סכנות באגירה כפייתית

אילו סכנות קיימות באגירה כפייתית? 

אגירה כפייתית הינה מצב מסכן לכל הדעות. אדם הלוקה בהפרעת אגרנות יערום בביתו חפצים שאינם ראויים לשימוש ואשר אינו זקוק להם כלל וכלל.

כמות החפצים יכולה להוות בעיה בריאותית או להפוך את הבית למפגע בטיחותי ותברואתי בשל סכנת אש וקושי להתפנות ולהתנייד בחלל הבית במידת הצורך. ישנם אגרנים אשר פונו מביתם או קיבלו אזהרה לפני פינוי מרשויות החוק מסיבות אלו. מלבד הסכנה הבריאותית, אגרנות יכולה לפגוע באופן קשה בחיי נישואין ומשפחה, כאשר לעיתים בן או בת הזוג אינם מוכנים לחיות בבית עמוס בכל כך הרבה חפצים ומחליטים לעזוב את הבית ולסיים את מערכת היחסים.

 במקרים חמורים בתים עלולים להיראות כאילו נעשה בהם אקט ונדליסטי, מאחר וקיימות בהם ערימות של חפצים הנמצאים בכאוס מוחלט.

דוגמא ידועה לאגרנות

המקרה המפורסם ביותר של אגרנות הוא של האחים קולייר, אשר התגוררו בבניין בשדרה החמישית בניו יורק. לנגלי קולייר, אחד האחים, הסתובב בלילות ברחובות ואסף פריטים שונים מהזבל. במשך השנים האשפה אשר צבר גדשה את הבית, כך שלנגלי היה צריך לזחול במחילות שבנה בין ערימות העיתונים כדי להביא אוכל לאחיו, הומר, אשר איבד את ראייתו. לנגלי טמן מלכודות ברחבי הבית מחשש לפורצים, וכך גם מצא את מותו באחת מהן. בהמשך, אחיו הומר מת מרעב כאשר לא יכול היה לצאת מהבית עמוס החפצים. לאחר מותם הוצאו מהבית 120 טון של אשפה וחפצים שונים, כולל הפרשות של בני אדם, כמויות עצומות של עיתונים, 11 פסנתרים וכל החלקים של רכב מסוג פורד.

סכנה ממשית

אם כך, הסכנות הן ממשיות, הן לבריאותו וגופו של הסובל מאגרנות והן לנכס בו הוא מתגורר. קיימת סכנת התלקחות מאחר והבית גדוש בחפצים וחומרים דליקים. סכנה זו תקפה גם לגבי הסביבה ולא רק על ביתו של הסובל מאגרנות ולכן עלינו להיות ערניים במידה ואנו מתגוררים בסמוך לאדם הסובל מאגרנות כפייתית.

בנוסף, הלכלוך והאבק מהווה סכנה בריאותית מאחר ושאיפה של עובש ואבק עשויה לייצר מחלות ריאה ותגובות אלרגיות למיניהן.

אגירה כפייתית היא תופעה שמחייבת טיפול ולכן אם קרוב אליכם סובל ממנה אנא פנו לגורמים מוסמכים לקבלת סיוע.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן