מדוע ניסיונות להתמודד עצמאית עם בעיית אגרנות כפייתית במשפחה הם ניסיונות כושלים?

שי פינוי דירה מסביר על אגרנות

אם יש במשפחה שלכם אגרן כפייתי, ואתם מנסים להתמודד עם הבעיה בכל ערוץ ואמצעי העומד לרשותכם, אך מקפידים לעשות זאת בצורה עצמאית, אתם לבטח כבר מודעים לכך שמדובר בניסיונות כושלים, שאינם מביאים תוצאות משמעותיות שאכן יכולות לשנות את המצב. הסיבה לכך היא מאוד פשוטה מבחינה רציונלית, אך מאוד קשה לקבל אותה מבחינה רגשית, ולכן משפחות רבות ממשיכות ומנסות לעשות זאת למרות שהן מודעות לסיכויים הנמוכים ולעיתים לפוטנציאל הנזק של ניסיונות אלה.

טיפול הדורש ידע מקצועי מתמחה

הסיבה לכך היא שמדובר בהפרעה נפשית שהטיפול בה צריך להתבצע בצורה מקצועית ועל סמך ידע מקצועי. הטיפול במצב זה אינו יכול להתבסס על רגשות, על מוסכמות חברתיות של האדם הנורמלי, או על תקוות, שאיפות ופחדים שמניעים אותנו ביום יום. הטיפול דורש הבנה של הסיטואציה, של מאפייני ההפרעה והאופן שבו מאפיינים אלה באים לידי ביטוי, כמו גם האופן שבו מאפיינים אלה ניתנים לטיפול והתייחסות. כאשר אתם ניגשים להתמודד עם הבעיה בעצמכם, אתם למעשה מונעים מעצמכם גישה לידע מקצועי שבאמת יכול להועיל.

כל המידע, כל הסיוע וכל התמיכה

במרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם, תוכלו למצוא כמויות מרשימות של ידע מקצועי שנצבר לאורך השנים, הן ממקורות מקצועיים והן על בסיס עדויות של משפחות אגרנים כפייתיים בגוף ראשון. ידע זה אינו מיועד לשרת אתכם בהתמודדות עם הבעיה בעצמכם, אלא בהכוונה, ייעוץ, ליווי ותמיכה לאורך תהליך טיפולי שצריך להיות מוענק על ידי אנשי מקצוע המתמחים בתחום זה, לרבות פסיכולוגים ופסיכיאטריים מקצועיים.

צרו קשר עוד היום

מרכז הסיוע לאגרנים עומד לרשותכם בכל עת, ואתם מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום על מנת לקבוע פגישת היכרות בה תוכלו להתרשם מהיקף הסיוע שאנו מגישים לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם, וכן להתרשם משלל השירותים המוצעים לחיבור עם אנשי המקצוע, הגופים והרשויות המתאימים, כמו גם לקבל חומר עזר מקצועי שיסייע לכם מאוד להבין את ההפרעה וההשלכות שלה.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו