מכתבים לעצמי: מכתבי חמלה של אנשים שהתגברו על בושה ואגירה כפייתית

אגירה כפייתית היא הפרעה נפשית מורכבת המאופיינת בקושי עז להיפטר מחפצים, גם כשהם חסרי ערך או שימוש. אנשים הסובלים מאגירה כפייתית עשויים למצוא את עצמם חיים בתנאים קשים ביותר, עם בתים שהפכו למעין מחסנים עצומים של פסולת וחפצים. דירות מלאות באשפה, בקבוקים, ניירות ואוכל ישן. מקררים מזוהמים, מטבחים מוצפים בכלים מלוכלכים, שירותים במצב בלתי אפשרי וריח חריף בכל פינה. מצב זה מוביל בד"כ לתחושות עזות של בושה ובידוד.

אך מה קורה כשאנשים מצליחים להתגבר על הבושה והאגירה הכפייתית? איזו עצה הם היו נותנים לעצמם בתחילת המסע? הנה כמה מכתבי חמלה שכתבו אנשים שהצליחו להתגבר על האתגרים הללו, מכתבים שהם היו כותבים לעצמם בעבר.

יקירי, אתה לא לבד

"יקירי, אני יודעת כמה אתה מתבייש עכשיו. הבית שלך מלא בכל כך הרבה דברים, עד שקשה לזוז. יש אשפה, בקבוקים, ניירות, אוכל ישן. המקרר מזוהם, המטבח מלא בכלים מלוכלכים, והשירותים במצב נורא. אתה מרגיש שאתה היחיד בעולם שחי ככה, ושאף אחד לא יכול להבין. אבל אני רוצה שתדע שאתה לא לבד. יש אנשים רבים שמתמודדים עם אותם אתגרים. יש עזרה, יש תקווה. אל תתן לבושה למנוע ממך לבקש את התמיכה שאתה צריך. אתה ראוי לחיות בבית נקי ומסודר, ואתה ראוי לאהבה ולקבלה. המסע לא יהיה קל, אבל אתה חזק מספיק כדי לצעוד בו. קח נשימה עמוקה, וזכור שאתה לא לבד."

לעצמי היקר, זה לא באשמתך

"לעצמי היקר, אני יודע שאתה מאשים את עצמך על המצב של הבית. אתה חושב שאתה עצלן, חסר אונים או כישלון. אבל אני רוצה שתדע שזה לא באשמתך. אגירה כפייתית היא הפרעה נפשית אמיתית, לא פגם באופי. אתה לא בחרת בזה, וזו לא אשמתך. מה שאתה צריך זה חמלה, הבנה ועזרה מקצועית. אל תתבייש לפנות לאנשים כמו שי מ'שי פינוי דירה'. זו העבודה שלהם והם לא שופטים. הם באים לעזור, עם כבוד ודיסקרטיות. זכור, אתה אדם ראוי לאהבה וחמלה, לא משנה מה."

יקירתי, את אמיצה יותר ממה שאת חושבת

"יקירתי, אני יודעת כמה את מפחדת עכשיו. המחשבה על פינוי הדירה נראית כמו משימה בלתי אפשרית. את מסתכלת על ההרים של חפצים ולא יודעת מאיפה להתחיל. את חוששת ממה שאנשים יחשבו, מהבושה והשיפוטיות. אבל אני רוצה שתדעי שאת אמיצה יותר ממה שאת חושבת. כל יום שאת מתמודדת עם ההפרעה הזו דורש אומץ. וברגע שתחליטי לבקש עזרה, זו תהיה אחת ההחלטות האמיצות ביותר שתקבלי אי פעם. זכרי, אומץ לא תמיד אומר להיות חזק. לפעמים אומץ אומר להיות מספיק פגיע כדי להודות שאת זקוקה לעזרה. ואת אמיצה מספיק כדי לעשות את זה."

לי היקר, ההחלמה אפשרית.

"לי היקר, אני יודע שקשה לך לדמיין את החיים אחרי האגירה הכפייתית. זה נראה כאילו המצב לעולם לא ישתפר. אבל אני רוצה שתדע שהחלמה אפשרית. אנשים מתגברים על האגירה כפייתית כל יום, צעד אחר צעד, חפץ אחר חפץ. זה לא תהליך מהיר או קל, אבל זה אפשרי בהחלט. יהיו ימים קשים, יהיו נפילות, אבל כל עוד אתה ממשיך לקום ולנסות שוב, אתה בדרך הנכונה. יום אחד, תסתכל סביב ותראה בית נקי ומסודר. יותר מכך, תרגיש שלווה ושליטה. זה שווה את כל העבודה הקשה. אל תוותר על עצמך, ואל תאבד תקווה. אתה ראוי לחיים של חופש."

אלו רק כמה דוגמאות למכתבי חמלה שאנשים עם אגירה כפייתית יכלו לכתוב לעצמם. המסר המשותף הוא ברור: אתם לא לבד, זו לא אשמתכם, יש תקווה ואתם ראויים לעזרה ולחמלה. כמו ששי מ'שי פינוי דירה' תמיד אומר, "אין שום סיבה להתבייש מולי. זו העבודה שלי, זה מה שאני עושה כל יום. אני מגיע עם צוות, עם כבוד ודיסקרטיות מלאה, ועושה את העבודה הכי טוב שאפשר. המטרה שלי היא פשוט לתת ללקוחות את השירות הטוב ביותר ולעזור להם להתחיל פרק חדש בחיים."

אז לכל מי שמתמודד עם אגירה כפייתית, זכרו לכתוב מכתב חמלה לעצמכם מדי פעם. זכרו שאתם ראויים לטוב ביותר, שההחלמה אפשרית, ושאתם אף פעם לא לבד במסע הזה. בין אם אתם בתחילת הדרך או כבר בשלבי התקדמות, תמיד יש את הרגע שבו אתם יכולים לבחור בחמלה, באהבה ובאמונה בעצמכם. הבחירות האלו, יותר מכל דבר אחר, הן המפתח לשינוי אמיתי ובר קיימא.

* המידע המוצג באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי, לייעוץ רפואי יש לפנות לרופא מוסמך

מהסטיגמה למודעות: תפקיד התקשורת בהעלאת המודעות הציבורית ובמיגור דעות קדומות כלפי אגירה כפייתית

פינוי דירה בבאר שבע

פינוי דירה יכול להיות תהליך מורכב ומתיש, במיוחד כשמדובר בדירה ישנה או מוזנחת הדורשת טיפול מקיף. לעתים, הצטברות של שנים רבות של חפצים, ריהוט ישן ופסולת יכולה להפוך את המשימה למאתגרת במיוחד.

קראו עוד »

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו