מה אפשר לעשות עם דירת אגרן כפייתי במצב תברואתי קשה?

דירת אגרן כפייתי במצב קשה

התשובה מאוד פשוטה: לפנות את הדירה ולהעביר אותה ניקיון יסודי וחיטוי מקצועי. יחד עם זאת, גם לפתרון זה אפשר לייצר רמה מסויימת של גמישות, ולא תמיד הפינוי צריך להיות סופי. ניתן למשל לפנות את כל החפצים מן הדירה, לבצע ניקיון יסודי וחיטוי של כל המשטחים ברחבי הבית, ולאחר מכן להחזיר את החפצים חזרה, כשמקפידים להשליך את כל החפצים המכילים פסולת אורגנית או כל חפץ אחר שנושא איתו פוטנציאל להיווצרות זיהומים ונגעים.

אתגר לא פשוט

אחרי שאמרנו את זה, פינוי של חפצים מדירתו של אגרן כפייתי הוא אתגר מאוד לא פשוט, ואגרן כפייתי טיפוסי פשוט לא ירשה לזה לקרות. עבור אותו אגרן כפייתי מדובר באיום של ממש על שלמות החפצים שלו, חפצים אליהם הוא מפתח רגשות ממש כפי שאדם רגיל מפתח רגשות כלפי אדם אחר או כלפי בעלי חיים. אגרן כפייתי טיפוסי לא ירשה בדרך כלל שיגעו בחפצים שלו, לא כל שכן שיזיזו אותם, ולא כל שכן שיפנו אותם מהדירה גם אם באופן זמני.

מהלך טיפולי בליווי פסיכיאטר

בהתאם לכך, כל מהלך של טיפול במצב התברואתי של דירת אגרן כפייתי דורש מעורבות של פסיכיאטר מקצועי, פסיכיאטר שבונה תכנית טיפולית שלמה שמתחילה הרבה לפני שמזיזים חפץ אחד ממקומו. ככל שתקדימו לערב פסיכיאטר ולבנות את מסגרת הטיפול הנדרשת, כך תוכלו לקבע מצב של הסכמה מצד האגרן הכפייתי לביצוע מהלך של ניקוי הדירה אחת לתקופה. שי פינוי דירה מציע לכם מידע נרחב בעולם האגרנות הכפייתית, לרבות חיבורים אל פסיכיאטרים מקצועיים המתמחים בתחום של אגרנות כפייתית.

צרו קשר כדי ללמוד עוד

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם מרכז הסיוע לאגרנים עוד היום, ולבחון כיצד נוכל לסייע לכם לפתור את בעיית התברואה בדירת האגרן הכפייתי קרוב משפחתכם. אנו נעשה את כל הנדרש כדי להגיש לכם את הסיוע, הליווי, והתמיכה הדרושים לכם.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו