שירותי פינוי יחידות דיור בבית אבות

שי פינוי יחידות דיור בבית אבות 

תהליכי פינוי באופן כללי אינם בגדר משימה פשוטה, גם כאשר מדובר במעבר רגיל מדירה אחת לשנייה. פינוי דירה תחת נסיבות מסוימות דוגמת עקב מעבר לבית אבות, עשוי להיות הרבה יותר קשה ובעייתי פי עשרות מונים. קשישים רבים נוהגים לפתח קשר אישי ועמוק עם חפציהם, מה שמביא לכדי קושי רב לערוך וויתורים במסגרת המעבר ליחידת דיור חדשה בבית אבות. להבדיל ממעבר לדירה רגילה, מעבר ליחידות דיור בבתי אבות איננו מאפשר את לקיחתה של כל תכולת הדירה הקודמת בשל הגודל המצומצם שבו מתאפיינות יחידות דיור בבתי אבות של היום.

הכנת יחידות דיור בבתי אבות למגורים חדשים

בכל אופן ישנו צורך להשאיר את ביתו הקודם של הקשיש מפונה ומסודר, וכן להכין באופן יסודי את יחידת הדיור החדשה שלו בבית האבות אליו הוא עובר. שני מקרים אלו יכולים לקבל מענה הולם דרך הזמנת שירותי פינוי מחברה המתמחה בפינוי של דירות ונכסים. חברה מקצועית תפעל על פי תכנית סדורה הכוללת מספר שלבי עבודה. השלב הראשון ואולי גם הבעייתי ביותר נוגע לסידור פצי הקשיש דרך מיון מוקפד. תהליך זה עשוי להיות מלווה בתעצומות נפש, שכן במהלכו לא תיוותר ברירה לקשיש והוא יאלץ להיפרד מחלק מחפציו.

מיון וסידור תכולת הדירה

תהליך המיון יכול להיעשות לצידם של בני המשפחה, אולם גם הם כמו הקשיש עשויים לגלות סימנים של חולשה בעת הסידור. במקרים אלו רצוי מאד להיעזר במקור סיוע חיצוני, אשר יוכל לדאוג לעניינים הטכניים דרך אי מעורבות בפן הרגשי הכרוך בנושא. חברות פינוי כיום יכולות לסייע הן בסידור ומיון חפציו של הקשיש והן במציאת יעד הולם לכל החפצים שאינם ימשיכו להימצא ברשותו של העובר. כך למשל ניתן יהיה ליעד חלק מהחפצים לבני משפחה קרובים, לעמותות של נזקקים או לאתרי פסולת מורשים.

מדוע לפנות לחברת פינוי לקראת מעבר ליחידת דיור בבית אבות?

חשוב לציין שרק חברות פינוי של נכסים ודירות רשאיות לפנות חפצים שיצאו מכלל שימוש לאתרי הטמנה, מה שלא תמיד מתאפשר דרך הזמנת שירותי פינוי של חברת הובלה רגילה. מעבר לכך צוותי הפינוי יבצעו את מלאכתם תוך כדי התחשבות מלאה במצבם העדין והרגיש של הקשיש ובני משפחתו. תהליך זה חייב להתבצע בשיא הרגישות דרך מתן תשומת לב לכל אחד מצרכיו המסוימים של הקשיש. לא בכדי, מרבית המעברים ליחידות דיור חדשות בבתי אבות נעשים כיום דרך תיווך של חברת פינוי מקצועית העוסקת בתחום.

שלבים במסגרת תהליך הפינוי

השלב הראשון במסגרת תהליך הפינוי יעשה דרך פגישה תיאום מקדימה בין הקשיש או בני משפתו לבין נציגים מטעמה של חברת הפינוי. רק לאחר שהוגדרו כל המטרות ונמצא יעד מתאים לכל חפץ וחפץ ביחידת הדיור המפונה, ניתן יהיה לגשת לשלבי העבודה המעשיים. שלבים אלו יתבצעו בפועל כעבור מספר ימים. תהליך הפינוי אם כן יכלול תחילה אריזת כל חפצי הקשיש בצורה מסודרת ועל פי המיון שנעשה טרם לכן. לאחר מכן יועברו החפצים הללו אל יעד מתאים.

שירותים נוספים

חברות הפינוי מציעות גם שירותי הובלות עבור הכתובת החדשה של הקשיש מה שיכול להקל מאד על כל תהליך המעבר, שגם ככה מלווה בלא מעט קשיים במישור הפיזי והנפשי כאחד. מעבר לשירותי האריזה, הפינוי וההובלה, ישנו עוד סל רב של שירותים, אותו מציעות בעיקר חברות מקצועיות ואמינות העוסקות למעלה משנים בתחום הפינוי. שירותים אלו לרוב יבואו לידי ביטוי בניקיון וחיטוי של הדירה או יחידת הדיור המפונה בבית האבות.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן