טיפול באגרנות כפייתית – האם זה אפשרי?

טיפול באגרנות כפייתית 

התשובה היא בהחלט כן, ולמעשה לא חשוב מה היא מטרת הטיפול. כאשר אנו אומרים טיפול, עלינו להגדיר בדיוק מה היא מטרת הטיפול. ישנם טיפולים המיועדים להתמודדות עם עניינים נקודתיים בהתנהלות של האגרן הכפייתי או של המשפחה מולו, בעוד שישנם טיפולים אחרים המיועדים להוביל לשינוי אמיתי ומשמעותי באורח חייו של האגרן הכפייתי, ולמעשה לנטרל את האובססיה (גם אם לא לרפא אותה). בין שכך ובין שכך, כיום קיימות יכולות מגוונות המאפשרות לנו להעניק לאגרנים כפייתיים טיפול יסודי ומקיף המיועד לפתור שלל בעיות וסיטואציות בהתנהלות היום יומית, וכן בהפרעה הכללית עצמה.

טיפול למטרות שונות

הטיפול באגרנות כפייתית הוא תהליך ארוך הכרוך גם בתהליך שיקום ארוך, שנמשך למעשה לאורך כל חייו של האגרן הכפייתי, וזאת למעשה המשמעות האמיתית לכך שלא מדובר במחלה ברת ריפוי. תהליך הטיפול בהפרעת האגרנות הכפייתית כרוך בהפחתה משמעותית בעוצמת האובססיה, ולאחר מכן גם בשינוי התנהגות ובשינוי המציאות עבור האגרן הכפייתי. אחד האתגרים המרכזיים בתהליך הטיפול הוא פינוי הדירה של האגרן הכפייתי מכל החפצים שאגר לאורך שנים, על מנת להוביל שינוי אמיתי של המציאות.

אתגרים בתהליך הטיפול

למעשה, מרבית המטרות שאותן אמור תהליך טיפולי באגרן כפייתי למלא, כרוכות גם בצורה כלשהי של פינוי הדירה מהחפצים שנאגרו בה לאורך השנים. זה יכול להיות מצב של היווצרות מפגע תברואתי המחייב פינוי זמני או קבוע של הדירה על מנת לנקות ולחטא את הדירה. זה יכול להיות מצב של עומס בלתי נסבל שמחייב פינוי של הדירה, וזה יכול להיות תהליך טיפולי כולל שבמסגרתו, פינוי הדירה נועד כדי לשנות את המציאות באופן מוחלט.

צרו קשר לקבלת מידע

מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מציע לכם את כל הידע והמידע הדרושים לכם בעולם האגרנות הכפייתית. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם מרכז הסיוע לאגרנים, לשאול שאלות, לקבל תשובות, ולבחון כיצד נוכל לסייע לכם באתגרים העומדים בפניכם.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן