פינוי ירושות ומקלטים

מפנים מקלטים וירושות 

פינוי ירושות ומקלטים הינה עבודה חשובה וסבוכה, לעיתים סיזיפית, שאין צורך להתמודד עימה לבד. מסגרת פינוי החפצים השונים לוקח זמן ואנרגיות ולעיתים עדיף שחברות מקצועיות ילוו וינהלו את התהליך, מפאת המוניטין שהם צברו. פינוי ירושות, מעבר לקושי הארגוני והלוגיסטי שקיים בעבודה זו, אף יש לקחת בחשבון את הפן המנטאלי שנוסף ליורש החוקי, כאשר הוא צריך להתמודד עם חפצים אשר יזכירו לו נשכחות. נכון שבמקרים רבים חפצים רבים ימצאו חן בעיניו מאוד, מפאת העובדה שיזכירו לו תחנות שונות מחייו, מחיי משפחתו, מחיי המנוח וערכם הסנטימנטלי לא יסולא בפז, אך במקרים רבים אחרים, חפצים שונים, ללא תכלית ומהות, אשר היו צריכים להיזרק כבר מזמן, יהוו מטרד לא קטן ועול ארגוני על היורש. חלק מהחפצים, במקרים רעים יותר, נאספים בבית עצמו. במקרים חמורים פחות, ישנם מחסנים אשר משופעים בחפצים שונים. מחסנים אלו, למרות  היותם מיועדים לאגירת חפצים, לעיתים כה עמוסים, עד שיש לארגן אותם מחדש, למען שימוש טוב ואפקטיבי יותר בעתיד.

מה ניתן לפנות?

במסגרת פינוי ירושות ומקלטים ניתן לפנות הכל. לעיתים אוגרים במחסנים מוצרי חשמל שונים אשר אין בהם כבר שימוש, ארגזים שלמים אשר משופעים בעיתונים ומגאזינים ישנים, אשר ניתן ואף עדיף להיפטר מהם, עקב היותם כבר דהויים ובלויים.בנוסף, רהיטים שונים, אף הם נאגרים במחסנים שונים. לעיתים מדובר ברהיטים ישנים מאוד, אשר אין בהם כבר שימוש יותר. כלי פלסטיק ועבודה שונים, גם הם נאגרים במחסנים. מעבר לאי הנוחות שאגירת חפצים יוצרת, לעיתים מדובר גם במפגע תברואתי של ממש, אשר יש לטפל בו ביעילות ובזריזות.

האזינו להמלצה של עוד לקוחה מרוצה של שי פינוי דירה

איך מתבצע הפינוי?

חברות מסויימות סיגלו לעצמן שיטות עבודה מוכחות. תחילה יגיעו החברות, בהזמנת הלקוח ויבחנו את המצב. הן יכינו תוכנית עבודה, כדי לדעת עם מה עליהן להתמודד. לאחר מכן יתחיל שלב המיון והארגון. החברות ימיינו את החפצים השונים כדי לדעת ממה יש להיפטר ומה ראוי לשמור. אחר כך יתחיל השלב הביצועי, הפרקטי, בו יפנו החברות את המשרדים מהחפצים השונים, תוך הקפדה על כל כללי הבטיחות. השלב האחרון יהיה שיקום וניקיון המשרדים. במסגרת פינוי ירושות, החברות יעדכנו את מזמין העבודה בכל שלב וצעד, כדי שלא יווצר מצב שחפצים בעלי ערך ייזרקו לשווא.

מימוש הפוטנציאל של הירושה

אחת הדרכים להתמודד עם התחושות המורכבות הנלוות לפינוי ירושות היא לראות את הפוטנציאל הטמון בתהליך זה. במקום להתמקד באובדן ובהפסד, ניתן לראות את הירושה כהזדמנות ליצור משהו חדש, לתת לחפצים משמעות חדשה ולהמשיך את הזיכרון של הנפטר. זה יכול להיות על ידי הקדשה של חפצים למוסדות ציבוריים, מתן פריטים לקרובי משפחה או אפילו מכירתם והקצאת ההכנסות לצדקה שהייתה חשובה לנפטר.

בנוסף, התמודדות עם הפריטים באופן פיזי, כולל החלטות אודות אילו מהם לשמור, אילו למכור ואילו להוציא, מספקת הזדמנות לעבודה על האבל והשחרור מרגשות שמותרים ממשיכות המחזור החיים.

כלים ומשאבים לסיוע בתהליך

המשימה של פינוי ירושה עשויה להרגיש מרשימה ומעמיסה. אך ישנם מגוון כלים ושירותים שיכולים לסייע בהקלה על הפעולה. אפליקציות מיועדות למכירה של פריטים בשנייה, חברות פינוי ירושות מקצועיות, ומגוון מקומות איסוף אשר מוכנים לקבל פריטים למען הקהל הרחב. המלצה למי שמתמודד עם תהליך זה היא לא להתמודד לבד, אלא לבקש עזרה מחברים או בני משפחה, או אף לשכור עוזרים מקצועיים למיניהם.

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו