להתגבר על אספנות כפייתית

אספנות כפייתית, בדומה לאגרנות כפייתית, היא סוג של הפרעה נפשית הגורמת לאספן/ית, לאסוף באופן אובססיבי את פריטי האספנות השונים, ובתוך כך, להעמיס בשטח דירת המגורים שלהם את כל פריטי האספנות. לאורך זמן, תופעת האספנות הכפייתית עשויה להוביל לחוסר יכולת מעשית לתחזק את דירת המגורים, וזאת לנוכח עומס יתר של פריטי אספנות שונים.

יש לכם שאלות בנושא אספנות כפייתית? ריכזנו עבורכם את המידע החשוב הנחוץ לכם

מהי אספנות כפייתית?

אפסנות כפייתית היא הפרעה נפשית הגורמת לאספן/ית לאסוף באופן אובססיבי את פריטי האספנות הרלוונטיים לגביו, מספרים, עיתונים ומוצרי נייר על כל סוגיו, דרך איסוף של בקבוקי פלסטיק ועד איסוף של פריטי אספנות נוספים כגון: שעוני קיר ויד, מוצרי חשמל תקולים וכדומה.

מה ההבדל בין אספנות כפייתית לאגרנות כפייתית?

בהיבט המעשי אין כל הבדל בין אספנות לאגרנות כפייתית, ובשני המקרים, פעולת האיסוף והאגירה היא אובססיבית והיא משתלטת על חייו של האספן/אגרן הכפייתי. יחד עם זאת, ההבדל בין השניים בא לידי ביטוי בהיקף פריטי האגירה, כאשר האספן הכפייתי מתמקד באיסוף אובססיבי של מספר סוגים של פריטי אספנות ואילו האגרן הכפייתי אוגר ואוסף חפצים מכל הבא ליד.

האם ניתן לטפל בתופעת האספנות הכפייתית?

בדומה לאגרנות כפייתית גם בתופעת האספנות הכפייתית, מומלץ לטפל במסגרת ליווי מקצועי של אנשי מקצוע מתחום טיפולי הנפש. חשוב לציין שתופעת האספנות הכפייתית, מתפתחת לאורך זמן ומה שמתחיל בתור תחביב נחמד ולא מזיק הופך למצוקה נפשית הולכת וגוברת בקרב האספן/ית, והדבר מחייב מעורבות מקצועית. דרך נוספת בה תוכלו לטפל בתופעת האספנות הכפייתית היא במסגרת שירות ייעודי לפינוי דירות אספנות מכל פריטי האספנות המיוצרים המצויים בשטחה.

מתי מומלץ לפנות לשירותי פינוי דירות אגרנות?

פינוי דירות אספנות מומלץ שייעשה בכל אותם מקרים בהם ריבוי פריטי האספנות בשטח הדירה מונע תחזוקה נאותה של הדירה, ולמעשה אינו מאפשר ביצוע פעולות תחזוקה בסיסיות הנחוצות לכל סביבת מגורים. כמו כן, חשוב לבצע את תהליך הפינוי במקרים בהם פריטי האספנות אינם מסודרים באופן הגיוני בשטח הדירה והם נערמים זה על זה בתוך ערימות של פריטים המסכנים את האנשים המתגוררים בשטח הדירה.

האזינו להמלצה של עוד לקוחה מרוצה של שי פינוי דירה

שי פינוי דירות מציג: פינוי דירות אספנות  ב-3 שלבים

אנחנו ב-שי פינוי דירה, עוסקים ומתמחים בתהליכי פינוי דירות ותכולות לכל מטרה, ובין יתר השירותים המקצועיים בהם אנו מתמחים תוכלו למצוא גם שירות ייעודי לפינוי דירות אספנות. שירות זה מיועד לאספנים כפייתיים ובני משפחותיהם המתמודדים עם כמות גדולה של פריטי אספנות בשטח הדירה. השירות עצמו מבוסס על הניסיון המקצועי העומד לרשותנו בתחום פינוי דירות אגרנות והוא משלב בתוכו שלושה שלבים מקצועיים:

  1. שלב המיון המקדים של פריטי האספנות – בשלב זה אנו למעשה ממיינים את כל פריטי האספנות המצויים בשטח הדירה ומחליטים כיצד לטפל בכל פריט: האם להעביר אותו לאתרי פסולת ומחזור או לאפשר לאספן לשמור עליו בצורה נאותה ובאמצעות פתרונות אחסון כאלו ואחרים.
  2. שלב פינוי פריטי האספנות המיותרים משטח הדירה והעברתם לאתרי פסולת ומחזור – בשלב זה אנו עושים שימוש בציוד ייעודי המשמש אותנו לצרכי הפינוי על הצד היעיל והבטיחותי ביותר.
  3. שלב חיטוי וניקיון הדירה – בסיום עבודת הפינוי, אנו דואגים לבצע חיטוי יסודי של מתקני הדירה השונים אשר לא תוחזקו כראוי כתוצאה מעומס הפריטים, וזאת לצד פעולות ניקיון שנועדו להפוך את סביבת המגורים מדירה עמוסה בפריטי אספנות לדירה נעימה ומרווחת למגורים.

שי פינוי דירה – צוות הפינוי המוביל של ישראל

ישנן מספר סיבות ההופכות אותנו לצוות הפינוי המוביל של ישראל כבר למעלה מ-30 שנה, וביניהן: הידע המקצועי העומד לרשותנו, היקף השירותים המוצעים על ידינו בכל תהליך פינוי ושיטת העבודה הייחודית שלנו המותאמת למצבה התחזוקתי של הדירה והיקף פריטי האספנות/אגרנות המצויים בה.

דגשים חשובים לפינוי דירות אספנות

  1. בצעו מיון מקדים של פריטי האספנות ולקטו את מוצרי האספנות בעלי הערך והשווי הרגשי והכספי עבורכם
  2. דאגו למקום חניה פנוי בצמוד לדירת המגורים וזאת לצרכי מיקום מכולת פינוי להעברת פריטי האספנות לאתרי פסולת ומחזור
  3. דאגו לאוורר את שטח הדירה מספר שעות לפני תחילת עבודות הפינוי

למידע נוסף על פינוי דירות אספנות כפייתית אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן עוד היום.

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו