איך להתמודד עם הזוהמה בדירת אגרן כפייתי?

שי מסביר כיצד מתמודדים עם הזוהמה של אגרן כפייתי

התמודדות עם זוהמה בדירת אגרן כפייתי היא מעט בעייתית שכן הזוהמה הזאת היא חלק בלתי נפרד מהפרעת האגרנות הכפייתית. האגרן הכפייתי אמנם אינו מחפש את עניין הזוהמה, אבל בהחלט חשוב לו לשמור את החפצים בדיוק כפי שהוא אוסף אותם מן הרחוב. חפצים אלה עלולים לכלול לעיתים שיירי מזון ושיירי פסולת אורגנית שכאשר מניחים אותם במקום סגור ובתנאי הטמפרטורה והלחות המתאימים כפי שקיים באופן טבעי בכל בית, הם הופכים מהר מאוד לרקבון ולשלל נגעים.

פינוי הדירה וחיטויה

ההתמודדות עם זוהמה בדירת אגרן כפייתי, ולא משנה איזו צורה היא לובשת, חייבת להתבצע בשיתוף פעולה מלא עם האגרן הכפייתי עצמו. אגרן כפייתי מרגיש רגשות עמוקים כלפי כל אחד מן החפצים שהוא אוסף, וכל נגיעה בחפצים אלה, שלא לדבר על הזזתם, או סילוקם מן הדירה, יכולה ליצור מצבים קשים מאוד אל מול האגרן הכפייתי שמרגיש שפגעו בדברים היקרים לו מאוד. על כן, טיפול בזוהמה בדירת אגרן כפייתי חייב להתבצע בצורה מקצועית ובליווי אנשי המקצוע המתאימים, בדרך כלל במסגרת תהליך טיפולי מקיף ורחב יותר.

חיטוי יסודי של כל משטחי הבית

באופן עקרוני, הדרך היחידה להתמודד עם זוהמה זו היא על ידי פינוי כל החפצים מן הדירה, וביצוע חיטוי מקצועי של כל משטחי הדירה לרבות רצפה, תקרה, קירות, תריסים, חלונות, דלתות, משטחי עבודה, מראות, חדרי שירותים ואמבטיה וכל משטח אחר בדירה. רק בצורה זו ניתן אכן לסלק את החפצים הרקובים או אלו שיש בהם פוטנציאל להפוך לרקובים, ולחטות את כל מרחב הדירה באופן סופי ויסודי. כל ניסיון לעשות את זה ללא פינוי כל החפצים, נדון לכשלון וחזרת הזיהום בתוך זמן קצר.

צרו קשר עוד היום

מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מציע לכם את כל המידע, הסיוע, התמיכה והליווי סביב ההתמודדות עם בעיית האגרנות הכפייתית. צרו קשר עוד היום עם מרכז הסיוע לאגרנים וגלו כיצד נוכל לסייע לכם במגוון סוגיות העולות סביב העניין.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו