דירה מוזנחת – והטיפול בה

כיצד נטפל בדירה מוזנחת?

בני בית אשר גרים בדירה מוזנחת סובלים מאיכות חיים ירודה. בדירה כזאת יש, לרוב, דייר אשר אוסף פריטים רבים ממקומות שונים כולל מהרחוב. הוא עושה זאת עקב תת הפרעה נפשית שיש לו ומכריחה אותו לצבור אותם. בנוסף, הוא אינו מסוגל להיפטר מחפצים שאין לו צורך בהם. הכול מצטבר בערימות בפינות של הבית ובארונות המתפקעים עד אפס מקום. הוא אינו מודע לסבל שנגרם לבני ביתו, אבל הם אינם הסובלים היחידים. השכנים ודיירי הבניין המשותף חווים אף הם ירידה באיכות חייהם בגלל הדירה המוזנחת.

 חדירת מזיקים וחרקים

יש צורך דחוף לטפל במצב, ומוטב להזמין חברה שעוסקת דרך קבע בתחום של פינוי דירות מוזנחות כאלו. העניין הוא, שיש צורך לקבל הסכמת הדייר והיא אינה ניתנת בקלות , או בכלל. לעיתים קרובות, המצב מחמיר בגלל שמגיעים לדיירה מזיקים דוגמת עכברים וחולדות, וכן, חרקים ומעופפים שונים. הם מוצאים דרכם גם לדירות השכנים. הדירה העצמה הופכת לבלתי היגיינית, נודפים ממנה ריחות רעים ויש חשש להתפרצות מחלות, גירודים, עקיצות ונגעים אחרים.

פנייה לרשות המקומית

וועדי בתים ושכנים חייבים לפנות לרשות המקומית שתסייע בפתרון הבעיה שנוצרה והיא מחויבת לטיפול בגלל הצורך לשמירת בריאות התושבים. נציגיה יכולים לנסות אמצעי שכנוע בעזרת פסיכולוגים ובעלי מקצוע אחרים, או לבצע פינוי באכיפה על פי חוקי עזר. מנהל חברה שיוזמן למשימה יתדרך את עובדיו המנוסים לקראת כל פינוי דירה מוזנחת. העובדים מצוידים בכל האמצעים המתאימים למטלות אלו והכוללים: כלי עבודה מגוונים, עגלות סחיבה, מנשאי סבלים ומשאיות מתאימות.

חזרה למגורים סבירים

פינוי דירת אגרנות יכול להיערך במשך יום אחד או בשלבים על פי החלטת המזמין. צריך לזכור, כי מדובר במצב מיוחד ויש צורך לבצע פינוי רגיש כדי לא לפגוע ברגשות הדייר ובני ביתו. לאחר הפינוי יהיה צורך בשיקום הדירה המוזנחת. צוותי עבודה אחרים של החברה יכולים לבצע תיקונים שונים, צביעה, ניקיון ואף ריסוס. המטרה היא להעלים כל זכר למצב הישן. לאחר מכן, יוכלו הדיירים לחזור לגור בדירה מסודרת. השכנים יפסיקו לסבול ויוכלו לחזור למצב של מגורים סבירים ונורמאליים.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו