מדוע נדרש שיקום לדירת אגרן כפייתי?

שיקום לדירת האגרן, למה? 

ובכן, המילה שיקום באה לתאר תהליך שבמסגרתו מחזירים את הדירה לדירה הראויה למגורים. אגרנות כפייתית, כפי שאתם בטח יודעים, היא אינה פעולה המתבצעת על פי היגיון נורמלי, אלא בהתאם לאובססיה חסרת שליטה. האגרן הכפייתי נוטה להביא אל הבית כל חפץ שהוא מוצא ברחוב, ושאליו הוא מפתח רגשות. החפץ הזה יכול להיות צעצוע ישן או בגד בלוי, והוא יכול להיות גם קופסת שימורים עם שיירי מזון, פחיות ריקות עם שיירי מיץ, חפצים שונים שנדבקה אליהם פסולת אורגנית וכדומה.

היווצרות נגעים וזיהומים בכל רחבי הדירה

אגירה של החפצים הללו לאורך תקופה ארוכה מובילה בסופו של דבר לתוצאה הבלתי נמנעת של היווצרות מפגע תברואתי הכולל התפשטות של נגעים, פטרת, זיהומים, מושבות חיידקים, טחב, עובש ואפילו מזיקים שונים כמו נמלים, ג'וקים, עכברים וחולדות. דירת אגרן כפייתי הנמצאת במצב זה מספר שנים, חייבת לעבור תהליך של שיקום הכולל, פרט לניקיון יסודי של כל המשטחים בדירה, גם חיטוי מקצועי באמצעות כלור או חומר חיטוי מקצועי אחר.

חיטוי ותיקונים קלים של המשטחים בדירה

תהליך השיקום אינה מסתיים בחיטוי הרצפה של הדירה, אלא בחיטוי כל המשטחים בדירה. פטרת, טחב ונגעים שונים יכולים להתפשט בקלות בקירות, אל התריסים והחלונות, הדלתות וכדומה. את כל המשטחים הללו יש לחטא בצורה יסודית, ולאחר מכן גם לבצע עבודות תיקון קלות כמו צבע, טיח וסיד עבור קירות שנפגעו בצורה קשה מהרקבון והנגעים השונים. רק לאחר סיום תהליך שיקום הכולל את כל המרכיבים האלה ניתן להכריז על הדירה כדירה הראויה למגורי אדם.

צרו קשר לקבלת סיוע

מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מציע לכם את כל המידע והסיוע הנדרשים לכם במסגרת ההתמודדות שלכם עם קרוב משפחה אגרן כפייתי. אתם מוזמנים ליצור קשר עם מרכז הסיוע לאגרנים, לקבל את כל האינפורמציה הנדרשת לכם ואנו נדאג להעניק לכם את הסיוע, התמיכה והליווי הנדרשים בתהליך הפינוי והשיקום של הדירה.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו