חשיבות מיחזור תכולת דירה בעזרת חברה לפינוי דירות

פינוי תכולת דירה 

בעת פינוי תכולת דירה, אנו נתקלים לא מעט פעמים בכמויות גדולות של פסולת הניתנת למיחזור שאין לה שום שימוש עבור בעלי הדירה. כמו למשל בקבוקים, כלי זכוכית, עיתונים ומגזינים ישנים, פלסטיקים שונים, פסולת גזם ועצים מהגינה ועוד. הפסולת והחפצים האלו ברוב המקרים יזרקו לפח האשפה ויזהמו את הסביבה במשך כמה אלפי עד מיליוני שנים יחד עם שאר הפסולת המושלכת מכל פינה בכל מקום.

כאשר אנו ניצבים מול  פינוי תכולת דירה שבבעלותנו או באחריותנו, ניתן ואף רצוי להשקיע מעט מחשבה על איכות הסביבה ומניעת לכלוך וזיהום האדמה והאוויר. מומלץ בחום לקחת בחשבון אפשרות של מיחזור עבור אותם החפצים בהם אין לנו צורך יותר.

חשיבות המיחזור

תהליך המיחזור הוא בעל חשיבות רבה. פסולת ואשפה מהווים מטרד סביבתי וישנם חומרים רבים ושונים שזמן התכלותם אורך אלפי עד מיליוני שנים ואפילו יותר. המקום המיועד במכוני איסוף והטמנת האשפה, הולך ואוזל במהרה. לכן קיים צורך דחוף ובהול למצוא חלופות שונות ומגוונות להשלכת והטמנת האשפה, וכמה שיותר מהר. חלופה אחת היא מיחזור, למשל. המיחזור תופס שתי ציפורים במכה אחת, בעצם העובדה שהוא גם מונע השלכת פסולת וגם מוצא לאותה פסולת שימוש נוסף, לעתים קרובות מדובר בשימושים יעילים ביותר.

עבור תעשיית הפלסטיק, המתכות, החקלאות, הטקסטיל ועוד. המיחזור חשוב במיוחד קודם כל למניעת הצטברות של אשפה בכל פינה. מכיוון שברגע שיגמרו המקומות להטמין לערום זבל, הוא יתחיל לגלוש לכל עבר. נכון שתרחיש זה כרגע נשמע בדיוני ואולי אף תלוש מהמציאות, אך אם נמשיך בדרך בה אנו הולכים, לא רחוק היום שבו נראה את ה"חזון" העגום הזה מתגשם אל מול עינינו מלאות החרטה. סיבה נוספת אשר בגללה חשוב מאוד למחזר פסולת, היא יצירת שימושים זולים ויעילים יותר בחומרים שבין כה כבר קיימים בעולם.

ניתן ליצור בקבוקי שתיה חדשים למשל, מבקבוקי שתיה משומשים שהתרוקנו ומוחזרו. בצורה זו פוחת הצורך לייצר עוד ועוד חומרים שבאים לעולם וישארו פה למשך תקופה שהיא כמעט נצח. בעודם מלכלכים את מחוזותינו וגורמים נזקים סביבתיים. בעצם הפחתת הייצור, בצורה עקיפה, איכות האוויר משתפרת וזיהום האוויר פוחת, מכיוון שמפעלים המייצרים פחות מוצרים, פולטים פחות רעלים אל האוויר.

תהליך המיחזור

אז אתם בעיצומו של פינוי תכולת דירה וחושבים לעצמכם – אוקי, יש לא מעט סיבות טובות למחזר, החלטנו ללכת על זה בכל הכוח. אבל רגע אחד, מאוד חשוב לנו לדעת.. איך זה עובד בכלל?

טוב ששאלתם. תהליך המיחזור תלוי בחומר הממוחזר, כל חומר והצורה האופיינית שבה ניתן לפרק אותו ואם יש צורך גם להרכיב אותו מחדש.

נייר

את הנייר ממחזרים באמצעות גריסה והרטבה, עד שנהפך לעיסה שלמה ורטובה. את אותה עיסה פורשים לייבוש ובתום תהליך הייבוש נוצר הנייר הממוחזר. מפעלי מיחזור מסויימים מבצעים תהליך זה ברמה של אומנות ממש, עד שלא ניתן לשים לב להבדל בין הנייר הממוחזר לנייר חדש. 

פלסטיק

את מוצרי הפלסטיק המשומשים שוטפים היטב, גורסים ומפוררים לחלקיקים קטנים, בדומה לחומר הגלם הראשוני של הפלסטיק. חלקיקים אלו מומסים ומוזרקים אל תוך תבניות בהתאם למוצרים אותם רוצים לייצר ועל ידי כך מקבלים את צורתם.

פסולת ביתית

מהפסולת הביתית ניתן ליצור קומפוסט, דשן טבעי. התהליך קורה בעת הכנסת חומרים אורגניים כמו שאריות אוכל, צואה, עשבים וכו' לתוך בור באדמה או כלי ייעודי. התהליך דורש מהפסולת לבוא במגע עם חמצן. חרקים ותולעים רבים עוזרים בתהליך הפירוק ומאיצים אותו. לאחר התהליך ניתן לפזר את התוצר שהתקבל על האדמה, מה שיביא להפרייתה והשפעה לטובה על הגידולים בה.

איך זה מתבצע?

לפני פינוי תכולת דירה, עוד בשלב בחינת הרעיון ומציאת החברה המתאימה לכם ביותר, ניתן לשאול את איש הקשר של החברה שאלות לגבי פינוי פסולת למיחזור, כמו למשל :

  • האם העברתם פסולת למיחזור לאחר פינוי תכולת דירה בעבר?
  • ·האם אתם עובדים בשיתוף פעולה עם מפעלי מיחזור וגריסת גזם?
  • האם ההעברה למיחזור כרוכה בתשלום נוסף או מתבצעת כחלק מהשירות?

בהתאם לתשובות תוכלו לקבל החלטה נכונה ומושכלת. אל תדאגו, אם שמתם עין על חברה מסויימת והיא אינה מוכנה לבצע את פינוי הפסולת למיחזור, ככל הנראה הרווח יהיה שלכם. כל חברה רצינית ואחראית תקח את עניין המיחזור ואיכות הסביבה בחשבון, בתור שירות ללקוח ובתור שירות לכולנו, וגם להם, כבני אדם החיים בעולם הזה.

כאשר יתבצע פינוי תכולת דירה הצוות המיומן והמקצועי יאסוף, ימיין ויברור את כל הפסולת בהתאם להליך מיחזורה והמקום אליו בסופו של דבר היא תגיע. פסולת גינה תאסף בנפרד ותשלח למפעל גריסה ומיחזור מתאים.

לסיכום

העולם בו אנו חיים חשוב לכולנו. כמה פעמים אנו מסתובבים ברחוב, ביערות ושמורות טבע, בחופים. ומתעצבנים על כמויות הזבל הנמצאות בכל פינה? אז נכון, יש הבדל גדול בין להשליך זבל איפה שאתה נמצא לבין לשלוח אותו למקומות ה"מיועדים" לו. אך בכל זאת, הזבל הזה לא גורם פחות נזק אם הוא נסתר מעינינו. לכן אם אתם מתכוונים לפנות דירה, חצר, מחסן או כל מתחם אחר. חשבו ברצינות על האפשרות להעביר את הפסולת למיחזור, למצוא לה שימושים שונים ומגוונים שרק יהפכו את העולם של כולנו ליותר ירוק, יפה ונקי. עם אוויר נעים לנשימה ומראות יפים ומרהיבים לעין, במקום ערימות של זבל בכל פינה. השינוי מתחיל בקטן, ולנו יש את הכוח. אם תעשו את הבחירות הנכונות, ולא מדובר על מעשים גדולים הדורשים מאמץ אדיר והשקעה רבה, אלא על הדברים הפשוטים והקטנים, תראו תוצאות מיידיות ותהיו מרוצים גם מאיכות חייכם וגם מתרומתכם לסביבה הנקיה והנעימה.

 



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן