מה הם הגורמים לאגרנות כפייתית?

אגרנות כפייתית מתאפיינת באגירה ושמירה כפייתית על חפצים ופריטי תכולה שונים (ולעיתים גם משונים) ללא קשר לערכם או לצורך בשימושם. ברוב המקרים, אגירה כפייתית של חפצים מובילה לעומס יתר בסביבת המגורים, וכפועל יוצא מכך, לדירות מגורים מוזנחות. בעמוד שלפניכם נעסוק בגורמים העיקריים לאגרנות כפייתית ובפתרונות המעשיים למטרות התמודדות עם דירות אגרנות.

מהי אגרנות כפייתית?

המילון הפסיאטרי האמריקאי, ה-DSM5, המקובל גם בישראל, מסווג את האגרנות הכפייתית כהפרעה נפשית המשתייכת לקבוצת ההפרעות הכפייתיות הטורדניות הידועות בשם הכולל OCD. על פי מילון זה, אבחון של אגרנות כפייתית יכול להיעשות בהתבסס על 4 מאפיינים עיקריים:

  1. קושי מתמשך ולא סביר בהשלכת פריטים וחפצים שונים, וזאת ללא קשר לערכם ושווים הכספי
  2. שמירה אובססיבית על חפצים שנועדה לצורך מניעת רגשות שליליים הקשורים לעצם הוויתור עליהם
  3. אגירה משמעותית של חפצים בסביבת המגורים
  4. התנהגות אגירה המובילה לפגיעה מתמשכת בתפקוד היומיומי

מהי שכיחות התופעה?

על פי ההערכות הרווחת בקרב אנשי מקצוע בתחום טיפולי הנפש, שכיחות תופעת האגרנות הכפייתית נעה בין 3 ל-5 אחוזים מכלל האוכלוסייה, כאשר בקרב נשים וגברים מעל גיל 55, שכיחות התופעה מגיעה גם ל-6 אחוזים.

מה הם הגורמים העיקריים לאגרנות כפייתית?

אגרנות כפייתית, עשויה להתפרץ בכל שלב בחיים, כאשר ברשימת הגורמים המרכזיים המגבירים את הסיכון להתפרצותה תוכלו למצוא:

  • חווית מחסור ודלות בתקופת הילדות בקרב אנשים שחוו עוני מתמשך והיו צריכים לוותר על חפצים ופריטים שונים לאורך תקופות שונות במהלך חייהם.
  • פוסט טראומה או אובדן של אדם קרוב ויקר בנסיבות טרגיות
  • משבר אמצע החיים הנובע בין היתר עקב דיכאון, חרדה, גירושין, פיטורין וסיבות נוספות העשויות להוות טריגר להתעסקות אובססיבית עם אגירת חפצים
  • רקע נפשי – נמצא קשר ישיר בין מחלות נפשיות לבין תסמינים של אגרנות כפייתית

וזאת לצד גורמים נוספים הקשורים למבנה הנפשי – רגשי של האדם הסובל מאגרנות כפייתית.

האזינו להמלצה של עוד לקוחה מרוצה של שי פינוי דירה

כיצד מתמודדים?

אגרנות כפייתית היא הפרעה נפשית לכל דבר ועניין, ולכן היא מחייבת מעורבות של אנשי מקצוע ומסגרת טיפולית המותאמת למאפייני הנפש של האגרן הכפייתי. כיום, נהוג לטפל בבעיה באמצעות טיפול פסיכולוגי, טיפול רגשי וטיפול קוגניטיבי, וזאת לצד טיפול תרופתי במידת הצורך.

מה הם הפתרונות המעשיים להתמודדות עם דירות אגרנות?

מכיוון שרוב פעולות האגירה בקרב האגרנים הכפייתיים מתבצעות בשטח הדירה בה הם מתגוררים, קיימת חשיבות רבה לתהליך פינוי מקצועי של דירת האגרנות. פינוי דירות אגרנות הוא שירות מקצועי המוצע לכם על ידי חברת שי פינוי דירה, העוסקת ומתמחה בתהליכי פינוי לכל מטרה, לרבות, פינוי דירות אגנרות.

מה הם הפתרונות המעשיים להתמודדות עם דירות אגרנות?

מכיוון שרוב פעולות האגירה בקרב האגרנים הכפייתיים מתבצעות בשטח הדירה בה הם מתגוררים, קיימת חשיבות רבה לתהליך פינוי מקצועי של דירת האגרנות. פינוי דירות אגרנות הוא שירות מקצועי המוצע לכם על ידי חברת שי פינוי דירה, העוסקת ומתמחה בתהליכי פינוי לכל מטרה, לרבות, פינוי דירות אגנרות.

מה חשוב לדעת על תהליך הפינוי?

פינוי דירת אגרנות על ידי צוותי העבודה של שי פינוי דירה הוא תהליך פינוי מקצועי שמטרתו: פינוי יעיל ובטיחותי של כל פריטי האגרנות משטח הדירה והעברתם לאתרי פסולת ומחזור המיועדים לצורך כך, וזאת לצד מתן שירותי ניקיון יסודי שנועדו לצרכי התמודדות עם ההזנחה של סביבת המגורים. התהליך עצמו מיושם במספר שלבים הכוללים:

  1. ביקור מקדים בשטח הדירה על ידי שי גולד, קבלן פינוי מומחה עם וותק מקצועי של למעלה מ-30 שנה בענף הפינוי, וזאת לצרכי תכנון מיטבי של תהליך הפינוי
  2. סינון ומיון ראשוני של פריטי התכולה תוך היוועצות עם האגרן הכפייתי ו/או מזמין השירות
  3. פינוי יסודי של כל פריטי האגרנות משטח הדירה והעברתם לאתרי פסולת ומחזור
  4. חיטוי כללי של הדירה לצורך הרחקת מזיקים ומכרסמים מסביבת המגורים
  5. ניקיון יסודי של שטח הדירה וביצוע עבודות תיקון בלאי קלות במתקני הדירה

פינוי דירות אגרנות באמצעות צוותי העבודה המנוסים והמיומנים של שי פינוי דירה, יאפשר גם לכם להפוך כל דירת אגרנות מוזנחת לסביבה ראויה ונעימה למגורים, וזאת תוך פרק זמן קצר יחסית.

לאורך 30 שנות פעילותה של חברת שי פינוי דירה בראשותו של שי גולד, החברה ביצעה מאות עבודות פינוי של דירות אגרנות, ובכל אחד מהמקרים, צוותי העבודה עשו זאת על הצד היעיל ביותר, תוך הקפדה יתרה על כללי בטיחות.

אחד מהאנשים הקרובים אליכם מתמודד עם אגרנות כפייתית? אתם מוזמנים ליצור קשר עם שי ולקבל ייעוץ מקצועי בנושא.

 

 

 

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו