אימא אספנית כפייתית

מה עושים שאימא אספנית כפייתית ?

במשפחה בה האימא היא האספנית הכפייתית קיימת הזנחה של כל בני המשפחה. אם המשפחה שהיא עמוד התווך של המשפחה אינה מקיימת את מטלותיה וכל האחריות על הבית והילדים עוברת לתפקודו של אב המשפחה שגם צריך לדאוג לפרנסת ילדיו וחיי היום יומי של חיי המשפחה וגם צריך לדאוג לאימא שאינה מתפקדת באופן נורמטיבי.

אמא חד הורית – סכנה גדולה יותר

במשפחה חד הורית אימא אספנית כפייתית הופכת לבעיה של ממש. במקרה כזה יש התערבות של מחלקת הרווחה של הרשות המקומית וזאת על מנת לדאוג לילדים שנותרים מאחור בעת שהאם יוצאת לעסקי האספנות שלה. לא אחת הילד הגדול מגדל את אחיו הצעירים אפילו שהוא עצמו עדיין צעיר וצריך עזרה ותמיכה מאדם בוגר. במקרה כזה עול גידול הילדים נופל על הרשויות, והם נאלצים להוציא מרשות האם ומהבית את הילדים ולהעביר אותם למוסדות חינוך ופנימיות.

מה הסכנה של אספנות כפייתית מצד האם

אימא אספנית כפייתית יכולה להביא לפירוק כללי של המשפחה. אב המשפחה שאינו מסוגל לתפקד בכל התחומים המשפחתיים עוזב את הבית ולוקח את הילדים כדי להקים משפחה חדשה. גירושין במשפחה בה אימא היא אספנית כפייתית הם לא דבר חריג. אימא אספנית כפייתית נמצאת רוב שעות היום מחוץ לבית כחיפוש אחר פריטים לאספנות שלה. היא יוצאת  בשעות הבוקר המוקדמות וחוזרת עם ערב. האב יוצא לעבודה ומכאן שהילדים נמצאים כל הזמן לבד בבית אין מי שיכין להם אוכל ואין מי שידאג שיעשו שיעורים.

מעבר לעובדה שיש נזקים לרכוש, לדירה, יש סכנה של ממש שחרקים ומזיקים שמוצאים לעצמם בית בין ערימות הפריטים השונים יכולים להפיץ מחלות ולהזיק בריאות לבני המשפחה שגרים בדירה, לאם האספנית ואפילו הפצת מחלות לתושבי הסביבה.

מה קורה בדרך כלל במשפחות אלו

ילדים נוהגים לנתק מגע עם אימא אספנית כפייתית. בגיל צעיר הילדים מפתחים רגשי בושה לאימא שלהם. הם מרגישים מנותקים מיתר בני המשפחה המורחבת, מהחברים לכיתה ואין להם חיי  חברה. ביניהם יש ילדים שהמצב הביא אותם לנסיגה או התקדמות בלימודים.

כמו כן האספנים כך גם אימא אספנית כפייתית אינה מקשיבה לסובבים, אינה משתפת פעולה עם גורמים מקצועיים לא בתחום האספנות ולא בתחום גידול ילדיה. לפעמים ניתן לראות אימא אספנית כפייתית מסתובבת ברחובות כשילדיה הקטנים משתרכים אחריה בחום בקור ובגשם.

רוב פינויי דירות של אימא אספנית כפייתית נעשים בכפייה. הרשות מפעילה את סמכותה ופועלת על פי החוק כדי לפנות את הדירה ולהכשירה למגורי המשפחה. חברת פינוי ייעודית נקראת לבצע את העבודה והיא עם מכשיריה ועובדיה המסורים והמקצועיים מבצעת את העבודה. כל הכנסה כספית שמתקבלת ממכירת פרטים כאלה ואחרים הראויים לשימוש, מועברת לאם המשפחה יתר הפריטים נזרקים למזבלה או נגרסים לשימוש חוזר.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו