אני מזמין אתכם לגלות את הסכנות שבאגרנות הכפייתית

מיומנו של מפנה דירות:

"האגרנות הכפייתית מביאה איתה סכנות"

אגרנות כפייתית – אחד מבני משפחתכם סובל מתופעת האגרנות הכפייתית? רוצים לדעת יותר על הסכנות הנלוות לתופעת האגרנות? בשורות הבאות תוכלו למצוא ראיון אותו קיימנו בנושא האגרנות עם שי גולד, קבלן פינוי מקצועי ומוסמך המתמחה בביצוע עבודות פינוי בדירות השייכות לאגרנים כפייתים.

שלום שי, אשמח אם תשתף את הגולשים בכל הסכנות הנלוות לתופעת האגרנות הכפייתית

"אגירה כפייתית של פריטי תכולה כאלו ואחרים עלולה להוביל ללא מעט סכנות בריאותיות הנובעות עקב הופעת תחלואים שונים בשטח הדירה. אחת הבעיות המרכזיות באגירה כפייתית היא כמובן הצפיפות הנגרמת כתוצאה מאיסוף ואגירה של פריטי תכולה זה לצד זה, דבר המקשה על האגרן הכפייתי או בני משפחתו המתגוררים עימו לתחזק את דירת המגורים בצורה הנאותה. בין יתר הסכנות התחלואים המופיעים בדירותיהן של אגרנים כפייתיים בולטות סכנות כגון: קדרית האבק העלולה לגרום למחלת ריאות ואלרגיות שונות, הופעת מזיקים ומכרסמים בשטח הדירה, הופעת סימני עובש ורטיבות על גבי קירות הדירה. בנוסף דירותיהן של אגרנים כפייתיים הן לרוב דירות סגורות למשך רוב הזמן דבר המוביל לתחושת מחנק בשטח הדירה והופעה של ריחות צחנה וריקבון העולים משטח הדירה".

לפי מה שאתה מתאר, דירות האגרנות אינן ראויות למגורי אדם.

"בהחלט. דירות אגרנות הופכות עם הזמן לדירות המאחסנות בשטחן כמויות אדירות של פריטי תכולה, דבר המקשה על ניהול אורח חיים מינימאלי בשטח הדירה ולכן הן אינן ראויות למגורים".

מעבר לסכנות הבריאותיות האם קיימות סכנות נוספות בתופעת האגרנות הכפייתית?

"לתופעת האגרנות הכפייתית ישנה השפעה ברורה על אורח חייו של האגרן. על פי ניסיוני המקצועי בתחום פינוי דירות אגרנות, הבחנתי בעובדה המצערת שמרבית האגרנים הינם אנשים החיים בידוד, כאשר בחלק גדול מהמקרים, חיי הבדידות נובעים מתוך רצון אישי לניתוק חברתי. מרבית האגרנים בוחרים לנתק את עצמם מהסביבה בה הם חיים והדבר מתאפיין גם בניתוק קשרים עם בני המשפחה הקרובה".

ממה נובע הרצון לניתוק חברתי?

"הרצון והצורך בניתוק חברתי נגרם בין היתר מרגשות הבושה של האגרן הכפייתי. רוב האגרנים הכפייתיים הינם אנשים בעלי אובססיה בלתי נשלטת למלאכת האגירה והאיסוף של פריטי תכולה שונים ומשונים, ובחלק גדול מהמקרים הם מתביישים בצורת חייהם ולכן הם בוחרים לנתק את עצמם מהסביבה הקרובה. המפגש בין האגרן הכפייתי לבין אנשים קרובים מסביבתו מהווים עבורו "איום" מכיוון שהוא חושש שהם יעשו הכול על מנת למנוע ממנו להמשיך במלאכת האגירה, ולכן הבחירה של רובם היא לנתק את עצמם מהסביבה הקרובה אליהם בשלב כזה או אחר".

כיצד בני משפחתו של האגרן הכפייתי יכולים להתמודד עם התופעה?

"אגרן כפייתי מהווה נטל רב על בני המשפחה בעיקר אם הם מתגוררים ביחד עם האגרן הכפייתי תחת אותה קורת גג. בחלק גדול מהמקרים, פעולת האגירה מובילה למצב של תחושות כעס מצד בני המשפחה כלפי האגרן, והדבר עלול להוביל לנתק בינו ובין בני משפחתו. אחת הדרכים להתמודדות עם בן משפחה הסובל מתופעת האגרנות הכפייתית היא באמצעות הפניית האגרן לטיפול נפשי באמצעות מוקדי סיוע כאלו ואחרים הפועלים בתחום. כמו כן, חשוב להציג לאגרן הכפייתי את מכלול הסכנות הבריאותיות הנלוות לתופעת האגרנות ולנסות לשכנע אותו לקיים הליך של פינוי תכולת אגרנות מלא או חלקי. באמצעות הליך פינוי מלא או חלקי, ניתן לסלק משטח הדירה כמויות אדירות של פריטי תכולת אגרנות , וכפועל יוצא מכך, לצמצם את היקף הסכנות הבריאותיות הנלוות לתופעת האגרנות הכפייתית".

אגרנות כפייתית- אפשר לפנות!

כפי שניתן להבין מן הראיון לעיל, אגרנות כפייתית הינה תופעה לא פשוטה כלל להתמודדות. אגירת החפצים האובססיבית הופכת את דירתם של האגרנים לבלתי ראויה בעליל למגורי אדם, וכדי להתמודד עם התופעה חשוב מאוד לפנות את הדירה בהקדם האפשרי. החפצים "סותמים" את הדירה לחלוטין ולעיתים לא ניתן להכנס לאחדים מחדרי הבית; בנוסף לכך, דירת האגרן הופכת במהרה למפגע תברואתי של ממש, בשל חוסר היכולת לנקות, לחטא ולבצע פעולת הדברה בדירה.

פינוי אגרנות כפייתית הינו תהליך מורכב ומאתגר, שצריך להתבצע באופן מובנה ויעיל על מנת להצליח.

למיין ביסודיות את כל החפצים המצויים בדירה

מי שראה דירה מלאה של אגרן כפייתי עשוי לחשוב שכל ניסיון למיין את החפצים המצויים בה הוא בגדר מדע בדיוני. עם זאת, הדבר לא תמיד נכון, שכן ניתן לבצע את פעולת המיון באופן יעיל ושיטתי באמצעות הטכניקות המקצועיות של חברת פינוי. בכך, ניתן לדעת אילו חפצים כדאי לזרוק, אילו כדאי להשאיר בדירה, ואילו ניתן למכור או לתרום לנזקקים. את תהליך המיון ניתן לבצע, עד כמה שהדבר אפשרי, בנוכחות האגרן הכפייתי ותוך שיתוף פעולה עמו.

לפנות את החפצים המיותרים

שלב פינוי החפצים דורש שימוש בשיטות מיוחדות ולעיתים גם בכלים מקצועיים כגון מנוף. כל חפץ יפונה למקום המיועד לו, והחפצים המיועדים להשלכה יפונו לאתרי מחזור מסודרים או לאתרי פסולת מורשים על פי החוק.

לנקות ביסודיות את הדירה

שירותיה של חברת הפינוי אינם מתמצים בפינוי החפצים בלבד. לאחר הפינוי, הדירה עדיין אינה ראויה למגורים- יש לבצע פעולה יסודית של ניקוי וחיטוי מאחורי החפצים שפונו על מנת להפוך את הדירה לשמישה. אם יש צורך, יבוצעו גם פעולות שיפוץ קלות וכן הדברה.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו