אבא אוסף חפצים מהרחוב ושומר בבית

משפחות בהן אחד או יותר מבני המשפחה סובל  מאגרנות כפייתית, נאלצות להתמודד עם מגוון רחב של השלכות העשויות להשפיע במידה ניכרת על חייהן, ולכן, אגרנות כפייתית בקרב בן/בת משפחה, מחייבת את יתר בני המשפחה לגלות מעורבות גבוהה בנושא ולעשות הכול על מנת לצמצמם את הנזקים הישירים והעקיפים הנלווים לתופעת האגרנות הכפייתית במסגרתה הארגן הכפייתי אוסף חפצים מהרחוב ושומר אותם בביתו. כיצד עושים זאת נכון ומה היא הדרך היעילה ביותר להתמודדות עם בן/בת משפחה הסובל מאגרנות כפייתית? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.

יש לכם שאלות בנושא אגרנות כפייתית? ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב בנושא

מה היא אגרנות כפייתית?

אגרנות כפייתית היא למעשה תופעה רחבת היקף במסגרתה אנשים נורמטיביים עוסקים במלאכת האיסוף והאגירה של חפצים חסרי ערך או שימוש, כאשר מטרת האיסוף העומדת לנגד עיניהם היא פעולת האגירה.

מה הן ההשלכות של אגרנות כפייתית?

פעולות אגירה מתמשכות, ובעיקר פעולות אגירה של חפצים מהרחוב הנשמרים בדירות מגורים, עשויות להוביל להשלכות רחוקות לכת, עבור האגרן עצמו ועבור סביבתו הקרובה, ואין זה משנה אם מדובר בבני משפחה או שכנים. ההשלכות הנלוות לאגרנות כפייתית הן בדרך כלל:

  • סביבת מגורים מוזנחת ומזוהמת
  • קשיים בתפקוד היומיומי הנורמטיבי מצד האגרן/ית
  • סכנה ממשית להתפרצות שריפה בדירת המגורים
  • ריבוי מפגעים סביבתיים ובריאותיים כתוצאה מעומס יתר של חפצים מיותרים בסביבת המגורים

והשלכות נוספות המשפיעות על חיי האגרן וסביבתו הקרובה.

האם ניתן למנוע אגירה כפייתית?

אגירה כפייתית היא הפרעה נפשית לכל דבר ועניין, ובדומה להפרעות נפשיות אחרות, ניתן לטפל בבעיה רק באמצעות מעטפת טיפולית המותאמת לאופיו וצרכיו הרגשיים של האדם הסובל מהבעיה.

מה הוא הפתרון המיידי להתמודדות עם דירות אגרנות כפייתית?

הפעולה המיידית אותה מומלץ לנקוט בדירות אגרנות כפייתית כוללת פינוי יעיל ובטיחותי של פריטי האגרנות המיותרים המצויים בשטח הדירה וחשוב ליישם אותה באמצעות אנשי מקצוע מובילים בתחום פינוי דירות אגרנות.

האזינו להמלצה של עוד לקוחה מרוצה של שי פינוי דירה

פינוי דירות אגרנות – שלב אחר שלב

תהליך מקצועי של פינוי דירות אגרנות מיושם במספר שלבים הכוללים:

  • פינוי יסודי של כל פריטי האגרנות משטח הדירה– בשלב זה ניתן לבצע סינון ומיון ראשוני בין פריטי אגרנות חסרי ערך או שימוש לבין חפצים שונים המצויים בשטח הדירה בהם עוד ניתן לעשות שימוש חוזר.
  • חיטוי ראשוני של סביבת הדירה – לאחר הוצאת כל פריטי תכולת האגרנות המיותרת, מומלץ ליישם חיטוי ראשוני של סביבת המגורים על מנת להכין את שטח הדירה לפעולות חיטוי וניקיון יסודיות יותר בהמשך
  • העברת פריטי האגרנות לאתרי פסולת מורשים – בשלב זה, מעבירים את כל התכולה המפונה משטח הדירה אל אתרי פסולת המיועדים לצורך כך.
  • חיטוי יסודי של הדירה וביצוע פעולות ניקיון – בשלב זה הדירה ריקה מכל פריטי האגרנות וניתן לבצע בה מגוון רחב של פעולות חיטוי וניקיון שנועדו להשיב את הדירה להיות מקום ראוי למגורים.

שי פינוי דירה – הצוות המוביל בישראל לפינוי דירות אגרנות

שי פינוי דירה הוא צוות פינוי מוביל בתחומו ובראשותו של שי גולד, קבלן פינוי מומחה בעל וותק וניסיון מעשי ומקצועי של למעלה מ-30 שנה בענף פינוי דירות על כל סוגיו עם התמחות מקצועית בתחום פינוי דירות אגרנות. בתחום זה, צוותי העבודה של שי פינוי דירה, מעמידים לרשותכם מגוון רחב של שירותים מקצועיים שכל אחד מהם נועד להבטיח לכם סביבה ראויה למגורים בסיום עבודות הפינוי והניקיון, וכל זאת, תוך שימת דגש מקצועית על כל אחד משלבי הפינוי המתוארים לעיל.

דגשים חשובים בדרך לפינוי דירות אגרנות

אם גם אתם מתמודדים עם בן/בת משפחה הסובל מבעיית האגרנות הכפייתית, אנו ממליצים לכם ליצור קשר טלפוני עם שי גולד, מומחה פינוי דירות אגרנות ולהיוועץ איתו בנושא. הניסיון המעשי העומד לרשותו של שי גולד בתחום, יאפשר גם לכם לבחון את דרכי הפעולה היעילות ביותר להתמודדות עם בן/בת משפחה אגרן כפייתי ולבחון יחד את תהליך פינוי דירת האגרנות. מעבר לכך, אנו ממליצים לכם לקיים שיחות משותפות של כל בני המשפחה עם בן/בת המשפחה המתמודד עם בעיית האגרנות, וזאת כדי לשכנע אותו לחדול ממעשיו ולאפשר את תהליך הפינוי ההכרחי.

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו