מתי אספנות הופכת לאגרנות כפייתית?

שי פינוי דירה נותן שירות לאספנים

אספנות היא ללא ספק תחביב פופולארי ואהוב הגורם לאנשים מסוימים לאסוף פריטים שונים תחת אותו נושא כגון: אספנות של מטבעות ושטרות כסף מכל רחבי העולם, של תקליטים ישנים, של בובות ומכוניות צעצוע, של פחיות שתייה מכל רחבי העולם ועוד מגוון רחב של סוגי אספנות.

אחת מהבעיות הטמונות בכל פעולת האספנות המתבצעת לאורך שנים טמונה בעובדה שהתחביב הנחמד לכאורה עלול להפוך לפעולה אובססיבית וכפייתית המוגדרת כאספנות כפייתית שמאפייניה זהים לתסמינים הנלווים לפעולת אגרנות כפייתית.

ישנם מספר מאפיינים ההופכים את פעולת האספנות התמימה והנחמדה לסוג של אספנות כפייתית וביניהם:

  • איסוף כמותי של מספר פריטי האספנות ללא קשר ביניהם
  • העמסת יתר של פריטי האספנות בסביבת המגורים ללא כל ארגון וסדר
  • העמסת קרטונים ותיבות אריזה בפריטי אספנות היוצרים עומס יתר בשטח דירת המגורים בסופו של דבר

חשוב לדעת שאגרנים כפייתיים רבים משתמשים באספנות כתירוץ לפעולתם האובססיבית, כאשר רבים מהם טוענים שהם בסך הכול "אוספים" עוד פריט לאוסף שלהם, ולכן, ישנו קו דק העובר בין פעולת האספנות הקלאסית לבין פעולת האגרנות האובססיבית.

כיצד ניתן למנוע הצטברות של אלפי פריטי אספנות בשטח הדירה?

עומס יתר  של פריטי אספנות בסביבת המגורים עלול להוביל לנזקים בלתי הפיכים לתשתיות הדירה והמבנה, ובנוסף, עלול להוביל לתחלואים סביבתיים ובריאותיים כאחד. הצטברות של אלפי פריטי אספנות מהווים מוקד משיכה לאבק ומזיקים מסוגים שונים. לפיכך, קיימת חשיבות רבה בארגון מחדש של סביבת המגורים, כאשר הפעולה הראשונית לכך היא במסגרת הליך פינוי ומיון של פריטי האספנות הקיימים.

אנחנו במרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים, עוסקים לאורך כל ימות השנה בביצוע הליכי פינוי ומיון תכולת אספנות, כאשר פעולה זו מיושמת על ידינו למטרות ארגון מחדש של סביבת המגורים בה מתבצעות פעולות האספנות-אגרנות. בחלק מהמקרים, אנו ממיינים ביחד עם האספן-אגרן את פריטי האספנות המצויים בבעלותו ודואגים לכך שהם יאוחסנו בצורה בטיחותית ונוחה ובמקרים מסוימים אנו פועלים לפינוי מאסיבי של פריטי האספנות המיותרים והלא נחוצים משטח הדירה. בשני המקרים, אנו מתייחסים לנושא כאל הליך פינוי דירות אגרנות כפייתית ומקיימים עבור האספן מספר גדול של פעולות לטובת ניקוי וארגון מחדש של סביבת המגורים.

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן