כמה סיבות שהופכות פינוי של יונים על ידי בעל מקצוע לדבר הכרחי

פינוי של יונים נדרש בגלל החשש להדבקות במחלות

היונים מצטיירות הרבה פעמים בסיפורים בשירים ובסרטים כציפורים הטובות ביותר, ציפורים המהוות גם סמל. היונה הלבנה עם ענף הזית היא סמל השלום, הביטוי "זוג יונים" משמש כדי לספר על זוג שאהבתו גדולה מאוד, גם בסיפור "דירה להשכיר " של לאה גולדברג מופיעה היונה בתפקיד הדיירת הנחמדה והטובה מכולם. אך  במציאות (כפי שיודע  כל מי שגילה קן של יונים ולשלשת יונים בדירה שלו ) יונים יכולות להוות מטרד רציני ומעצבן מאוד. במיוחד כאשר הן מתיישבות על אדן החלון או על הגגון של הכביסה, או בתוך הגג של הבית. היונה היא באמת ציפור חמודה ורגילה, שבדרך כלל , כאשר היא בטבע, אפשר למצוא בה הרבה תכונות טובות, אך נוכחות קבועה שלה  בקרבת הבית עלולה להיות בעייתית. הקרבה למגורים של בני האדם עלולה לגרום לה להדביק את בעלי הבית במחלות שונות. הדבר קורה בגלל סיבות  פשוטות  וידועות. היונה היא ציפור שנמצאת הרבה גם בקרבת חיות וגם בקרבת בני אדם, ולעתים היא באה במגע עם חיות חולות ומעבירה את המחלה הלאה, ועלולה להעביר אותה גם לדיירי הבית בו היא מקננת. גם הלכלוך שהיונים יוצרות יכול למשוך מזיקים הגורמים למחלות. לכן רצוי להיזהר מכמות גדולה של יונים ,ומהקמת קן של יונים בסמוך למקום מגורים. במיוחד אם יש בבית אנשים מבוגרים או ילדים קטנים, שעלולים להיפגע ולהידבק במחלות שהיונים נושאות איתן. כדאי לדעת שהלשלשת של היונים ,עלולה גם היא לגרום למחלות שונות, ואם לא מטפלים בה כראוי היא עלולה לגרום לזיהומים ולפגיעות בעור. לפעמים אנחנו חולים מסיבה לא מוסברת , ולא מקשרים את המחלה שלנו ליונים שנמצאות בקרבתנו, שהן הגורם האמתי למחלה. לכן , לא כדאי להתקרב יותר מידי ליונים ,ומומלץ לפנות למומחה שידע לטפל בהרחקת היונים מקרבת הבית ובכך יפחית את הסיכון להדבקות במחלות.

פינוי של יונים נדרש בגלל הנזק שהן גורמות לזיהום הסביבה

יונים נמצאות בכל מקום. גם בבתי קרקע ,גם בחצרות ,גם בגינות ,גם בדירות , וגם במחסנים או במקלטים . לעתים כאשר איש מקצוע מבצע פינוי מדירה או עוסק בכל הקשור בנושא של   פינוי ירושות הוא נתקל בצורך לטפל ביונים שנמצאות בנכס אותו הוא נדרש לפנות. המצאות של יונים היא דבר בעייתי מכיוון שהיונים סוחבות איתן במהלך בניית הקן שלהן קש ולכלוך ומביאות אותו איתן אל תוך הבית, הדירה או המחסן,  ומלכלכות אותם. גם הלשלשת המרובה של היונים מוסיפה לכלוך וריחות לא נעימים לסביבה. יונים יכולות לגרום לכלוך ונזק גם למכוניות ולסככות וגגונים. לעתים נוצר מצב שבו גג המכונית, הסככה או הגגון מלאים בלשלשת ,קש ולכלוך שהיונים הביאו איתם, והדבר יוצר גם מראה שאינו נעים לעין, וגם פגיעה בהיגיינה ויוצר מצב של זיהום הסביבה. חשוב במיוחד למנוע הצטברות של לכלוך שיוצרות היונים ליד מוסדות ציבור שיש בהם מספר רב של ילדים ואנשים מבוגרים, כמו בתי ספר , גני ילדים , קופות חולים  ובתי  חולים. במקומות כאלה חשוב במיוחד להקפיד על ניקיון, ולכן אם יש בקרבת מוסדות הציבור יונים שמקננות ולשלשת יונים מרובה, יש צורך לדאוג להזמין מומחה שיבצע פינוי יונים  בצורה הטובה והמקצועית ביותר., כדי לשמור על הניקיון של המקום.

פינוי של יונים נדרש כאשר הן גורמות להופעה של מזיקים

הלכלוך שהיונים מביאות איתן , עלול לגרום לנזקים נוספים מלבד מחלות וזיהום. הם עלולים לגרום גם להמצאות של מזיקים. ישנם מקרים בהם בעל מקצוע נתקל באופן ישיר בתופעות כאלה. למשל כאשר בעל מקצוע מפנה ירושה ,והוא נדרש לפינוי בתים ישנים או פינוי מחסנים ומקלטים שיש בהם דברים השייכים לנפטר, הוא נתקל תוך כדי עבודה במקרים בהם הבית לא טופל במשך זמן רב , או שהמחסן מוזנח ולא מטופל כראוי, ויש במקומות אלה  כמות גדולה של יונים. היונים האלה גורמות ללכלוך שבעקבותיו מגיעים לבית למחסן או למקלט גם מזיקים שונים כמו עכברים, חולדות וג'וקים. גם במקרים של טיפול באספנות כפייתית שבהם כל פינה בבית ובחצר מלאה בחפצים עד אפס מקום, אפשר להיתקל בכמות גדולה במיוחד של יונים שמביאות איתן גם מזיקים. כאשר המזיקים בעצמם עלולים להיות מפיצי מחלות .לכן, כאשר נדרשים לטפל במקרים כאלה , בהם יש במבנים המיועדים לפינוי עכברים וג'וקים, כדאי לדאוג לפנות מהם את היונים כדי למנוע הפצת מחלות ומזיקים.

יונים נמצאות במקומות שונים בסביבתנו

יונים נמצאות הרבה פעמים בכל מיני מקומות מוזרים ובמקומות נסתרים. לא רק על אדן החלון או על הגג. קורה שהיונים נכנסות אל תוך פינות וחורים שהן מוצאות בבית , במחסן או במקלט. לפעמים נוצרת מושבה שלמה של יונים בתוך הגג, ואפשר ממש לשמוע אותם הומות בפנים ויוצרות רעש והמולה. יונים נמצאות אפילו במקומות יוקרתיים יותר. קורה שאנשי מקצוע מטפלים בעניין של פינוי משרדים או פינוי חנויות, וגם שם הם נתקלים בקן של יונים ובלשלשת שגורמים למקום להראות לא טוב. גם מכוניות שנשארות זמן רב בחוץ מתכסות בסופו של דבר בלשלשת ובלכלוך של יונים. גם במקומות בהם מגדלים חיות , כמו רפתות או חוות ניתן למצוא כמות גדולה של  יונים. יונים נמצאות הרבה בחברת בני אדם, ואם מאפשרים להן הן יכולות  ממש לחיות יחד אתנו או במקביל אלינו בבית שלנו.

פינוי של יונים חייב להתבצע על ידי איש מקצוע

יונים נמצאות בכל מקום , ניתן למצוא יונים במקומות שונים גם בתוך הבית וגם מחוץ לבית. יונים יכולות להוות מפגע כאשר הן נמצאות בקרבה רבה מידי למגורים או לעבודה שלנו. כפי שצינתי קודם יונים יוצרות סביבה לא נקייה ולא הגיינית , שיכולה לזרז הופעה של מזיקים שונים ואף לגרום למחלות. חשוב לציין שהיונה איננה ציפור מסוכנת במיוחד ואין בכוחה לגרום להרס של ממש, אך היא אינה צריכה להיות קרובה מידי אלינו , בני האדם, ולא לבנות לה קן דווקא בתוך בית שלנו. לצורך כך  יש פטנטים שונים שנועדו למנוע מיונים להתנחל במקומות שונים. יש סורגים מיוחדים , יש חומרי ריח שונים, ואפילו בובות מפחידות, שכולן נועדו לגרש את היונים, אך התועלת שלהן היא זמנית בלבד , והם לא תמיד יעילים . הרבה פעמים קורה שיונים נעלמות לתקופה קצרה, ואז חוזרות שוב וביתר כוח. חשוב גם לדעת שגם אם נצברת כמות גדולה מאוד של לשלשת במקומות שונים, לא כדאי לנסות ולנקות כמות גדולה כזאת בלי עזרה, כי יש בלשלשת הזו חומרים שעלולים להיות מסוכנים. גם לא כדאי לנסות ולפנות את היונים ללא עזרה, מכיוון שזה בדרך כלל לא עובד, ועלולה להיגרם עוגמת נפש כתוצאה מניסיונות חוזרים ונשנים להיפטר מהיונים. לכן, אם רוצים לטפל ביונים בצורה ראויה חייבים להזמין איש מקצוע מומחה לטיפול בכל הקשור לביצוע של פינוי יונים.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן