"בית לחיות, לא לאגור: פינוי ושיקום דירה ברעננה"

בית לחיות, לא לאגור: פינוי ושיקום דירה ברעננה

גל, אישה צעירה בשנות ה-30 לחייה, התגוררה בדירת חדר וחצי ברעננה. במהלך השנים, היא פיתחה הפרעת אגירה כפייתית, אשר גרמה לה לצבור כמויות עצומות של חפצים וחומרים שונים בדירתה הקטנה. המצב הגיע לנקודת משבר כאשר הדירה הפכה לבלתי ראויה למגורים, והיחסים של גל עם משפחתה ושכניה הידרדרו.

בייאושה, פנתה רוני לעזרה מקצועית. היא מצאה את שי פינוי דירה, חברה בעלת ניסיון רב בפינוי רגיש ומכבד של דירות מוזנחות של אנשים הסובלים מהפרעת אגירה כפייתית. צוות החברה, בהובלתו של שי, הגיע לדירתה של דנה והחל בתהליך מדוקדק של מיון ופינוי הפסולת והחפצים הרבים.

העבודה הייתה מורכבת ודרשה סבלנות רבה, אך הצוות של שי פינוי דירה גילה רגישות ואמפתיה יוצאות דופן. הם עבדו בצמוד לליאת, תוך מתן תמיכה רגשית וכלים מעשיים להתמודדות. תוך כדי הפינוי, הם עזרו לה למיין את החפצים לפי קטגוריות, לשמור על הפריטים בעלי הערך הרגשי או השימושי, ולהיפרד בהדרגה מהשאר. כל זאת, תוך שמירה קפדנית על דיסקרטיות ופרטיות מול השכנים והסביבה.

לאחר מספר שבועות של עבודה מאומצת, הדירה של שירה עברה שינוי יסודי. החללים נוקו לעומק, האבק והלכלוך הוסרו, והאווירה הכללית השתפרה לאין ערוך. הפריטים שנותרו אורגנו מחדש בצורה נעימה ונוחה, והדירה הקטנה הפכה שוב למקום נעים ובריא לחיות בו. לראשונה since זמן רב, נועה הרגישה תחושת שחרור והקלה עצומה.

למרות שההתמודדות של יעל עם הפרעת האגירה הכפייתית לא הסתיימה עם פינוי הדירה, היא קיבלה כלים חשובים להמשך הדרך. שי פינוי דירה דאגו לחבר אותה למשאבי תמיכה נוספים, כולל מטפלים מקצועיים וקבוצות תמיכה לאנשים עם הפרעת אגירה. הם הדגישו את החשיבות של טיפול ארוך טווח ושינוי הרגלים כדי למנוע הישנות של המצב בעתיד.

סיפורה של גל מהווה הוכחה מרגשת לכוחם של חמלה, הבנה ועזרה מקצועית. בזכות הסיוע של שי פינוי דירה, היא הצליחה לעשות צעדים משמעותיים בדרך להחלמה מהפרעת האגירה ולשיפור משמעותי באיכות חייה. המסע שלה מזכיר לכולנו את החשיבות של הושטת יד לעזרה כשמתמודדים עם אתגרים נפשיים, ואת ההשפעה החיובית העצומה שתמיכה מתאימה יכולה להביא.

* המידע המוצג באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי, לייעוץ רפואי יש לפנות לרופא מוסמך

מהסטיגמה למודעות: תפקיד התקשורת בהעלאת המודעות הציבורית ובמיגור דעות קדומות כלפי אגירה כפייתית

פינוי דירה בבאר שבע

פינוי דירה יכול להיות תהליך מורכב ומתיש, במיוחד כשמדובר בדירה ישנה או מוזנחת הדורשת טיפול מקיף. לעתים, הצטברות של שנים רבות של חפצים, ריהוט ישן ופסולת יכולה להפוך את המשימה למאתגרת במיוחד.

קראו עוד »

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו