מה גורם לאגרנים כפייתיים לנבור בפחי זבל?

שי מסביר מדוע אגרנים מחפשים בזבל

מרבית האנשים שיפגשו אדם הנובר בפח הזבל השכונתי, יעריכו מן הסתם, שמדובר באדם עני המחפש פריטי ביגוד, מזון וחפצים שונים שיוכל לעשות בהם שימוש למענו ולמען בני משפחתו, בהיעדר הכסף הנדרש לקנות אותם בצורה נורמלית. יחד עם זאת, רבים לא מודעים לכך שאנשים אלה הם בדרך כלל לא אנשים העושים את הפעולה מתוך מצב של עוני, אלא שמדובר באגרנים כפייתיים הנוברים בפחי הזבל ומחפשים חפצים שמעניינים אותם, ושאותם הם רוצים לאסוף אל ביתם.

הפרעה אובססיבית כפייתית

הפרעת האגרנות הכפייתית היא חלק ממשפחת ההפרעות האובססיביות כפייתיות OCD, הגורמת לסובל ממנה לפתח רגשות כלפי חפצים חסרי ערך לכאורה, ולאסוף אותם אל ביתו כדי לממש את הרגש שהוא חש כלפיהם. ישנם סוגים שונים, רמות שונות ועוצמות שונות של הפרעת האגרנות הכפייתית שיכולה לבוא לידי ביטוי בצורה שונה אצל כל אגרן הסובל ממנה. אגרנים כפייתיים מסויימים יכולים להסתפק בחפצים שהם פוגשים במקרה ברחוב, בעוד אחרים יחפשו את החפצים בצורה אובססיבית, גם ובעיקר על ידי נבירה בפחי אשפה.

חיפוש החפצים "האהובים" במאגר האטרקטיבי ביותר שלהם

אגרנים כפייתיים מסויימים "ננעלים" על סוג מסויים של חפצים שאותם, ורק אותם, הם נוטים לאגור. כך למשל, בעוד שישנם אגרנים כפייתיים האוגרים את כל סוגי החפצים, ישנם כאלה האוגרים בגדים בלויים בלבד, אחרים שאוגרים חלקי ריהוט, אחרים שאוגרים עיתונים וקרטונים וכדומה. אותם אגרנים כפייתיים מחפשים באופן יזום את הפריטים "האהובים" עליהם, ומה יותר טוב מאשר פח האשפה השכונתי כדי למצוא כמויות בלתי נדלות של אותם פריטים?

צרו קשר לקבלת כל הפרטים והמידע

כדי ללמוד עוד אודות הפרעת האגרנות הכפייתית, ולהבין כמה שיותר אודותיה, אתם מוזמנים ליצור קשר עם מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם. מרכז הסיוע לאגרנים מציע לכם מידע נרחב ומעמיק בתחום, חיבור לאנשי מקצוע וגופים העוסקים בתחום, ייעוץ מקצועי, הכוונה, תמיכה וליווי.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו