התמודדות עם אבא אגרן כפייתי

האם אביך סובל מאגרנות כפייתית?

במידה ואינכם מודעים להגדרה המדויקת של אגרנות כפייתית וכדי להבין לעומק את המשמעות, להלן מספר נקודות אשר יעזרו לכם להבין את המשמעות וכמובן את הטיפול הנכון לסובל מסינדרום זה.

ראשית, אדם הסובל מאגרנות כפייתית יאסוף אל ביתו וכן אל לבו חפצים רבים, הרבה מעבר לקיבולת הבית.

ביתו ייראה כאתר מוזנח, שכן גם אם נוהג לנקות אותו, לא ניתן להגיע לחלקים רבים בבית ולכן תמיד יישאר לכלוך ובעיקר אבק. אגרנות כפייתית עשויה להביא אדם לאסוף אל ביתו חמש מכונות כביסה שאינן תקינות כלל וכלל, דבר אשר יחסום חלק ניכר מחלל ביתו ולא יאפשר מעבר בין חדרי הבית.

הודאה בבעיה

אם אביך סובל מסימפטומים של איסוף חפצים מכל סוג שהוא, ללא קשר לצורך האמיתי שלו בהם, ייתכן והוא סובל מאגרנות כפייתית. חפצים עשויים להיות בגדים ובדים, בעלי חיים, מכשירי חשמל לסוגיהם, עיתונים וגזרי נייר, ספרים ואנציקלופדיות, תמונות, נעליים ועוד.

אגרנות כפייתית היא מצב שמחייב טיפול נכון ומתן סיוע לאדם הסובל ממנה. הסובל ממנה יהיה מודע למצבו וברוב המקרים הטיפול יסתיים בפינוי הבית ודווקא בתחושת הקלה גדולה מצד האגרן.

כיצד מתמודדים עם המצב?

נכון יהיה לומר שתפקיד הורינו הוא לדאוג לשלומנו ולרווחתנו, אך לעתים, ובעיקר עם חלוף השנים, התפקיד מתחלף ועלינו לדאוג לשלום הורינו. בכדי לעזור לאדם הסובל מאגרנות כפייתית ראשית תצטרכו להתעמת עמו לגבי מצבו ולהראות לו את חייו בתמונת מראה עדינה ורגישה. במידה ויודה במצב וסבל הנגרם לו מאורח חייו האקסצנטרי תוכלו להפנות אותו למרכז הסיוע לאגרנות כפייתית או למטפל מוסמך בתחום.

הטיפול באביכם יהיה איטי ויכיל מספר שלבים מרגע ההודאה במצב ובקשה לעזרה מצדו. המטפל יזמן אותו אל מרפאתו ויבקש שיביא עמו מספר חפצים ולאט לאט ילמד אותו להשליך אותם אל הפח. הוא יראה למטופל מדוע אינו זקוק לחפצים אלה בחייו. בשלב הבא אביך יזמין את המטפל אל ביתו, ויחד ייערך מיון ופרידה מחפצים.

בשלב האחרון יתבצע פינוי על ידי חברת פינוי שתסייע במיון, אריזה והשלכת החפצים המיותרים ולבסוף ניקוי יסודי, הדברה וסיוד של הבית.




אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו