התמודדות עם אח אגרן

איך מתמודדים עם אח אגרן? 

אנו חיים את חיינו באופן שגרתי לרוב, ואיננו שמים לב למתרחש לעתים ממש מתחת לאפנו. לעתים האנשים הקרובים לנו ביותר זקוקים לעזרתנו ואין ביכולתם להגיע למצב של הודאה בדבר ובקשת עזרה.

לכן, עלינו להיות ערניים ולשים לב למתרחש סביבנו, במיוחד לאנשים הקרובים אלינו ביותר.

כאשר אחד מאחינו נמצא במצוקה רגשית אנו נראה זאת על ידי שפת הגוף שלו, הלבוש שלו וכן מידת הניקיון בו נמצא. אדם השרוי בדיכאון עמוק ייתכן ולא יתקלח תקופה ארוכה. אנו נוכל לשים לכך לב מכורח הריח והמראה המוזנח שלו.

אנשים אשר סובלים ממצב של אגרנות כפייתית לא תמיד ייראו זאת על ידי גופם, שכן לא תמיד יחושו בעצמם כי משהו "לא בסדר". ייתכן ותהיה להם היגיינה אישית גבוהה והם ייראו כלפי חוץ כאנשים מטופחים אשר חייהם הולכים בתלם אך לכשנזכה לראות את ביתם, לא נאמין למראה עינינו.

מיהו אגרן כפייתי?

באם שמת לב כי אחיך אינו נוהג להזמין אותך אל ביתו, ייתכן כי יש לו מה להסתיר. אנשים הסובלים מאגרנות כפייתית אינם נוטים לאפשר לאנשים לבקרם מכורח הבושה והמבוכה הגדולה בה שרויים. ביתם ייראה מוזנח מאד, ערימות חפצים יגדשו בו, לעתים עד לתקרה. לא יתאפשר מעבר בין חדרי וחללי הבית שכן כל רחבי הבית עמוסים בחפצים מיותרים, אשר ייראו לאגרן הכפייתי דווקא כנחוצים עד מאד.

אחי אגרן – כיצד עלי לנהוג?

אגרנות כפייתית היא מצב המחייב מתן סיוע ללוקים בו. קיימות סיבות רבות ומגוונות לאגרנות וכן קיימים סוגים שונים של אגרנות, וזה אכן משתנה מאדם לאדם. אך כלל אחד משותף קיים לכולם – איסוף חפצים חסר מעצורים ופרופורציות.

באם אחיך עונה על קריטריונים אלו, ככל הנראה הוא סובל מאגרנות כפייתית ועליך לנסות לסייע לו על ידי מציאת מטפלים מוסמכים בתחום האגרנות וכן הזמנת חברת פינוי המתמחה בבית של אגרנים כפייתיים.

חברות פינוי אלה עובדות יד ביד עם המטפל המוסמך ומסייעים למטופל להיפטר מכל חפציו המיותרים, מנקים את הבית ומתקנים כל אשר דורש תיקון, ומבצעים הדברה וסיוד לקירות המוזנחים. הבית ישוב למצב תקין וראוי למגורי אדם ואחיך יחוש בהקלה גדולה ובשליטה ששבה אל חייו.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן