יש לבחור חברה אמינה ומקצועית בעת פינוי מאגרנות כפייתית

חברה אמינה ומקצועית

פינוי של דירה שגר בה אגרן כפייתי, הוא אינו פשוט כלל,  העניין הינו מורכב כי מדובר באדם שאסף כמויות אדירות של פסולת וגרוטאות ואינו מוכן להיפטר מהם. פינוי דירה מסוג זה הינו מורכב ביותר, לא רק הכמויות האדירות שנאגרות צריכות להיזרק מהדירה , אלא גם מצבו הנפשי של האגרן הכפייתי, מחייב התייחסות מיוחדת מטעם החברה של פינוי אספנות כפייתית. הצוות של החברה של פינוי דירה יודעים כיצד לדבר בשפתו של האגרן על מנת לשכנעו לא להתנגד לפינוי וכי הפינוי יכול רק להקל עליו בתנאי המגורים ובבריאותו. פינוי מסוג זה , דרושה יצירתיות מצד הצוות, הם מבינים מהי הפסיכולוגיה של אותו אדם בגלל הרבה מקרים שהם פינו דירות  של אספנות כפייתית.  הניסיון של החברה במקרים אלה הוא חשוב ביותר, שכן זוהי התמודדות לא קלה, במיוחד אם האגרן יכול להיכנס למצבי לחץ בו הוא רואה כיצד זורקים את "אוצרו".

דרגות שונות בחולי אספנות כפייתית

אספנות כפייתית יש לה מספר דרגות ורמות, זה מתחיל כתחביב של אספנות ותחביב זה רק מחמיר עם השנים.  האספנות עם השנים, הופכת להיות אובססיה של , מה שיכול לגרום למחלות אצל האגרן הכפייתי ושל אלה המתגוררים בקרבתו. יש המן סוגים של אספנות כפייתית, יש כאלה האוספים עיתונים וכתבי עת,  כאלה האוהבים לאסוף פחיות שתייה, שקיות ניילון, בגדים וסמרטוטים ועוד. בדרך כלל האגרן הכפייתי אינו יודה במחלתו, לכן טיפול פסיכיאטרי דרוש במקרים אלה במיוחד, על האגרן ללמוד להפחית מהאגרנות  הכפייתית ולמגרה כליל.

 

האזינו להמלצה של עוד לקוחה מרוצה של שי פינוי דירה

מדוע האגרנים אוהבים לאסוף חפצים?

יש סברה שאנשים הסובלים מאגרנות כפייתית סבלו מחסך בילדותם, זה יכול להיות חסך במזון, בגדים ועוד. חלק מהאנשים שעברו את מחנות הריכוז בשואה, סובלים מאגרנות כפייתית, הם אוגרים בעיקר מזון ובגדים מתוך הרגל ומתוך פחד מחסך בפריטים אלה. מי שסובל וחייב להיות עם אצבע על הדופק זה בני משפחתו של האגרן הכפייתי, הם חייבם לבדוק את ביתו וחצרו בכל פעם שהם מגיעים לבקרו.

כיצד חברת הפינוי מתמודדת עם האתגר?

כאשר מדובר בפינוי דירה של אגרן כפייתי, החברה נדרשת לשלב מקצועיות ועדינות, כלומר, להכניס לשיח אינסוף סבלנות ואמפתיה. זהו תהליך ארוך ומתוחזק, שדורש גם יכולת לפתור בעיות במהירות. הצוותים המתמחים בפינוי מסוג זה מכשירים עצמם להתמודד עם התנגדות ולהתגבר על אתגרים רגשיים ולוגיסטיים. זה כולל כלים וטכניקות מיוחדות לניתוק האובססיה של האגרן מהפריטים שהוא אגר. 

האחריות של הסביבה

אף על פי שהמשקול נוטה לעבודה הטכנית של החברה, ישנם מרכיבים חברתיים ואתיים נוספים שאינם פחות חשובים. משפחה וחברים של האגרן נקראים לכך לפעול באופן אחראי ולא להתעלם מהמציאות הקשה. במקרים בהם האגרן אינו מכיר במצבו, העידוד לטיפול פסיכיאטרי הוא צעד חיוני בכיוון השיפור. בנוסף, החברה יכולה לעזור גם במעבר פסיכולוגי, ולא רק בזריקת הפסולת מהדירה. מכלל זה נכון גם לשכנים ולרשויות המקומיות, שמחוייבות לפעול כשהן מבחינות במצב שכזה. המעורבות של כולם משפרת את הסיכויים לטיפול מוצלח ולהחזרת האגרן לחיים נורמליים ובריאים יותר.

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן