תהליך פינוי תכולה של דירה

איסוף התכולה הנמצאת בדירה המיועדת לפינוי

פינוי של תכולה מתוך דירה דורש ביקור בדירה ותכנון אופן הפינוי שלה. כאשר מגיעים לדירה המיועדת  לפינוי צריך קודם כל להסתכל בדירה, לאמוד את כמות החפצים שנמצאים בה, את הרהיטים והמכשירים הכבדים שיש בה הדורשים טיפול מיוחד, ואת מבנה הדירה ומידת הקושי בביצוע פינוי תכולה מהדירה המסוימת. יש דירות שרואים בהן מהתחלה כמות רבה של חפצים שממלאים אותן, ויש דירות שלמראית עין אין בהן הרבה חפצים, אך כאשר בודקים בחדרים ובארונות מוצאים בהן חפצים רבים שמונחים במקומות שונים. תהליך פינוי תכולת דירה מתחיל ,קודם כל, באיסוף של כל החפצים והפריטים הנמצאים בדירה . איסוף מחייב לעבור בכל חדר בדירה, ובכל פינה בדירה, כדי לבצע פינוי יסודי ומקיף של כל חלקי הדירה. לעתים יש צורך לבדוק ולאסוף חפצים ממקומות נסתרים כמו עליית גג שאנשים רבים נוהגים לשמור בה דברים, או מתחת למיטות ועל הארונות , שגם הם מקומות בהם אנשים שומרים דברים או מחביאים אותם. יש דירות שניתן למצוא בהם חפצים מיוחדים כמו חפצי נוי או אוספים מיוחדים שאנשים משאירים אחריהם , וכדאי להתייחס אליהם בזהירות ובכבוד הראויים. קורה שבמהלך האיסוף נתקלים בלכלוך זרוק בפינות, או באוכל ישן שנשאר בארון והתקלקל, אלה דברים שחייבים לזרוק לפח באופן מידי , כדי לא לעבוד בתנאים של ריח לא נעים.מהירות ביצוע איסוף התכולה תלויה ,כמובן , בכמות החפצים ובמיקום שלהם. 

מיון התכולה שנאספה

לאחר שהתבצע איסוף החפצים מהדירה, ונעשתה בדיקה בכל חדרי הדירה לוודא שאין בה עוד חפצים, צריך לטפל בתכולה שנאספה ולמיין אותה. ראשית צריך למיין על פי הקטגוריות השונות של החפצים: בגדים, רהיטים, מכשירי חשמל, וכדומה . אחרי המיון הראשוני צריך לבצע מיון נוסף של החפצים, על פי המצב שלהם. לא תמיד אנשים יודעים כמה חפצים יש להם באמת, ובאיזה מצב הם נמצאים, ולפעמים הם שוכחים שהניחו חפצים או מכשירים באיזו פינה נידחת בדירה, והם נמצאים תוך כדי תהליך הפינוי והמיון.  הרבה פעמים מוצאים בדירה חפצים או מכשירים כאלה שהמצב שלהם אינו טוב והם מלוכלכים ,שבורים, או פגומים. צריך לבדוק אם יש צורך ואם יש אפשרות לתקן אותם, או שאין בהם צורך , והם מיועדים להיזרק לפח. גם פינוי בגדים מחייב מיון .צריך לבדוק  בין הבגדים שנמצאים בדירה. לפעמים מוצאים בגדים קרועים או מלוכלכים מאוד שיש צורך לזרוק , ולפעמים מדובר בבגדים שמורים היטב שניתן להעביר למשפחה או לתרום . יש גם רהיטים ישנים שהמצב שלהם אינו מאפשר שימוש תקין, והם אינם ניתנים לפינוי, וצריך להחליט האם לפרק אותם או לזרוק אותם. במהלך המיון נתקלים גם בניירת ובמסמכים הנמצאים בכל דירה. כדאי לבצע מיון מסמכים בנפרד , או להעביר את כל המסמכים לטיפול המשפחה, כדי לא לפספס מסמך חשוב ,או מכתבים בעלי ערך רגשי. ביצוע מיון של תכולה מחייב הקפדה על פרטים, כדי שלא יוצר מצב שבו ייזרקו בטעות לפח חפצים או מסמכים יקרי ערך. יש מקרים בהם ניתן להציע פינוי תכולת דירה בחינם תמורת כל מה שכלול בתכולה.

אריזה ופינוי התכולה

בכל פינוי דירה, בין אם מדובר במקרה של פינוי דירה למכירה או השכרה, או במקרה של פינוי תכולה של דירה שניתנה בירושה , יש צורך לשים לב לחפצים למכשירים ולבגדים אותם אנחנו צריכים לפנות, ולהתייחס אליהם בצורה ראויה ומכבדת. לשים לב לא לפגוע או לשבור חפצים , לא להרוס מכשירים שמיועדים לפינוי, ולא לקמט או לקרוע בגדים תוך כדי תהליך הפינוי. להשגיח  בכל שלב בתהליך על ביצוע נקי ומוקפד. כך גם כאשר אורזים את התכולה לפני הפינוי. צריך לארוז היטב את הדברים השבירים, ולעטוף אותם כך שלא יישברו במהלך הפינוי, לארוז את המכשירים הגדולים (כמו מכונת הכביסה והמקרר), בצורה שתמנע מהם להיפגע מטלטולי הדרך, ולארוז את הבגדים בלי שיתלכלכו או יתקמטו. חשוב לבדוק אם יש בדירה חפצי נוי או יצירות אומנות הדורשים התייחסות מיוחדת, ולהכין אותם לפינוי בעדינות הנדרשת. כשמטפלים ברהיטים צריך לבדוק איך ניתן לפנות אותם בצורה הטובה ביותר. לפעמים נוצר צורך לפרק את הרהיט לצורך הפינוי, ולהרכיב אותו לאחר מכן ביעד החדש. לאחר שהתכולה ארוזה ומוכנה, ניתן לבצע את הפינוי של כל תכולת הדירה.

ניקוי הדירה לאחר הפינוי

לאחר פינוי  כל התכולה מהדירה, הדירה נשארת ריקה, אך תהליך הפינוי עדיין לא נגמר. בדירה נשארים לכלוך ופסולת , גם לכלוך שנוצר כתוצאה מתהליך הפינוי (כמו שקיות וחבלים), וגם לכלוך שהיה חבוי בפינות נסתרות ומתגלה לעין לאחר ביצוע הפינוי של הדירה. כדי להשלים את תהליך הפינוי צריך לנקות את כל חדרי הדירה. לפנות ולזרוק לכלוך שנשאר , לטאטא , ולבצע שטיפה יסודית של כל החדרים. לאחר ניקיון הדירה כדאי בדרך כלל גם לצבוע את הדירה כדי לחדש את המראה שלה ולהוסיף לתחושת הניקיון. יש דירות בהן יש סימנים להמצאות חרקים ועכברים המתגלים לאחר הפינוי. בדירות כאלה כדאי לבצע גם הדברה של הדירה. טיפול נכון בדירה מחייב לסיים את פינוי הדירה כך שהדירה תהיה נקיה ומוכנה.

מקרים מיוחדים בהם יש צורך לפנות תכולה

לעתים נתקלים במקרים מיוחדים המחייבים טיפול מקיף. למשל כאשר מדובר באגרן כפייתי. אגרן כפייתי הוא אדם שאוסף ואוגר חפצים בכמות גדולה מאוד, מתוך צורך רגשי שהופך להפרעה. בדירה של אדם כזה תהיה בדרך כלל כמות ענקית של חפצים מסוגים שונים. לפעמים החפצים שאדם כזה אוסף הם רבים כל כך, עד שהם מכסים כל פינה בדירה ,וחוסמים את דרכי הגישה ואת הדלתות כך שקשה מאוד להיכנס אל חדרי הדירה השונים . בדירה כזאת נמצאת בדרך כלל גם כמות גדולה של אשפה שהצטברה , שיוצרת ריח לא נעים ובעיה תברואתית קשה. מכיוון שהאגרן הכפייתי מתקשה להיפרד מהחפצים שאסף, הפינוי נעשה הרבה פעמים רק לאחר פניה של השכנים של אותו אדם, כך שהמצב בדירה  הוא לא טוב, פוגע בסביבה. ומחייב פינוי מידי. במקרים מסוימים החפצים של האגרן נמצאים גם בחצר הבניין או במקלט של הבניין, ויש צורך לפנות גם אותם. פינוי מיוחד כזה מחייב זמן רב יותר, שימוש בכלים מיוחדים לצורך ביצוע הפינוי, ומספר רב יותר של עובדים. מקרים מיוחדים נוספים בהם נדרש פינוי תכולה הם מקרים בהם יש צורך לבצע פינוי של תכולת מחסן השייך לדירה שלעתים קרובות יכיל גם הוא כמות גדולה של חפצים שצריך לפנות . פינוי של מחסן הוא פינוי מורכב כי יש  הרבה חפצים ומכשירים בתוך מקום קטן יחסית, כאשר הם מונחים לפעמים בצורה מבולגנת ומוזנחת או מונחים אחד על השני בדרך שמקשה על הפינוי שלהם. כך גם במקרה של פינוי מקלט שאוחסנה בו חלק מתכולת הדירה. כל ביצוע של פינוי תכולה מכל סוג ובכל מצב חייב להתבצע על ידי אנשי מקצוע מיומנים בתחום.


 

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו