"לא האמנתי שזה אפשרי": סיפור מרגש על גמילה מאספנות כפייתית ברעננה

רבקה, תושבת רעננה, התמודדה במשך שנים עם אספנות כפייתית שהשתלטה על חייה ועל ביתה. אט אט הפך הבית למחסן עמוס בחפצים, גרוטאות ופריטים חסרי שימוש, עד שהגיע למצב שבו קשה היה לנוע בין החדרים. אבל לפני כשנה, בעזרת חברת "שי פינוי דירה", החלה רבקה במסע מופלא של שינוי וגמילה, שהוביל אותה בחזרה לחיים של סדר, ניקיון ושלווה נפשית.

ההבנה שמשהו חייב להשתנות

"הייתי קמה בבוקר, מביטה סביבי ופשוט מתייאשת", נזכרת רבקה. "לא היה לי מושג מאיפה להתחיל או איך להתמודד עם כל הכמויות האדירות של חפצים שצברתי. זה השפיע על כל תחומי החיים שלי – על הזוגיות, על הקשר עם הילדים, על הבריאות הנפשית. בשלב מסוים הבנתי שאם אני רוצה שינוי אמיתי, אני חייבת לפנות לעזרה חיצונית".

הפנייה ל"שי פינוי דירה" – תחילתו של מסע

דרך חברה טובה הגיעה רבקה ל"שי פינוי דירה", חברה מקצועית המתמחה בפינוי ובניקיון של בתים עמוסים בחפצים מיותרים. "כבר בפגישה הראשונה הרגשתי שאני בידיים טובות", היא מספרת. "הם הקשיבו לי בסבלנות, גילו הבנה למצוקה שלי, והציעו תכנית פעולה מפורטת ומותאמת אישית. זה נתן לי תחושה של ביטחון ושל תקווה, אולי בפעם הראשונה since זמן רב".

הליך מיון וסינון של החפצים

השלב הראשון בתהליך היה מיון יסודי של כל הפריטים בבית. צוות "שי פינוי דירה" עבד יחד עם רבקה כדי לסווג את החפצים לקטגוריות – מה נשאר, מה עובר לתרומה ומה מיועד לפינוי. "זו הייתה חוויה מאתגרת אבל גם משחררת", אומרת רבקה. "פתאום ראיתי סדר והיגיון בתוך כל המבוך הזה. התחלתי להבין שיש דברים שאני יכולה לוותר עליהם מבלי לאבד חלקים מעצמי".

הפינוי בפועל – רגע של השתחררות

לאחר המיון הגיע שלב הפינוי עצמו. במשך מספר ימים פעלו אנשי "שי פינוי דירה" ללא לאות כדי לרוקן את הבית מעודפי החפצים. הם דאגו לפינוי מסודר לאתרים מורשים, לאריזה נכונה של פריטים למסירה ולתרומה, ולפירוק של רהיטים ופריטים גדולים. "בכל יום שהבית התרוקן יותר, הרגשתי איך אני מתמלאת", משתפת רבקה. "כאילו שבכל פריט שעזב, השתחררתי מעוד משקולת שריתקה אותי למטה".

ניקיון יסודי וארגון מחדש של הבית

השלב הבא היה ניקיון עמוק ויסודי של הבית. צוות המנקים של "שי פינוי דירה" טיפל בכל פינה ובכל משטח, והחזיר לבית מראה צחור ונוצץ. לאחר מכן נכנס לתמונה מעצב פנים מטעם החברה, שסייע לרבקה לארגן מחדש את הבית בצורה פונקציונלית ואסתטית. יחד יצרו פתרונות אחסון חכמים, פינות נעימות לשהייה ומרחבים פתוחים ונעימים.

החיים שאחרי – תחושת התחדשות ושליטה

השפעת התהליך על חייה של רבקה הייתה עמוקה ומקיפה. "זה כאילו נולדתי מחדש", היא מתארת בהתרגשות. "פתאום יש לי מרחב לנשום, לחשוב, להזמין אנשים הביתה בלי בושה. אני מרגישה שליטה על הבית ועל החיים שלי. זה תחושה שלא הכרתי כבר שנים". גם בני המשפחה חשים בשינוי העצום. "אמא שלי אדם אחר", מעידה בתה של רבקה. "קלילה יותר, שמחה יותר, נוכחת יותר. כאילו פרחה".

"שי פינוי דירה" עושים את ההבדל

רבקה לא מפסיקה להודות לאנשי "שי פינוי דירה" על התהליך שעברה איתם
"הם היו הרבה יותר מסתם נותני שירות
הם היו שותפים אמיתיים, מלווים בכל צעד ושלב
בזכות הניסיון, המקצועיות והיחס האישי שלהם הצלחתי לצלוח את אחד האתגרים הגדולים בחיי
אני בטוחה שהסיפור שלי יכול לתת כוח ותקווה לאנשים נוספים שמתמודדים עם אספנות כפייתית
אם גם אתם שם בחוץ – דעו שהשינוי אפשרי
אתם לא לבד וניתן לצאת מזה, צעד אחר צעד, עם ההכוונה הנכונה
אני חיה הוכחה לכך".

אל תישארו לבד עם האתגר – צרו קשר עם "שי פינוי דירה" עוד היום

אם גם אתם או מישהו מיקיריכם מתמודדים עם אספנות כפייתית, זכרו שהעזרה בהישג יד
אתם לא צריכים לעבור את המסע הזה לבד
בדיוק כפי שרבקה מצאה שותפים אמיתיים לדרך בחברת "שי פינוי דירה", גם אתם יכולים לזכות בליווי המקצועי והמסור שלהם
צוות המומחים של "שי פינוי דירה" מוכן להושיט לכם יד, להקשיב לסיפור האישי שלכם ולבנות יחד אתכם תכנית פעולה שתתאים לצרכים ולרצונות הייחודיים שלכם
בין אם אתם זקוקים לעצה ראשונית, לסיוע בפינוי ומיון או לשירותי ניקיון וארגון מחדש של הבית – הם כאן כדי ללוות אתכם לכל אורך הדרך
אל תחכו עוד רגע – צרו קשר עם "שי פינוי דירה" עוד היום והתחילו גם אתם במסע מרגש לעבר חיים חדשים של ניקיון, סדר ושלווה נפשית

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו