עד כמה חשובה המשפחה לאגרן כפייתי?

המשפחה חשובה לאגרן הכפייתי

בשאלה זו, אנו לא מתייחסים לנקודת מבטו של האגרן הכפייתי, קרי עד כמה הוא מרגיש שהמשפחה שלו חשובה לו, אלא לחשיבות האובייקטיבית של משפחת האגרן הכפייתי לאגרן עצמו. אילו תפקידים חשובים יכולה וצריכה המשפחה למלא בחייו של האגרן הכפייתי, ומדוע משפחה תומכת ומסייעת הוא תנאי מרכזי בכל שינוי בחייו של האגרן הכפייתי? ובכן, למשפחה תפקיד חשוב ומרכזי בחייו של האגרן הכפייתי, על אף שבמקרים רבים מערכת היחסים ביניהם מאופיינת בתסכול, חוסר הבנה, מריבות, בושה ותחושות קשות נוספות.

הגורם המקשר עם העולם החיצון

המשפחה היא זו שמקשרת בין האגרן הכפייתי אל העולם החיצוני הנורמלי, אל אנשי המקצוע, אל הרשויות, אל השכנים ואל שלל אפשרויות הטיפול העומדות בפני האגרן הכפייתי. טיפול באגרן כפייתי יכול להתקיים אך ורק ביוזמת בני המשפחה שלו, והוא לבטח לא ייזום טיפול כזה שכרוך בקושי רגשי עצום עבורו. במקרים חריגים, יכולות להיות אלה הרשויות שיוזמות את הטיפול באגרן הכפייתי, אך זה קורה כבר במצבים קיצוניים, שגם בני המשפחה עצמם אינם רוצים להגיע אליהם.

תמיכה, ליווי וטיפול באגרן הכפייתי

כמשפחתו של האגרן הכפייתי תפקידכם לספק לו את התמיכה הנדרשת, מתוך הבנה שהוא לא מזלזל ברגשותיכם ובצרכיכם, אלא פשוט סובל מהפרעה נוירולוגית נפשית שאין לו שליטה עליה. כמשפחתו של האגרן הכפייתי תפקידכם הוא למצוא פתרונות טיפול עבור האגרן הכפייתי בין בצורה נקודתית ובין במסגרת טיפול מקיף הכולל גם שלב שיקום ארוך. כמשפחות של האגרן הכפייתי תפקידכם להגיש לו את כל הסיוע, התמיכה והליווי להם הוא זקוק על מנת להוביל שינוי בחייו ובחייכם אתם.

צרו קשר לקבלת סיוע כנדרש

מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מציע לכם מידע וידע רב בנושא אגרנות כפייתית, ומספק לכם שלל שירותי ייעוץ, סיוע, ליווי, תמיכה והכוונה, חיבור עם אנשי מקצוע רלוונטיים, הנחיה במהלכים שונים שעליכם ליישם אל מול האגרן הכפייתי ועוד שלל נקודות לסיוע. צרו קשר עוד היום עם מרכז הסיוע לאגרנים וגלו כיצד נוכל לסייע לכם.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן