מתי בית של אגרן כפייתי הופך להיות מפגע תברואתי?

בית של אגרן כפייתי – מתי הופך להיות מפגע?

ובכן, מפגע תברואתי היא הגדרה לסיטואציה תברואתית שבה נוצר סיכון לבריאות או נוצרת פגיעה באורח החיים התקין. העניין הוא שמפגע תברואתי אינו מוגדר דווקא על ידי האדם היוצר אותו, אלא יכול להיות מוגדר גם ובעיקר על ידי גורמים חיצוניים כמו שכנים, רשויות וכדומה. מן הסתם, בשלבים הראשונים, הראשונים שיחוו את המפגע התברואתי יהיו האגרן הכפייתי ובני משפחתו, אך לא יעבור זמן רב עד שהמפגע יגיע גם אל השכנים, ולאחר מכן גם אל הרשויות.

מפגע תברואתי בא לי ידי ביטוי בשלל צורות

במקרה כזה, ישנם חוקים ותקנות עירוניות סדורות המאפשרות לרשויות המקומיות להתמודד במגוון אמצעים עם המפגע התברואתי. מספיק תלונה אחת של שכן כדי להזמין התערבות רשמית של הרשויות, ובמקרים אלה אי אפשר בדרך כלל להאשים את השכן שאכן סובל מהמפגע. מפגע זה יכול לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים לרבות כתמי פטרת המתפשטים במבנה, כתמי נזילות, מזיקים כמו נמלים, ג'וקים ואפילו עכברים וחולדות, וכמובן ריח רע שיכול להתפשט בקלות על פני אזור נרחב.

ללמוד את הנושא לעומק

אם יש לכם בן משפחה אגרן כפייתי, אתם לבטח מודעים לבעיה זו, וייתכן שכבר נוצר חיכוך ביניכם ובין השכנים והרשויות. חשוב כמובן לשמור על קור רוח, ולהבין את הצדדים המעורבים בצורה אובייקטיבית. מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם, יכול לסייע לכם מאוד במצבים אלה, להעמיד לרשותכם ידע חוקי ומקצועי סביב הנושא של התמודדות עם מפגעים תברואתיים בבתים של אגרנים כפייתיים והתמודדות יעילה עם תגובות הסביבה הקרובה והרחבה.

צרו קשר לקבלת עזרה

כמו כן, תוכלו למצוא אצלנו מידע אותנטי רב שהגיע בגוף ראשון מעדויות של משפחות של אגרנים כפייתיים, משפחות המתמודדות עם שלל מצבים ובעיות בדיק כמוכם. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עוד היום עם שי פינוי דירה ולבחון כיצד תוכלו להיעזר בנו על מנת להכיר את בעיית מפגעי התברואה יותר לעומק, וגם לפתור אותה.





אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן