פינוי דירות נפטרים

פינוי דירת נפטרים, מתייחס למעשה לפינוי דירה בה מצב הבית לא היה ידוע, ואז רק לאחר הפטירה, מגלים פתאום דירה מוזנחת (לעיתים אפילו דירה מזוהמת ממש ואפילו עמוסה מאוד בחפצים).

* במקרה שמצב הדירה היה ידוע, והדירה במצב "טוב", פינוי זה נחשב "פינוי דירת ירושה"

בדירות כאלה, דירות אשר מגלים "פתאום" דירות מוזנחות לאחר הפטירה, לרוב הנפטר לא נתן לבני המשפחה / חברים להיכנס לדירה. לכן הדירה הוזנחה בלי שאף אחד ידע, וגילוי הזנחת הדירה מגיע בהפתעה רק לאחר הפטירה.

ההבדל בין פינוי דירה לפיני דירת נפטרים

על פינוי דירה במצב "רגיל" ניתן לקרוא בהמשך העמוד (תחת תגית "יתרונות", בנוסף להמלצות, תמונות וסרטונים). כאן נסביר את הדגש על פינוי דירה של נפטר – כלמעשה המהות בפינוי דירת נפטר היא:

שמירת כבודו של הנפטר

כל הפינוי מתבצע בדיסקרטיות מוחלטת.

 שקיות אטומות וסגורות, קרטונים סגורים, כל התכולה מפונה למשאית סגורה ואטומה – לא מכולה פתוחה שכל אחד יכול לראות ולא זורקים לפח זבל בו שקיות יכולות להתפזר / ניתן לפתוח ולראות את תכולת השקיות.

שמירת הערך של החפצים בדירה

בן משפחה / עו"ד ממונה / אפוטרופוס – כך שניתן בזמן אמת לעבור על החפצים.

חשוב במיוחד במקרה של פינוי דירת נפטר – . החפצים מאורגנים ומתחלקים לפי הדרכים הבאות:

  • מסירה לבני המשפחה בצורה מסודרת.
  • מסירה לתרומה ("שי פינוי דירה" עובדים בשיתוף פעולה עם הרווחה).
  • מסירה למחזור (חפצים שאינם תקינים יותר).

הרגשה טובה לדעת שכל החפצים של הנפטר הולכים לשימוש במקומות טובים / משמשים כזיכרון טוב לבני המשפחה.

הרגישות האנושית במהלך פינוי דירת הנפטר

הפרידה מחפצים של דירת נפטר היא בעלת המון המון רגשות. המון.
פרידה מהחפצים = פרידה מהנפטר.
לכן, פינוי דירת נפטר צריכה להיעשות בצורה איטית יותר, רגועה ועדינה יותר.

זאת אומרת שגם קצב הפינוי יהיה איטי יותר מפינוי דירה רגיל, וגם – אם למשל מפנים אלבום תמונות / מכתבים / וכל חפץ עם זיכרון, לתת את הזמן לבני המשפחה להתעמק בחפץ. להיזכר ולחוות את אותו זיכרון שהחפץ מסמל.

אם בפינוי רגיל השיקול הוא לפנות את החפצים בדרך המהירה והיעילה ביותר, השיקול בפינוי דירת נפטר הוא לפנות את החפצים בדרך העדינה ביותר. זאת אומרת אם למשל פינוי ארון, בפינוי רגיל, יתבצע באמצעות שבירת פטיש, פינוי ארון במקרה של פינוי דירת נפטר – יתבצע באמצעות פירוק הארון ע"י מברגה ופינוי הארון בצורה שלמה מהדירה.

פינוי הדירה במצב בו הנפטר לא פונה בזמן

במצב – לא נעים – בו פינוי הנפטר לא בוצע בזמן מהיר. נניח רק אחרי יומיים שלושה, נוצרים סימנים כמו כתמי דם ונהיה ריח לא נעים בדירה. במצב כזה מפנים קודם כל את דברי הטקסטיל, אשר סופחים את הריח והכתמים. כמו: סדינים, ספות, מגבות ושטיחים. ולאחר מכן מבריקים את הדירה עם כלור.

פינוי דירת נפטר, במיוחד, דורש ניסיון והבנה עמוקה ומיוחדת של הרגישות של המצב. צוות שי פינוי דירת הוא צוות של אנשים עם המון ניסיון בפינוי דירת נפטרים. ניסיון של עשרות שנים. חבר'ה מבוגרים עם הבנה ורגישות שמצריכה פינוי דירת נפטר – כמו שפורט בדף זה ועם עוד המון ניואנסים קטנים וחשובים.

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן