האם הרשויות עלולות להתערב בסיטואציה משפחתית של אגרנות כפייתית?

התערבות של הרשויות במקרה של אגרנית כפייתיים 

התשובה היא בהחלט כן. התערבות כזאת יכולה לצאת אל הפועל בכל מקרה בו ישנה תלונה מצד אחד השכנים, או כאשר הרשות מגלה בעצמה מצב של מפגע תברואתי קשה שעלול לגרום לנזק לציבור. זה יכול להיות ריח חריף שנודף מהבית, זאת יכולה להיות מכה של מזיקים כמו נמלים, ג'וקים, עכברים וחולדות בגין ערימות הפסולת שנערמות בבית האגרן הכפייתי, זאת יכולה להיות התפשטות של פטרת במבנה, או היווצרות של נזילות ורטיבויות במבנה וכל מצב של פגיעה בסביבה החיצונית הקרובה של דירת האגרן הכפייתי.

חובתה של הרשות להתערב במפגעים תברואתיים

במצבים אלה, לא רק שזכותה של הרשות להתערב אלא שזו היא חובתה להתערב לטובת יתר השכנים במבנה ובסביבה הקרובה, שיכולים לסבול מאוד מן המצב. אתם כמשפחתו של האגרן הכפייתי, מעוניינים למצוא את הפתרון האידיאלי למצב זה, ואת הפתרון הזה תוכלו להשיג אך ורק בליווי מקצועי של פסיכיאטר. ליווי כזה יכול לאפשר לכם לייצר מצב של הסכמה מצד האגרן הכפייתי לבצע פינוי של הדירה, ולייצר מציאות חדשה של מרחב אגירה מצומצם יותר ובצורה נקייה יותר.

טיפול באמצעות ליווי פסיכיאטרי

במקרים אחרים, תוכלו להגיע להסכמה על פינוי זמני של החפצים על מנת לחטא את הדירה, ולאחר מכן החזרתם למקומם, והכל בפיקוח של האגרן הכפייתי עצמו. עד כמה שזה נשמע אבסורדי, האגרן הכפייתי אכן נקשר מאוד לחפצים שהוא אוסף, והוא מרגיש קושי אמיתי להיפרד מהם. עם מצב זה ניתן להתמודד אך ורק באמצעות טיפול פסיכיאטרי מקצועי, לעיתים עם ליווי של טיפול תרופתי.

צרו קשר לקבלת כל סיוע נדרש

כדי ללמוד עוד על האפשרויות העומדות בפניכם בעניין מפגעי תברואה בדירת אגרן כפייתי, אתם מוזמנים ליצור קשר עם מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם. מרכז הסיוע לאגרנים מציע לכם כר נרחב של ידע מקצועי, שירותי ייעוץ, ליווי ותמיכה לכל סיטואציה בה אתם נזקקים לעזרה.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו