כיצד להתמודד עם שכן אגרן כפייתי?

איך מתמודדים עם שכן אגרן?

"טוב שכן קרוב מאח רחוק" טוען המשפט המוכר והידוע, אך מה קורה במקרים בהם השכן הינו אגרן כפייתי האוסף ואוגר בתוך ביתו כמויות גדולות של חפצים ופריטי תכולה העלולים להוביל לנזקים בלתי הפיכים בדירתו ולאחר מכן במבנה המגורים. על כך ועוד בכתבה שלפניכם?

שכן הסובל מאגרנות כפייתית, אומנם מקיים את פעולות האיסוף והאגירה האובססיביות בתוך ביתו, אך ההשלכות וההשפעות הנלוות לפעולות האיסוף והאגירה משפיעות באופן ישיר על איכות החיים של כל הדיירים במבנה בו הוא מתגורר. ההתמודדות עם שכן אגרן כפייתי, נחשבת להתמודדות המאתגרת ביותר מבין כל סוגי ההתמודדות אל מול אגרן כפייתי, וזאת מכיוון שההתמודדות איננה מתקיימת אל מול בן/בת משפחה או חבר/ה אלא מול דייר המתגורר בשכנות לחייכם ולכן אתם מושפעים באופן מיידי ויומיומי מכל ההשלכות הנלוות לאגרנות הכפייתית.

מהן ההשפעות וההשלכות של פעולות אגרנות מצד שכן אגרן כפייתי?

דירות אגרנות בהן מתבצעות פעולות אגירה ואיסוף של פריטי תכולה וחפצים שונים, הן ברוב המקרים, דירות מגורים מוזנחות שעם הזמן עולים מהן ריחות צחנה נוראיים המתפשטים למעשה בכל מבנה המגורים בו ממוקמת הדירה. כמו כן, דירות אלו מהוות "קרקע פורייה" להצטברות אבק מסוג קרדית האבק, דבר העלול לגרום להופעת קדרית האבק גם בדירות הסמוכות לדירתו של השכן האגרן.

במקביל, עומס היתר של החפצים ופריטי התכולה עלול להוביל לריבוי מזיקים ומכרסמים בסביבת המגורים וכפועל יוצא מכך כל הדיירים במבנה עלולים לסבול מהעניין. בנוסף לכל אלו, דירות אגרנות מוזנחות במבנה מגורים מסוים, עלולות להוביל לירידת שווי הערך של דירת האגרנות בפרט ויתר הדירות במבנה, כי בסופו של יום, אף אחד מאיתנו לא היה מעוניין להתגורר בשכנות לאדם הסובל ומתמודד עם תופעת האגרנות הכפייתית.

אז כיצד מתמודדים עם הבעיה?

בראש ובראשונה אנו ממליצים לכם לשמור על יחסי שכנות טובים על כל הדיירים במבנה, לרבות, השכן האגרן. כמו כן, במסגרת יחסיכם הטובים עם השכן, אנו ממליצים לכם לדבר עימו ולהסביר לו שאין לכם בעיה עקרונית עם העובדה שהוא אגרן כפייתי, אך כן יש לכם בעיה עם ההשלכות של הנושא לגביהם. במידת הצורך ניתן לערב את וועד הבניין בנושא ואף לפעול באמצעים נוספים העומדים לרשותכם מתוקף החוק. במקרים בהם השכן האגרן מתנגד בכל תוקף לבצע פעולות פינוי תכולת אגרנות משטח דירתו, עומדת לרשותכם האפשרות לאלץ אותו לבצע זאת, וכל זאת במסגרת אמצעים חוקיים שונים העומדים לרשותכם.

 



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו