אגרנות כפייתית – נזק לבריאות

מחלות נשימתיות

ידוע כי מחיה בסביבה לא נקיה עשויה לפתח מחלות מסוגים שונים. אחת הסיבות לכך היא התפתחות עובש בסביבה לחה. אדם אשר אינו טורח לנקות את ביתו, אינו מודע לכמות הפטריות או העובש המתפתח ומסתתר תחת הלכלוך וכמויות החפצים בבית. עובש ופטריות נוטים להתפתח בסביבה לחה, וזו עשויה להיגרם בבית סגור שאינו מאוורר דיו ואולי אף קיימת בו רטיבות בקירות שלא נראתה עקב העומס הרב או לחליפין קיים בו הרבה זבל אורגני הנגרם ממזון ישן שלא פינו לפח האשפה מחוץ לבית. אם כך, עובש עשוי לגרום למחלות ריאה ונשימה רבות, ביניהן התפתחות של אסטמה המתבטאת בהתקפים של קוצר נשימה.

אלרגיה

בית שאינו מאוורר דיו ואשר נצברות בו כמויות אבק מוגזמות עשוי להטיל עלינו רעות חולות נוספות ביניהן התפתחות של סממנים אלרגיים כגון פריחה בעור ונגעים אחרים, תגובות אלרגיה המתבטאות באדמומיות וגרד בעיניים, גרד בעור, שיעול והתעטשויות בלתי פוסקות ועוד.

פגיעה בגוף כתוצאה מחבלה

ביתו של האגרן הכפייתי סובל בראש ובראשונה מחוסר מקום. ערימות החפצים חוסמות את הבית כולו, לעתים עד לתקרה, והמעברים בין חלקי הבית השונים כמעט ובלתי אפשריים. עובדה מצערת זו עשויה להוביל לאסון של ממש כאשר אדם המתגורר בבית שכזה ינסה לעבור בין חדרי הבית או להתנייד בו ואחת מערימות החפצים עשויה לקרוס וליפול עליו ולפגוע בו. יתרה מכך, רק המעבר בין ערימות חפצים עשוי לגרום לפגיעה בגוף שכן חפצים לעתים הם חדים ואדם העובר לידם עשוי להיחתך או לקבל מכה חזקה מבלי משים.

סכנת שריפה

סכנה נוספת שלא רק עשויה לגרום נזק לסביבה ולבית כולו – הוא סכנת שריפה אשר עשויה להביא לפגיעה בגוף ולמוות. ביתו של אגרן כפייתית עומד בסיכון רב יותר לדליקה משאר הבתים מאחר והבית עמוס לעייפה בחפצים שונים, לרוב דליקים מאד. אגרנים כפייתיים נוטים לאסוף עיתונים, ספרים, בגדים ובדים וכל אלו דליקים עד מאד ועשויים להתלקח במהירות. אדם המתגורר בבית שכזה עשויה להינזק משאיפת עשן במקרה של שריפה, להיכוות או להיפגע אנושות מן האש.

 




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו