בית מלא בחומר מיותר? כדאי שתבדקו מה קרה למי שהעמיס אותו – אולי מדובר באגרן כפייתי.

 

האגרנות הכפייתית הי הפרעה נפשית אשר מאופיינת באובססיה  לאגירת חפצים מיותרים בבית לעד כדי מחסום למעבר בסיסי.

אז הנה עוד אחת מקבוצת ההפרעות הנפשיות תחת הכותרת "הפרעות אובססיביות כפייתיות"(OCD), המתבטאת בהתמכרות לאגירת חפצים ופריטים עד כדי חסימת הבית למעבר בסיסי. תחושתו האישית של האגרן מלוות בחוסר ובבדידות. הוא יכול לאגור בין היתר דברים כ"כ מיותרים שלא הייתם מתארים לעצמכם: כגון קרטונים, מוצרי חשמל (אפילו פגומים), עיתונים, ובקיצור כל דבר שרק ניתן להכניס. מאחר וזהו מעגל שלא נגמר, הוא גורר אתו עם הזמן החמרה ובלגן טראומטי שצועק לפינוי. אם מיום ליום המינון לאגירה מתגבר וחומר מיותר נוסף נכנס לדירה – כדאי שתשימו לב ותבדקו אם הכותרת קשורה אליכם, במידה ותצטרכו עם זה קצת עזרה תפנו אלינו ל"מרכז לסיוע לאגרנים כפייתיים".

ביעילות ובזהירות- טפלו קודם נפשית בלוקה ואחר-כך תעברו לפיזית.

יש לכם אגרן בבית: א"כ מה עושים? טפלו בו קודם ברמה הנפשית, משום שפינוי הדירה העמוסה לא יעזור לו להימנע מלהעמיס אותה שוב מאוחר יותר. במרכז המסייע אצלנו תמצאו הכוונות לפסיכולוגים ופסיכיאטרים שיוכלו להוריד את ההתמכרות בכמה רמות ואולי גם לגמרי, כשהטיפול יתבצע ע"י בניית חשיבה חדשה לאגרן, והרגעת הצורך לשמירת חומר מיותר. ולאחר מכן? תפנו אלינו ונשלח סיוע לפנוי הדירה העמוסה, המלוכלכת או המזובלת- וע"י פינוי המיותר וניקיון יסודי נביא אותה למצב חדש.

אז במה נפגשנו- בבתים עמוסים ,מלוכלכים, ומזוהמים- לפעמים ברמה שמסכנת את הבריאות כך שאם לא תטופל מידית תיגרר לרמות חמורות שכמו זבל אשר בחוץ יביא- הזבל בפנים ייתן. ובסופו של ענין  לא כיף לחיות ככה, ממקור הניקיון כצורך נפשי ופיזי לכל אדם.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן