"נקיון שמחזיר תקווה: חווית פינוי דירת אגרן בהרצליה"

נקיון שמחזיר תקווה: חווית פינוי דירת אגרן בהרצליה

רינה, אשה בת 58 מהרצליה, חיה במשך שנים עם הפרעת אגירה כפייתית. לאורך הזמן, דירתה הצטברה בחפצים, בגדים ישנים וחפצים שאספה מהרחוב. המצב הגיע לנקודת שבר כשבנה, עומר, ביקר אותה וגילה שהדירה הפכה לסביבה לא בריאה ומסוכנת. הוא שכנע את אמו לפנות לחברת "שי פינוי דירה" על מנת לקבל סיוע בניקיון ושיקום הדירה.

הצוות המיומן של שי פינוי דירה הגיע לביתה של דבורה והחל בתהליך הפינוי בעדינות ובמקצועיות. הם עבדו בשיתוף פעולה עם אילנה, יצרו קשר אמפתי והבינו את הקושי הרגשי שבהיפרדות מחפצים. בשלב הראשון, הם מיינו את הפריטים לקבוצות – חפצים שימושיים, בעלי ערך סנטימנטלי, ופסולת שיש לפנות. הצוות הקפיד לשמור על פרטיותה של שרה ולא חשף את מצב דירתה בפני השכנים.

לאחר מכן, החל שלב הניקיון המעמיק. העובדים ניקו ביסודיות את כל חלקי הדירה – מהרצפה ועד לתקרה. הם רוקנו את המטבח מכלים מצטברים, שטפו את החלונות, וחיטאו את חדר האמבט. תוך כדי כך, הם דאגו גם לתקן ליקויים קלים כמו החלפת מנורות שרופות ותיקון דלתות שהיו תקועות. לאט לאט, הדירה של נורית החלה להיראות שוב כמו בית.

הצוות המשיך לסייע לרחל גם בשלב הסידור והאחסון. הם עזרו לה למצוא מקום לחפצים החשובים, וארגנו את שאר הפריטים באופן נגיש ונוח לשימוש. הם גם נתנו לה טיפים לשמירה על הסדר בעתיד, כגון שימוש בקופסאות אחסון ומדפים. לבסוף, הדירה שבה להיות מרחב מזמין ונעים למגורים.

כשחנה ראתה את דירתה לאחר הניקיון, היא התרגשה עד דמעות. החלל שהיה פעם מלא בהררי חפצים וזבל, הפך למקום נקי ומסודר. היא חשה תחושת הקלה עצומה, וידעה כי זו נקודת מפנה בחייה. הצוות של שי פינוי דירה, בזכות הרגישות, האמפתיה והמקצועיות שלהם, לא רק ניקו את הדירה, אלא גם סייעו למרים להתחיל פרק חדש ומלא תקווה בחייה.

סיפורה של רינה מדגים כיצד שירות פינוי מתמחה ורגיש יכול לחולל שינוי עצום בחייו של אדם המתמודד עם הפרעת אגירה כפייתית. תודות לתמיכה, ההבנה והעבודה הקשה של חברות כמו שי פינוי דירה, אנשים כמו רינה יכולים להשיב לעצמם את השליטה על סביבת המחיה שלהם, ולפתוח דף חדש בפרק הבא של חייהם.

* המידע המוצג באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי, לייעוץ רפואי יש לפנות לרופא מוסמך

מהסטיגמה למודעות: תפקיד התקשורת בהעלאת המודעות הציבורית ובמיגור דעות קדומות כלפי אגירה כפייתית

פינוי דירה בבאר שבע

פינוי דירה יכול להיות תהליך מורכב ומתיש, במיוחד כשמדובר בדירה ישנה או מוזנחת הדורשת טיפול מקיף. לעתים, הצטברות של שנים רבות של חפצים, ריהוט ישן ופסולת יכולה להפוך את המשימה למאתגרת במיוחד.

קראו עוד »

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו