שירותי פינוי לאוכלוסיית הקשישים

שי שירותי פינוי לאוכלוסיית הקשישים

שירותי פינוי לאוכלוסיית הקשישים – התקבלה ההחלטה פה אחד והמעבר לבית אבות מתקרב ובא. כבר קבעתם את המוסד הנבחר ואת מועד המעבר, כעת עליכם לתת את הדעת לכל העניינים הטכניים הכרוכים במעבר. לקראת המעבר לבית האבות או למתחם של דיור מוגן, ישנו צורך ראשית להכין את הדירה המפונה לקראת מגורים חדשים דרך פינוי יסודי וניקיון כללי של חללי הדירה השונים. תהליכי פינוי דירות של קשישים כמו כל תהליך אחר של פינוי נחשבים למשימה לא פשוטה וכוללים מספר שלבי עבודה מרכזיים.

מאפיינים של דירות קשישים

דירות של קשישים בדרך כלל מתאפיינות בכמות נרחבת של ציוד, וזאת עקב אגירה של חפצים שונים לאורך השנים, במיוחד אם הקשיש התגורר בדירה למעלה מעשר שנים. הפינוי עצמו כולל קבלת החלטות לא פשוטה שבאה לידי ביטוי בקשיים רבים מצידו של הקשיש לברור את חפציו ולמסור או להשליך חלק מהם. בשורות הבאות נציג בפניכם מספר טיפים ועצות שימושיות להבטחת מעבר יעיל מהיר ונוח. ראשית נציין שישנם כמה שיקולים שיש להביאם בחשבון, הראשון מביניהם מתייחס לגודל החלל של הדירה אליה עובר הקשיש במסגרת של דיור מוגן או בית אבות.

מה ההבדל בין מעברי דירות רגילים לבין מעבר לבתי אבות ודיור מוגן?

להבדיל ממעבר לדירה סטנדרטית ורגילה מעבר לדירה בבית אבות מחייבת היערכות קצת שונה. תהליך פינוי שגרתי מדירה אחת לשנייה, כולל לרוב הובלה של תכולת הדירה מיעד כזה לאחר. השוני במעברים אלו נובע מכך שלרוב יחידות שיור מוגן או חדרים בבתי אבות הינם קטנים בגודלם ביחס לדירות רגילות, מה שלא מאפשר לדייר החדש לקחת עמו את כל החפצים והציוד שנמצאו בדירתו הקודמת. מעבר לכך, בתי אבות ומתחמי דיור מוגן לרוב כוללים יחידות דיור מרוהטות, או מרוהטות בחלקן, מה שלא מאפשר קליטה של ציוד בכמות נרחבת.

מיון תכולת הדירה הישנה לקראת מעבר לבית אבות

לשם כך תהליך הפינוי של דירת הישיש צריך להתחיל במיון וסידור של תכולת הדירה הישנה. יש צורך להביא בחשבון שלא כל החפצים והרהיטים שנמצאו בדירה הישנה של הישיש יוכלו לעבור ביחד איתו ליעד החדש. על כן צריך לברר בקפידה אלו מבין החפצים בדירה הינם חיוניים והכרחיים לישיש ואלו אינם הכרחיים לו. במילים אחרות מיון תכולת הדירה מתחיל במיון של חפצים לפי רמת הכרחיותם. מיון זה איננו יעשה אך ורק על פי רמת השימושיות של אותם החפצים אלא יעשה דרך בחירה סובייקטיבית של חפצים בעלי ערך רגשי מוסף.

יעדים שונים לתכולת הדירה המפונה

מיון תכולת הדירה כרוך בקבלת החלטות משמעותית עבור הקשיש, עליו לבצע שיקולים כאלו ואחרים ולבסוף להתמודד עם הפרידה לא רק מהבית הישן אלא גם מחלק מחפציו. השאלה הבאה שיכולה להישאל הינה, מה ניתן לעשות עם כל אותם החפצים שעליהם הוחלט לוותר? חשוב לציין שגם החפצים מהם החליט הישיש להיפרד נדרשים להגיע ליעד מסוים. כך למשל חלק מהחפצים יהיו מיועדים לשימושם העתידי של בני משפחתו או קרוביו של הישיש, ויהיו כאלו שיפונו לארגוני צדקה, עמותות נזקקים או לאתרי פסולת מורשים.

היערכות לקראת פינוי דירה

ראשית יש לבדוק את גודל החלל של יחידת הדיור החדשה בבית האבות, דרך בירור נהלי המוסד בכל הנוגע לחפצים שנהוג להכניסם לחדרים. שנית יש להכין רשימה מסודרת של כל החפצים החיוניים שבלעדיהם לא יוכל הקשיש לתפקד ולאחר מכן לבדוק יחד עם קרובי המשפחה, אלו חפצים ברצונם לשמור ואלו חפצים יצאו מכלל שימוש ונדרשים לפינוי או למסירה.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו