"מחזירים אור לבית: סיפור פינוי ושיקום בבני ברק"

מחזירים אור לבית: סיפור פינוי ושיקום בבני ברק

יוסי, גבר חרדי בן 50, התגורר בדירה צנועה בבני ברק. במשך עשורים, הוא נאבק עם הפרעת אגירה כפייתית, אשר הובילה לצבירת כמויות אדירות של חפצים וגרוטאות בביתו. המצב הגיע לנקודת שבירה כאשר הדירה הפכה לבלתי ראויה למגורים, והסביבה הקרובה של יוסי החלה לדאוג לבריאותו ולשלומו.

לאחר התייעצות עם הרב של הקהילה, בני משפחתו של דוד החליטו לפנות לעזרה מקצועית. הם יצרו קשר עם שי פינוי דירה, חברה מנוסה המתמחה בפינוי עדין ומכבד של פסולת מדירות מוזנחות של אנשים הסובלים מהפרעת אגירה כפייתית. צוות החברה, בהנהגתו של שי, הגיע לדירתו של משה והחל בתהליך הפינוי תוך הקפדה על רגישות תרבותית ודתית.

העבודה הייתה מאתגרת הן פיזית והן רגשית, אך הצוות של שי פינוי דירה גילה אמפתיה ומקצועיות לאורך כל הדרך. הם שיתפו פעולה עם אהרון, תוך מתן תמיכה נפשית וייעוץ מעשי. תוך כדי הפינוי, הם סייעו לו לעבור על החפצים, לזהות את אלו בעלי הערך הסנטימנטלי או השימושי, ולארגן מחדש את המרחב הביתי. הצוות עבד בדיסקרטיות מרבית, תוך התחשבות ברגשות של יצחק ובצנעת הפרט שלו בקהילה.

לאחר שבועות של מאמצים מרוכזים, הדירה של חיים עברה מהפך יסודי. החללים נוקו לעומק, והאווירה השתנתה מקצה לקצה. פריטים בעלי ערך נשמרו ואורגנו מחדש, והדירה הפכה שוב לבית חם ומזמין. בפעם הראשונה since זמן רב, שמואל הרגיש תחושת הקלה ושמחה להיות בביתו.

ההתמודדות של אלי עם הפרעת האגירה הכפייתית לא תמה עם פינוי הדירה, אך הוא קיבל כלים יקרי ערך להמשך הדרך. צוות שי פינוי דירה סיפק לו הכוונה והפניות לתמיכה מקצועית נוספת, כולל אפשרויות לטיפול נפשי וקבוצות תמיכה. הם הדגישו את חשיבות ההכרה במחלה והתמיכה המתמשכת הנדרשת כדי להתמודד עימה.

הסיפור של יוסי ממחיש את ההשפעה העמוקה שיכולה להיות לסיוע מקצועי ואנושי. בעזרת שי פינוי דירה, הוא הצליח לעשות צעד משמעותי בהתמודדות עם הפרעת האגירה ולשפר את איכות חייו. המסע שלו מדגיש את החשיבות של קבלת עזרה בזמן ומתן יחס של כבוד ורגישות לאנשים המתמודדים עם אתגרים נפשיים מורכבים, תוך התחשבות ברקע התרבותי והדתי שלהם.

* המידע המוצג באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי, לייעוץ רפואי יש לפנות לרופא מוסמך

מהסטיגמה למודעות: תפקיד התקשורת בהעלאת המודעות הציבורית ובמיגור דעות קדומות כלפי אגירה כפייתית

פינוי דירה בבאר שבע

פינוי דירה יכול להיות תהליך מורכב ומתיש, במיוחד כשמדובר בדירה ישנה או מוזנחת הדורשת טיפול מקיף. לעתים, הצטברות של שנים רבות של חפצים, ריהוט ישן ופסולת יכולה להפוך את המשימה למאתגרת במיוחד.

קראו עוד »

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו