השותף שלי לדירה ברמת גן סובל מהתמכרות לאגירת חפצים, כך מצאנו דרך לחיות בהרמוניה

מאז שעברתי לגור עם גל בדירה שכורה ברמת גן, חלמתי על יחסי שותפות מלאי הבנה ושיתוף פעולה. אבל תוך זמן קצר, התחלתי לשים לב להתנהגות מוזרה מצידו. הוא התחיל להכניס הביתה יותר ויותר חפצים מיותרים ולא הסכים להיפרד מהם. בהדרגה, החדר שלו וגם החללים המשותפים התמלאו בערימות של בגדים, ספרים, כלים וגרוטאות שאסף מהרחוב. הדירה הפכה לבלתי נסבלת עבורי, והיחסים בינינו החלו להידרדר. כשהעזתי לדבר איתו על המצב, הוא הגיב בהתקפי זעם וטען שהוא זקוק לכל הדברים האלו. לא ידעתי איך להתמודד עם ההתנהגות הזו, והתחלתי לשקול למצוא דירה חדשה. אבל אז, תוך כדי גלישה באינטרנט, נתקלתי במונח "התמכרות לאגירה" והבנתי שיש שם למה שקורה עם גל. החלטתי לתת הזדמנות אחרונה ליחסים שלנו ולבית שלנו, ולחפש עזרה מקצועית.

חיפוש אחר פתרון

התחלתי לקרוא הכל מה שיכולתי למצוא על התמכרות לאגירת חפצים. הבנתי שזו הפרעה נפשית מורכבת, וששותף שלי זקוק לתמיכה וסיוע כדי לצאת מזה. פניתי לעמותות שמתמחות בנושא וביקשתי המלצות על אנשי מקצוע שיכולים לעזור לנו. לבסוף יצרתי קשר עם חברת "שי פינוי דירה", שהתברר שהם מנוסים מאוד בטיפול במקרים של התמכרות. כבר בשיחה הראשונה, יועצת מטעמם הקשיבה לי בסבלנות, גילתה הבנה למצוקה שלנו והציעה לנו תוכנית סיוע מותאמת אישית. היא דיברה על גישה רב-מערכתית, שכוללת לא רק פינוי פיזי של הדירה, אלא גם תמיכה נפשית והדרכה התנהגותית לשינוי ארוך טווח. לראשונה הרגשתי שיש תקווה אמיתית לחיים ההרמוניה שתמיד חלמתי עליהם.

תהליך העבודה המשותף

אנשי המקצוע של שי פינוי דירה הגיעו לבית שלנו, ויחד איתם גם מטפל שמתמחה בהתמכרויות. הם ישבו עם גל לשיחה ארוכה והסבירו לו ברגישות מהי אגירה כפייתית ואיך היא משפיעה על חייו ועל הסביבה שלו. להפתעתי, גל גילה פתיחות מדהימה והודה שהוא מרגיש שהדברים יצאו משליטה. בעזרת המטפל, הוא התחיל להבין את הקשר בין חרדות וטראומות מהעבר לבין הצורך שלו לצבור עוד ועוד חפצים. רק אז הוא היה מוכן להתחיל בתהליך הפינוי המדורג, תוך שהוא מתרגל כל פעם לוותר על דברים נוספים. צוות שי פינוי דירה עבד לצידו בכל שלב, בסבלנות אין קץ ובמקצועיות שקשה לתאר. יחד, צעד אחר צעד, הם הפכו את ביתנו למקום נקי ופונקציונלי.

מבט קדימה

עם הזמן, כשהחללים בדירה התפנו מהחפצים המיותרים, התחלתי להרגיש ששינוי אמיתי התרחש. לא רק בבית עצמו, אלא גם ביחסים ביני לבין גל. פתאום יכולנו לארח חברים בלי בושה, ליהנות מארוחה משותפת בסלון ולחוש בנוח בכל פינה. אבל מעבר לזה, ראיתי איך ההתקדמות בתהליך של גל מעניקה לו בטחון מחודש ותחושת שליטה בחייו. הוא התחיל לדבר על העתיד ולהציב לעצמו מטרות חדשות, שלא היו קשורות להצטברות מטורפת של דברים חסרי ערך. ראיתי אדם חדש מתהווה לנגד עיני, והלב שלי התמלא בגאווה על האומץ וכוח הרצון שהוא הפגין.

בשלב הזה, אנחנו ממשיכים לעבוד יחד עם שי פינוי דירה ועם המטפל על בסיס שבועי. הם כל הזמן מספקים לשותף שלי כלים וטכניקות להתמודדות עם הדחף לאגור, וגם תומכים בי בתהליך שלי לקראת השותף המשתקם. אנחנו יודעים שהמסע יהיה עוד ארוך, ושלמרות שהדירה נקייה יותר מתמיד – ההתמכרות עצמה תמיד תהיה חלק מחייו של גל. אבל אני בטוח שעם התמיכה הנכונה והכלים המתאימים, אנחנו נצליח להתמודד עם האתגר הזה ביחד, צעד אחר צעד.

אל תוותרו על התקווה

אם אתם חיים עם שותף לדירה או בן משפחה עם התמכרות לאגירה, אני פונה אליכם לבקש שלא תאבדו תקווה. גם אם נראה לכם שכל המאמצים לשינוי עלו בתוהו וגם אם אתם מרגישים אבודים ומתוסכלים – יש אור בקצה המנהרה.

הצעד הראשון הוא לפנות לעזרה מקצועית, כמו זו שקיבלנו מחברת שי פינוי דירה. תנו להם לבנות לכם תוכנית מותאמת אישית, שתיקח בחשבון את כל המורכבות של ההתמכרות ותציע מגוון כלים להתערבות פיזית ונפשית גם יחד.

אל תשכחו לדאוג לעצמכם במהלך התהליך, ולבקש את התמיכה שגם אתם צריכים. זה לא יהיה קל, וזה ידרוש מכם הרבה אורך רוח וחמלה. אבל עם ההכוונה הנכונה והשותפים המתאימים, אפשר לחולל שינוי משמעותי גם במצבים הקשים ביותר.

אז אל תתביישו להושיט יד ולבקש עזרה. צרו קשר עוד היום עם אנשי המקצוע של שי פינוי דירה, בטלפון או דרך האתר, ותנו להם להיות הדרך שלכם לעבר עתיד נקי, פרקטי ומאוזן יותר. כי עם הכלים הנכונים ועם ההתמדה הדרושה – אפשר להפוך התמכרות להזדמנות למצוא הרמוניה מחודשת, בבית ובנפש.

אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו