מקרבו אהוב שנפטר, מגלה, פתאום, אל נגד עיניו, עולם אשר שכח שהיה קיים פעם. אותו דירה וירושה, המלאה בשלל חפצים מחייו של היורש החוקי, ממלאת את ליבו בשמחה עילאית, לנוכח כל הזיכרונות שמציפים אותו מחדש. הטוגה אשר עטפה את חייו מהאובדן הכאוב אשר חווה עודנה שם, אף בד בבד, הוא זוכה לאוצר בלום, בדבר חפצים ישנים, אשר ליוו את חייו ואת חיי משפחתו. אין ספק שעובדה זו יכולה לנחם במעט כל אדם באשר הוא. עם זאת, אותו אוצר בלום שהתגלה בנבכי הדירה, יש לטפל בו בכבוד וביראה הראויים לו. משימה זו קשה, לעיתים, בשביל היורש, הן מפאת כמויות החפצים אשר נמצאו ונשארו בדירה והן מבחינת העול הסנטימנטלי שנכרך פתאום סביב אותו היורש. זאת ועוד, לעיתים בדירה נמצאים אף חפצים שעם כל הקושי, אין בהם צורך יותר וכי לא ניתן להשתמש בהם, פרקטית, לשום דבר. כלומר, יש להיפרד מהם. הדבר מקבל משנה תוקף בעת שהיורש מעוניין לשפץ את הדירה, למענו, או למען מכירתה או השכרתה לאחרים.

איך מתבצע פינוי הירושות והדירות?

בצורה מקצועית, אמפאטית ומתחשבת. אנשי המקצוע מבינים כי פינוי ירושות הוא מעמסה נפשית קשה על היורש, אך הכרחית, ולכן הם מבצעים זאת יראת קודש. יש להסביר ליורש כי פינוי ירושות הוא הזדמנות לטהר ולנקות את הבית, להעניק לו צורה יפה ומכובדת יותר. אין צורך לומר כי רבים מן הבתים שיורשים נמצאים במצב לא מזהיר ולפיכך, הצורך בשיפוץ. חשוב להזכיר כי פינוי הירושות מתבצע יחד עם היורש וכי שום דבר לא נעשה לפני קיום התייעצות מקיפה המשתפת את כולם.

האזינו להמלצה של עוד לקוחה מרוצה של שי פינוי דירה

 

מה מפנים במסגרת פינוי הירושות?

כל דבר הניתן להעלות על הדעת. מדהים מה אנשים אוגרים ולא זורקים עם השנים. חפצים כגון מוצרי חשמל ישנים שאינם עובדים עוד, עיתונים ישנים, ריהוט ישן ובלוי, כל אותם דברים נאספים, לעיתים באובססיביות, ע"י אנשים שונים. פינוי הירושות מתבצע דרך מיון חפצים מקדים, יחד עם היורש החוקי, כדי שלא יווצר מצב שחפצים רבי ערך יזרקו לשווא.

שיקולים סנטימנטליים ועקרונות אתיים

כשמדובר בפינוי דירות ירושה, הגורם הסנטימנטלי יכול להיות משמעותי מאוד. לעיתים יש חפצים שאינם שווים הרבה מבחינה כלכלית, אך יש להם ערך רגשי גבוה עבור היורש. כזכור, הפינוי הוא תהליך שמתבצע בשיתוף פעולה עם היורש ולכן, כל חפץ מגיע לעיון ולהחלטה משותפת. עקרונות אתיים כגון התייחסות לסביבה ואולי גם תרומה של חפצים לאנשים הזקוקים יכולים להיכנס לשיקול הדעת.

דינמיקה עם השכנים ותיאום עם רשויות המקומיות

במהלך הפינוי, ישנן השפעות לא רק על היורש אלא גם על הסביבה הקרובה. שכנים יכולים להרגיש מפורעים מהרעש והתנודה, ולכן חשוב להודיע להם מראש ואולי אף לתאם זמנים מתאימים לעבודה. כמו כן, במקרים מסוימים ייתכן ויהיה צורך בקבלת היתרים מהרשויות המקומיות. התיאום הזה חיוני לוויכוחים ובעיות עתידיות וכדי לוודא שהפינוי מתבצע בצורה הכי חלקה ומהירה ככל האפשר.

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו