אני מפנה דירות של אגרנים כפייתיים

שי מפנה גם דירות אגרנים

הם יכולים לעמוד לפניכם בתור לבנק, הם יכולים לשבת לידכם באוטובוס, והם יכולים להיות הקולגות שלכם בעבודה היושבים במשרד לידכם. במרבית המקרים, לא תראו עליהם שום סימן שעשוי להצביע על כך שמדובר באגרנים כפייתיים, אנשים שאוספים כל דבר שהם רואים ברחוב ואוגרים אותו בבית. יכול להיות שהם ילכו עם שני תיקי גב, יכול להיות שהמשרד שלהם יהיה טיפה יותר עמוס מאשר משרד רגיל, אבל בסך הכל הם ייראו לכם נורמליים לחלוטין. כל זה, עד שאתם מגיעים לבית שלהם. אגרנים כפייתיים הם אנשים שאוספים כל חפץ שמוצא חן בעיניהם ברחוב, ובדרך כלל מדובר כמעט בכל חפץ. זה יכול להיות בקבוק פלסטיק עם שאריות מיץ, פחית אלומיניום אדומה, בובה בלויה, מכשירי חשמל שבורים, צעצועים שבורים, חלקי מתכת, חלקי פלסטיק, ניירת, עיתונים, קרטונים וכל דבר שאפשר להעלות על הדעת. למה הם עושים את זה? ובכן, כולנו עושים את זה ברמה כזאת או אחרת, אבל אצל כולנו זה מתבצע ברמה נורמלית.

במידה כזאת או אחרת, כולנו אגרנים

כולנו אוהבים לשמור חפצים ופריטים שכבר מזמן אין לנו שימוש בהם, ואנחנו עושים את זה רק ליתר בטחון. הג'ינסים שיושבים על המדף בארון וכבר שנתיים לא לבשנו אותם, הדיסקים שיושבים על מעמד הדיסקים בסלון, כשכבר מזמן אנחנו שומעים הכל דרך המחשב, הספרים שהספקנו לקרוא כבר פעמיים אבל עדיין מעמיסים את הכוננית בסלון, הארגזים שאנחנו מסתירים מתחת למיטה וליד ארון הבגדים. בקיצור, כולנו אוהבים לשמור חפצים והכל בשם הבטחון האישי. בדיוק את אותו בטחון מפיקים האגרנים הכפייתיים, רק שהם צריכים הרבה יותר חפצים, בלי שום קשר לרמת השימוש בהם או הצורך האמיתי בהם, כדי להרגיש את אותו הבטחון. עבור אגרן כפייתי, הפרידה מנייר עיתון שהוא אסף ברחוב, זה כמו הפרידה מאלבום תמונות משפחתי עבורנו.

הבעיה מתחילה כשזה הופך להיות כפייתי

הבעיות עם אגרנים כפייתיים מתחילות כאשר הבית שלהם הופך להיות מחסן אחד ענק, ומחסן היא לשון המעטה. במקרים קיצוניים של אגרנות כפייתית מדובר בבתים המלאים בערימות פסולת מהרצפה ועד התקרה, מקיר אל קיר, כשהמעבר בין אגפי הבית השונים מתאפשר תוך כדי דילוגים בתוך מעברים צרים בין ערימות של פסולת. במקרים כאלה, חייבים לעבור תהליך של פינוי הבית, והדרישה לכך מגיעה או מהשכנים שאינם מסוגלים יותר לשאת את הריח הרע והמזיקים שהשתלטו להם על בניין המגורים, או מבני המשפחה המתגוררים עם האגרן הכפייתי, אם הם בכלל יכולים עוד לחיות שם. יחד עם זאת, תהליך פינוי של אגרנות כפייתית הוא תהליך הרבה יותר רגשי ופסיכולוגי מאשר תהליך פיזי. צריך כלי עבודה, צריך כוח אדם, צריך מקצועיות וניסיון, אבל קודם כל צריך רגישות ואמפתיה, הבנה של בעיית האגרנות הכפייתית ושיתוף פעולה עם הרשויות המקצועיות המטפלות בעניין.

ניסיון רב שנים בתחום פינוי דירות של אגרנים כפייתיים

אני מפנה דירות של אגרנים כפייתיים מזה שנים רבות, וכיום אני נחשב למומחה מספר אחת בישראל בתחום של פינוי דירות מסוג זה. כל אנשי הצוות שלי עוברים הכשרה ייעודית בתחום זה על מנת שידעו כיצד להתנהג במהלך הפינוי. גיחוך לא במקום, פינוי חפצים ללא הוראה מפורשת מהפסיכולוג המלווה את התהליך, מבט מזלזל אל האגרן הכפייתי, כל אחד מאלה יכול לגרום לקטיעת תהליך הפינוי בין רגע, וחוסר רצון של האגרן הכפייתי להמשיך ולשתף פעולה. על כן, כל כך חשוב לבדוק שחברת הפינוי שאתם בוחרים בה היא חברת פינוי המתמחה בתחום זה, יודעת את כל הכללים, האילוצים והמגבלות, ומתייחסת למקרה בכל הרגישות הנדרשת.

 



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו