איך להבחין בין בלגן רגיל להפרעת אגירה? סימנים מחשידים וטיפים לזיהוי

איך להבחין בין בלגן רגיל להפרעת אגירה? סימנים מחשידים וטיפים לזיהוי

כולנו מכירים אנשים עם בתים מבולגנים במידה כזו או אחרת, אבל מתי בלגן הופך להיות הפרעה נפשית? הפרעת אגירה (hoarding disorder) היא מצב פסיכולוגי שבו אדם מתקשה לזרוק או להיפרד מחפצים, גם אם הם חסרי ערך, דבר שיוצר צפיפות ובלגן קיצוניים בבית. בואו נסתכל על כמה סימנים שיכולים לעזור לזהות אם מדובר בהפרעת אגירה.

כמויות מוגזמות של חפצים

בעוד שבבית מבולגן רגיל עשויים להיות כמה ערימות של בגדים או ניירת, בית של אדם עם הפרעת אגירה יהיה מלא בכמויות מוגזמות של חפצים שלא נראה שיש להם שימוש. למשל, ערימות ענקיות של עיתונים ישנים, מאות בקבוקים ריקים, או אוספים אין סופיים של פריטים חסרי ערך. אם הבית נראה כאילו הוא שייך ל"עולם אחר" מרוב הצפיפות והבלגן, זהו סימן מחשיד.

קושי לזרוק או להיפרד מחפצים

אנשים עם הפרעת אגירה חווים מצוקה עצומה כשהם צריכים להיפרד מחפץ כלשהו, גם אם הוא שבור, ישן או חסר ערך לחלוטין. הם עשויים לאחסן שקיות של זבל בטענה שהם "עוד ישתמשו בזה" או לשמור על בגדים קרועים ובלויים. אם אתם רואים שיקיריכם נאבקים ומתווכחים כשמישהו מנסה לזרוק משהו, זה יכול להיות סימן להפרעת אגירה.

פגיעה בתפקוד היומיומי

כאשר האגירה מגיעה לנקודה שבה היא פוגעת בתפקוד היומיומי, זהו סימן ברור שמדובר בהפרעה. למשל, אם הבלגן כה רב עד שלא ניתן להשתמש במטבח, במיטות או באמבטיה, או שנוצרים מפגעי בטיחות כמו סכנת שריפה או נפילה. בנוסף, הבידוד החברתי שנוצר בגלל הבושה מהבלגן גם הוא אינדיקציה לבעיה.

כשלא מצליחים לפנות לבד – פנייה לעזרה מקצועית

אם זיהיתם סימנים של הפרעת אגירה אצל יקיריכם, חשוב לגשת לנושא ברגישות ולעודד אותם לקבל עזרה מקצועית. פינוי הבית הוא רק צעד ראשון – נדרש גם טיפול פסיכולוגי כדי לטפל בשורשי ההפרעה. חברות כמו "שי פינוי דירה", המתמחות בפינוי מקיף של בתים מוזנחים, יכולות להיות שותף חשוב בתהליך ולסייע ביצירת סביבת מגורים נקייה ובריאה יותר. יחד עם התמיכה וההבנה שלכם, ניתן לחולל שינוי אמיתי ולשפר את איכות החיים.

אל תחכו – צרו קשר כבר עכשיו לייעוץ ועזרה

אם אתם חושדים שיקירכם סובל מהפרעת אגירה, אל תהססו לפנות לייעוץ ועזרה מקצועית. צוות המומחים של "שי פינוי דירה" כאן כדי ללוות אתכם בכל שלבי התהליך – החל מייעוץ ראשוני, דרך פינוי מלא של הבית, ועד סידור וארגון מחדש של החלל. אנו מבינים את הרגישות והמורכבות הכרוכות בטיפול בהפרעת אגירה, ונשאף תמיד לספק שירות מקצועי, יסודי ואמפתי.

צרו קשר עוד היום בטלפון או במייל, ובואו נתחיל יחד את המסע לעבר בית נקי, מסודר ובריא יותר. אנחנו כאן כדי לעזור לכם ולבן המשפחה שלכם להתגבר על האתגרים ולשפר את איכות החיים. יחד, נוכל לחולל שינוי אמיתי.

* המידע המוצג באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי, לייעוץ רפואי יש לפנות לרופא מוסמך

מהסטיגמה למודעות: תפקיד התקשורת בהעלאת המודעות הציבורית ובמיגור דעות קדומות כלפי אגירה כפייתית

פינוי דירה בבאר שבע

פינוי דירה יכול להיות תהליך מורכב ומתיש, במיוחד כשמדובר בדירה ישנה או מוזנחת הדורשת טיפול מקיף. לעתים, הצטברות של שנים רבות של חפצים, ריהוט ישן ופסולת יכולה להפוך את המשימה למאתגרת במיוחד.

קראו עוד »

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו