שיפור איכות החיים בבניין השיתופי עם פינוי דירה

פינוי דירה 

הבניין השיתופי הוא מודל מגורים נפוץ בארץ, רבים מאיתנו חיים בבניין בסביבה אורבנית בה שטחי הנדלן מוגדרים ומנויים, ורוב התחלות הבנייה בארץ הינם לפי מודל בניין המגורים המשותף, בעבר התצורה הנפוצה של בניין המגורים הייתה של בין שלוש לחמש קומות, כאשר בכול קומה חיות עד ארבע משפחות, כיום עם שיפור ממשי בטכנולוגיות הבנייה, וירידה בעתודות הקרקע, במיוחד במרכז, הופכת תצורת בניינים רבי קומות של למעלה מעשרים קומות- לנפוצה ביותר, כך ניתן לשכן הרבה יותר משפחות בבניין אחד תוך הבטחה לתנאי חיים באיכות גבוהה.

כשם שכולנו דואגים לניקוי תכוף של דירתנו ואנו מבינים את הקשר בין פעולות הניקוי לבין איכות חיים ראויה במרחב הפרטי, כך חשוב גם לתחזק את מרחבי המגורים השיתופיים, כמו מסדרונות וחללי כול קומה, המעלית, הלובי, אזורי החנייה והגגות המשותפים, המקלט וחללי האחסנה, התחזוק צריך שיעשה על ידי חברה מקצועית לניקוי בניינים משותפים כאשר לשם כך על כול דיירי הבניין להקצות סכום חודשי. בחירת החברה המתאימה בניקוי צריכה שתתקבל בהסכמת הדיירים, אם באסיפת דיירים ואם על ידי נציגות הדיירים, מומלץ ליצור קשר ולהצטרף למעגל האגודה לתרבות הדיור, במעגל זה תהיו זכאים לבוררות במקרה סכסוך בין שכנים, ללוי משפטי במקרה של צורך בהתערבות משפטית בייצוג בתביעה וסנגוריה מול גופים שתובעים את דיירי הבניין, נתבעים על ידי דיירי הבניין בפעולות קשורות.

לפעול בשקיפות וביושר

כול בניין ראוי שיקום בו גוף נציגות של כחמש דיירים, בהתאם למספר הדירות בבניין, על גוף זה ליטול את ההחלטות השוטפות בהתנהלות נאותה בתחזוק הבניין,  גביית מיסי וועד מכלל הדיירים, וארגון וכינוס אסיפות וועד, באסיפות עצמן ניתן להעמיד לבחירות  הצעות שונות שנוגעות בשטחים הציבוריים של הבניין, כאשר מספיק רוב של שני שלישים שהצעה תעבור ותחייב את כלל הדיירים. החלטות צריכות להתחלק לכמה שטחים- אופן התחזוק השוטף, שמירה על תרבות דיור והתנהגות מכובדת בין השכנים ושמירה על זכויותיהם, כשירות המתקנים השונים בבניין ושדרוגו כמו בתוכנית תמ"א 38, או בשכירת חברה מקצועית שמפנה דירות על מנת לפנות את שטחי המקלט, הגג המשותפים והכנתם לקראת איטום או לשעת מלחמה וכדומה.

באגודה לתרבות הדיור תוכלו לקבל גם שירותי ייעוץ שונים כמו ייעוץ גינות, אדריכלי, בוררות און ליין, בדק בית ועוד, וההצטרפות לאגודה היא ביטוח אפקטיבי בטיפול בסכסוכי שכנים והתנהלות לוקה של נציגות הדיירים. חובת נציגות דיירים לפעול לפי האינטרסים של כלל הדיירים, ומתוך נאמנות למנדט והאמון שקיבלו מדיירי הבניין, לנהוג ביושר וללא אינטרסים זרים בשכירת שירותי חברות שונים לטובת תחזוק הבניין, ולעודד יחסי שכנות טובים, ישרים, ומכבדים לכול דייר, ותמיד ניתן לפנות אל האגודה לתרבות הדיור ולזכות בייעוץ בכול נושא שעולה בחיי הבניין השיתופי.

האזינו להמלצה של עוד לקוחה מרוצה של שי פינוי דירה

התמודדות עם סכסוכים בין שכנים

במהלך החיים היומיומיים בבניין שיתופי, לעיתים נתקלים בסכסוכים בין שכנים שגורמים ללחצים ולאי נעימות. הסיבות לכך רבות ושונות, והן יכולות להתקבל מזמן השקט המותר, דרך שימוש במרחבים המשותפים וכלה בנושאי תחזוקה וגביית ועד. כאשר נתקלים בסכסוך, הדרך הטובה ביותר לטפל בו היא באמצעות שיח פתוח והבנתי. האגודה לתרבות הדיור מציעה שירותי בוררות שכן מטרתם לסייע בפתרון הבעיה באמצעות צד נוסף ומובהק, שיקשיב לכל הצדדים ויסייע בהגעה להסכם. כדאי לזכור שכלל הדיירים נמצאים באותו הסירה, וכדי להשגת חיים משותפים נעימים ומאוזנים יש לתקשר ולהתמודד עם הבעיות בראש גבוה.

שדרוג הבניין ושיפור איכות החיים

במשך השנים הבניין בו אנו גרים יכול להיוותר ולהיות פחות תואם לצרכים השונים של הדיירים. פרויקטים כמו תמ"א 38 או עבודות איטום ושיפוץ גגות הם דרך מעולה לשדרוג הבניין, להבטחת בטיחותו ושיפור איכות החיים שבו. כאשר פרויקטים אלו מתוכננים, חשוב לגייס את דעת כלל הדיירים ולהבין את צרכיהם והציפיות שלהם. אגודת התרבות לדיור מספקת ייעוץ בנושאים אלו, מה היתרונות והחסרונות של כל פרויקט ואיך להביא אותו לידי ביצוע בצורה הטובה ביותר לטובת כל הדיירים.

השקעה בתרבות הדיור המשותפת

חיים בבניין שיתופי הם לא רק עניין של גביית ועד ותחזוקה, אלא גם יצירת קהילה ותרבות של שיתוף והתמקדות בטובת הכלל. אגודה לתרבות הדיור עומדת בראש הפרויקטים הרבים שמטרתם לקדם תרבות דיור משותפת מכובדת, פתוחה והוגנת. דרך פעילויות, סדנאות והדרכות, הדיירים יכולים להתחזק במיומנויות חיים בקהילה ובמערך הדיור, ובכך להביא ליצירת סביבה חיים איכותית, מאוזנת וגם נעימה לחיות בה.

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו