ההשלכות הבריאותיות של אגרנות כפייתית

אילו השכלות בריאותיות יש לאגרנים כפייתיים?

אגרנות כפייתית היא הפרעה נפשית בפני עצמה, אך מעבר להפרעה הישירה של אגירת חפצים, ישנן גם השלכות משמעותיות של הפרעה זו על הבריאות הכללית, הן של האגרן הכפייתי והן של בני משפחתו. ההשלכות הבריאותיות באות לידי ביטוי במגוון רחב של סיכונים בריאותיים החל מהסכנה לפציעה פיזית מערימות הפסולת הנערמות בביתו של האגרן הכפייתי, וכלה במחלות נשימה ומחלות זיהומיות בהן ניתן ללקות לאור הצטברות המזהמים בדירה.

רמת הסיכון הבריאותי כעוצמת ההפרעה

מן הסתם, עוצמת הסכנות הבריאותיות הללו משתנה בהתאם לעוצמת האגרנות הכפייתית. ככל שעוצמת ההפרעה גדולה יותר, כך ניתן לצפות לערימות גדולות יותר של פסולת ברחבי הבית, ולזיהומים גדולים יותר כתוצאה מהצטברות של פסולת אורגנית. למרבה הצער, אין כל אפשרות להיפטר מגורמי סיכון אלה ללא ביצוע של פינוי דירה ותכולה יסודי מכל הפסולת שהצטברה בדירה לאורך השנים, אך בהחלט ניתן להוביל את האגרן הכפייתי לכיוון הזה.

אובדן חוש ריח ואובדן מודעות לחומרת המצב

אגרנים כפייתיים רבים "ניחנים" ביכולת שלא להריח את הריח החריף המתפשט ברחבי הבית. בשלב מסויים מאבדים האגרנים הכפייתיים את חוש הריח, או את הרגישות לריח החריף שהופך להיות מאפיין בולט בבית. בנוסף, מושפעים האגרנים הכפייתיים מהאובססיה שלהם, באופן שאינם מודעים להיקף הלכלוך והזוהמה המצטברים ומתפשטים ברחבי ביתם. מכאן, הדרך קצרה עד להיווצרות תנאים שפשוט בלתי אפשרי לחיות בתוכם מבלי לסבול ממחלה זיהומית כלשהי, מקשיי נשימה או מפציעה פיזית כלשהי.

תהליך טיפול מקצועי וביצוע חיטוי יסודי לדירה

כבני משפחתו של אגרן כפייתי, אפשר בהחלט לומר שהאחריות על הטיפול במצב תברואתי זה חלה עליכם. האגרן הכפייתי כאמור אינו מודע לחומרת המצב, וגם אם מודע לה, אין לו שום עניין בשינוי המצב או בנקיטה בצעדים שיכולים לסכן את אורח חייו. במסגרת זו, מומלץ מאוד להתחיל בתהליך טיפול מקצועי בפיקוח וניהול של פסיכיאטר מקצועי, תהליך טיפולי שבמהלכו יבוצע גם פינוי דירה מכל הפסולת והחפצים שנאגרו בה, וניתן יהיה לבצע חיטוי מקצועי באמצעות כלור לסילוק כל הנגעים והזיהומים מרחבי הדירה, ולחסל את גורמי הסיכון.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן