מה הוא הטיפול בהפרעת אגרנות כפייתית?

הטיפול בהפרעת אגרנות כפייתית 

טיפול בהפרעת אגרנות כפייתית יכול להשתנות בצורה משמעותית מאגרן כפייתי לאגרן כפייתי אחר, בהתאם לתסמינים שהוא מגלה, למאפייני ההפרעה ולעוצמתה. כמו כן, הטיפול משתנה בהתאם למטרות הטיפול. לעיתים מטרת הטיפול היא פתרון של בעיה נקודתית כמו התמודדות עם מפגע תברואתי שנוצר בדירת האגרן הכפייתי, ובמקרים אחרים מטרת הטיפול יכולה להיות שינוי משמעותי באורח חייו של האגרן הכפייתי, ויצירת מציאות שונה וחדשה עבורו.

טיפול בהתאם למטרות ובהתאם לנקודת הפתיחה

ישנם מקרים בהם טיפול פסיכולוגי ארוך טווח יכול לשפר את התסמינים, וישנם מקרים אחרים בהם לא ניתן להעניק כל טיפול ללא מעורבות של פסיכיאטר ואף שימוש בתרופות פסיכיאטריות שהוכיחו את השפעתן החיובית על מקרים של הפרעות אובססיביות כפייתיות OCD. בכל מקרה, הטיפול ישלב שיחות של הפסיכיאטר עם האגרן הכפייתי, וניסיון להטמיע בו צורת חשיבה חדשה, יצירת מודעות למצבו ולהתנהגותו, ושילוב של מהלכים מקצועיים שונים שאמורים להוביל לשינוי.

שינוי מציאות של ממש

במקרים בהם נדרש שינוי מציאות משמעותי, חלק חשוב בתהליך הטיפול כולל גם פינוי של דירת האגרן הכפייתי, מהלך קשה מאוד וקריטי מאוד בתהליך כולו, אך משבוצע בהצלחה, ניתן לפתוח דף חדש שבו האגרן הכפייתי כלל לא מיישם את האובססיה שלו, או שהוא מנתב אותה לערוצים אחרים, או שהוא מיישם אותה בסביבה מבוקרת ובפיקוח התא המשפחתי. מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מציע לכם מידע רב בנושא אגרנות כפייתית, וכן מגיש לכם סיוע במצבים שונים ואל מול אתגרים שונים שאיתם אתם לבטח מתמודדים.

צרו קשר לקבלת כל סיוע הנדרש לכם

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם מרכז הסיוע לאגרנים, לשוחח עם נציגנו המקצועיים, לקבל תשובות על כל השאלות המטרידות אתכם בנושא, וכן להעמיק את הידע שלכם סביב נושא תהליך הטיפול ותהליך השיקום של אגרן כפייתי. אנו מצידנו נעשה את כל הנדרש על מנת להעניק לכם את הסיוע הדרוש לכם כדי להמשיך הלאה.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו