מדוע טיפול באגרנים כפייתיים נמשך כל כך הרבה שנים?

שי מסביר על הטיפול באגרנים כפייתיים

התשובה היא שמדובר בהפרעה נפשית שאי אפשר לפתור עם אבקת קסמים. כשחושבים על זה לרגע, גם אנשים נורמליים לחלוטין מתקשים מאוד לשנות הרגלים, לשנות צורות חשיבה ותפיסות, לשנות צורות התנהגות, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר באדם שכל אלה באים לידי ביטוי בחייו בצורה אובססיבית וחסרת שליטה. ההפרעה שעומדת מאחורי אגרנות כפייתית היא הפרעה נוירולוגית מובנית כך שאין פה עניין של רצון או בחירה, אלא של מציאות פיזית שאי אפשר לערער עליה.

שינוי הדרגתי לאורך זמן

הדרך היחידה להוביל שינוי בחייו של אגרן כפייתי היא פשוט לבנות עבורו מציאות חדשה ולסייע לא לתרגל ולהתרגל למציאות הזאת, ומן הסתם, שינוי הרגלים של עשרות שנים, הרגלים המבוצעים באובססיה אדוקה, הוא תהליך שיכול לקחת מספר שנים. יחד עם זאת, לא מדובר על שינוי שמתרחש בפתאומיות אלא בשינוי הדרגתי לאורך זמן, כך שכבר החל מתחילת יישום תהליך השינוי ניתן להבחין בשינויים קטנים בהתנהגות האגרן הכפייתי, וכבר בשלבים הראשונים נעשה המאמץ המרכזי לשינוי המציאות, באמצעות פינוי של כל החפצים מביתו.

תהליך טיפולי ושיקומי

לאורך השנים, ניתן להבחין בשינוי קבוע שהולך ומקבל צורה יותר ויותר, והצורך של בני המשפחה הולך ובא על סיפוקו, כמו גם הצורך הדומה של האגרן הכפייתי עצמו. תהליך הטיפול באגרנים כפייתיים הוא תהליך שצריך לכלול גם תקופת שיקום ארוכה, שלמעשה נמשכת לאורך כל חייו, אך בעוצמה ומינונים הולכים ופוחתים, כך שבפועל מדובר על תהליך שינוי "כרוני" שצריך ללמוד לחיות איתו לאורך זמן.

כל המידע בטלפון אחד

מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מציע לכם מידע רב וידע רב סביב הנושא של אגרנות כפייתית ומציע לכם סיוע בכל שאלה שעולה אצלכם בנושא של הטיפול בבעיה, התהליך הטיפולי והתהליך השיקומי. אנו מזמינים אתכם לפנות עוד היום אל מרכז הסיוע לאגרנים, לקבל תשובות על שאלותיכם ולבחון כיצד תוכלו להיעזר בנו לטובתכם.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן