על מה חשוב להקפיד במהלך תהליך השיקום של אגרנים כפייתיים?

תהליך שיקום של אגרן כפייתי – על מה להקפיד? 

שיקום אגרן כפייתי הוא תהליך ארוך ומורכב, גם אם לא ברמה הפרקטית, אז ברמה הנפשית הן של בני המשפחה, אבל במיוחד של האגרן הכפייתי עצמו. אחרי שנים של התנהגות מובהקת של אגירת חפצים בבית, אחרי שנים של חופש פעולה כמעט מלא, נאלץ האגרן הכפייתי לעבור תהליך שאמור לנתק אותו מהאובססיה החזקה ביותר שלו, האובססיה לאסוף חפצים מן הרחוב, להביא אותם הביתה ולשמור עליהם מכל משמר. כפי שניתן להעריך, מדובר בתהליך מאוד לא פשוט, הדומה במובנים רבים לגמילה מסמים. בכל רגע נתון בעתיד, עלול האגרן הכפייתי להישבר ולחזור אל סורו.

תמיכה שצריכה לבוא לידי ביטוי במספר מישורים

בדיוק מהסיבה הזאת הדבר החשוב ביותר שאתם, כבני משפחתו של האגרן הכפייתי, רוצים להקפיד עליו לאורך תהליך השיקום שנמשך למעשה לאורך כל חייו של האגרן הכפייתי בעוצמה כזאת או אחרת, הוא להעניק לו את כל התמיכה הנדרשת, ולעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הפסיכיאטר המטפל. תמיכה זו צריכה להינתן במסגרת המגבלות שמחיל הפסיכיאטר, ואין לעשות דברים או לאשר דברים או למנוע דברים שהפסיכיאטר מתנגד להם מראש.

לתמוך ולפקח

תמיכה זו צריכה לבוא גם ברמה של סיוע לאגרן הכפייתי ליצור סביבו מציאות חדשה, להכניס דברים חדשים אל חייו, שיתפסו את מקומה של האובססיה, לשמור על רמה של פעילות ודינמיקה בחייו, וכמובן לוודא שהאגרן הכפייתי (לשעבר) מקפיד על כל הוראות הפסיכיאטר המלווה, לרבות נטילת תרופות פסיכיאטריות בזמן, הגעה לייעוץ פסיכולוגי על פי המודל שנקבע עבורו וכדומה. מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מציע לכם קרקע פורה של ידע ומידע בתחום האגרנות הכפייתית, על מנת לסייע לכם בכל אתגר שתיפגשו בו במסגרת התהליך.

צרו קשר לקבלת סיוע נוסף

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם מרכז הסיוע לאגרנים עוד היום, לשוחח עם נציגנו המקצועיים ולברר כיצד תוכלו להיעזר בשירותי המרכז על מנת להקל עליכם את תהליך השיקום, ועל מנת למקסם את ההסתברות להצלחתו.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו