האמת על פינוי מדירה של אגרן כפייתי

כל האמת על אגרן כפייתי 

מי שלא ראה בית של אגרנים כפייתיים מימיו, לא יודע מהו בית מבולגן. המילה בלגן לא מתחילה אפילו לתאר את מה שמתחולל בחורי דלת ביתו של אגרן כפייתי. למי שלא יודע מהי אגרנות כפייתית נסביר שמדובר בתופעה רגשית שבה אדם אוסף אל ביתו כל מני חפצים, מסוגים שונים שאין לו צורך ממשי בהם.

מדובר באובססיה שגורמת לאדם למלא את ביתו בשאריות מזון, מכשירי חשמל מקולקלים, בגדים, עיתונים, ספרים, מסמכים שונים ועוד כהנה וכהנה. יש אגרנים כפייתיים שאוספים לביתם חפצים שונים וישנם כאלה שאוגרים רק סוג מסוים של חפצים. כך או כך מדובר בתופעה מטרידה מאד שגורמת לבעיות רבות לבני הבית ולאגרן עצמו. מדובר על תופעה שנעה על רצף שוב בקוטביות ובדרגות החמורות ביותר חי האגרן בבית אפל, נטול אוויר, עמוס בחפצים, והוא גוזר על עצמו מחמת הבושה בדידות קשה שמציבה אותו בודד מול העולם. עם הזמן ממעט האגרן להזמין לביתו אפילו בני משפחה קרובים או בעלי מקצוע לתיקון בעיות ותקלות שמתרחשות מעת לעת בבית, מה שמחמיר את הבעיה ומגביר את תחושת המצור. מעבר לתחושות הקשות, לבושה ולבדידות שחווים בני הבית, האגרנות הכפייתית מעמידה את האגרן ואת בני ביתו מול שורה של סכנות בהיבט התברואתי ובהיבט הבטיחותי.

מה הסכנות?

הסכנות שאורבות לכל מי שגר בבית כזה הן ממשיות ואמתיות. בהיבט התברואתי שאריות מזון, אוכל מקולקל, מצבורי אוכל בכל פינות הבית ועוד עלולים לסכן את בני הבית במחלות זיהומיות שנגרמות עקב נוכחות חיידקים. יתר על כן, בבית כזה נוכחות של מכרסמים שעלולים להעביר שורה של מחלות זיהומיות קשות היא כמעט וודאית מה שמסכן עוד יותר את בני הבית.

גם הצטברות כמויות גדולות של אבק בכל פינה עלולות לגרום לאלרגיות שונות, מחלות עור ושורה ארוכה של בעיות בדרכי הנשימה. כל הבעיות הללו מחריפות בייחוד כאשר בבית מתגוררים ילדים קטנים או קשישים. בהיבט הבטיחותי בית כזה מעמיד את יושביו בסכנה תמידית של התמוטטות מדפים מפאת העומס הרב שנוצר עליהם. גם ערימות בגדים וחפצים שונים בכל פינה בבית כולל במסדרונות מסכנת את בני הבית בסכנת מעידה והחמור מכל בעת שריפה, דומה הדבר  לגפרור שמושלך לתוך ערימת חציר. בתוך שניות בית כזה עלול להתלקח ולהפוך למלכודת אש בשל כמות הבדים, הניירות והחומרים הדליקים שנמצאים בו, ובנוסף היחלצות ממנו תהיה כמעט בלתי אפשרית בשל העומס הרב. לכל אלה מצטרפים כמובן ריח רע ותחושת מחנק שפוגעת אנושות באיכות החיים של בני הבית.

במשך הזמן המעגל מתרחב והאגרן הכפייתי מפריע גם לשכנים ולמי שנמצא בקרבת הבית שלו. אחד היבטים החמורים ביותר בתופעת האגרנות הכפייתית הוא הקושי הרב שבאיתור הבעיה. מפאת הבושה האגרן ממדר את עצמו וממעט להזמין אורחים לביתו, וכך במשך הזמן הבעיה הולכת ומחריפה, וכאשר היא מתגלה, במרבית המקרים בביקור אקראי של אחד מהקרובים או בעקבות תלונה של השכנים על ריחות רעים מהבית, מדובר במצב קיצוני של הבעיה.

מה הפתרון?

אגרנות כפייתית היא תופעה רגשית, ולכן יש לתת לה מענה ברמה הרגשית קוגניטיבית. כדי למגר את הבעיה דרוש טיפול רגשי מעמיק שיסייע לאגרן הכפייתי לפתח מודעות כלפי הביעה כך שיוכל להבין מה גורם לו להיות אגרן כפייתי. מלבד זאת, משום שלבעיה יש היבט פיזי בולט ומוחשי, אין להתעלם מהפתרון ברמת הדירה.

פינוי מדירה של אגרן כפייתי הוא משימה מורכבת ולכם יש לקבל מענה ועזרה ממומחים לתחום. ממש כפי שכדי להתמודד עם הבעיה ברמה הרגשית נפנה לפסיכולוג או למטפל רגשי, כך כדי לשקם את השירה ולהפוך אותה לראויה שוב למגורים נפנה אל  שירותיה של חברת פינוי דירה. חברת פינוי דירה מסוגלת לתת מענה יסודי לבעיה ולבצע לא רק פינוי אשפה מהבית, אלא גם פינוי רהיטים ישנים  פינוי בגדים  וכל מה שדרוש כדי להחזיר את הבית להיות מקום שראוי לחיות בו.

במסגרת התהליך מבצעת החברה הערכה של כמות התכולה והיקף העובדה תוך התחשבות במיקום הבית, הקומה שבה הוא נמצא ובאיכות ובסוג התכולה שיש לפנות. עלות הפרויקט נקבעת אם כן על פי כמות האנשים שנקצה לפרויקט, מאפייני הדירה, וכמות התכולה. בתחילת התהליך מתבצעת פגישה שבה מתקיים תיאום ציפיות בין הצדדים. הכנת חוזה עבודה ותיאום לוחות הזמנים יתבצעו תוך רגישות למצב העדין שבו נמצא האגרן הכפייתי.

ערך מוסף

פינוי אספנות כפייתית  דורש כאמור לא רק ציוד מקצועי אלא גם ניסיון ורגישות. מדובר במשפחה שנמצאת במצב רגיש ומשום כך עובדי חברת "צוות פינוי דירה" מתמחה במתן פתרונות לאנשים שנמצאים במצב רגיש מעין זה. אנו יודעים להסביר את התהליך וללוות את המשפחה צעד צעד תוך התחשבות וגילוי כל הרגישות הנדרשת במסגרת המצב. לאחר קביעת סדרי הזמנים נגיע לבית ונבצע מיון של כל התכולה.

את הפסולת נשליך ישירות למכולות אשפה שיסיעו את האשפה אל אתרי פסולת מוכרים בחוק, ואת החפצים השמישים נארוז בארגזים שיועברו לכל יעד נדרש. ניתן לאחסן את התכולה במחסנים עד סיום תהליך שיקום הדירה וניתן להציע אותם כתרומה. נשמח לסייע לכם בשינוע ובהעברה וגם לקשר אתכם עם עמותות שזקוקות לתרומה. יש אפשרות למכור חלק מהתכולה, כך שבעצם תקבלו פינוי רהיטים ישנים בחינם או בעלות מופחתת. כך או כך, אנו נשעה כל מה שדרוש כדי לרוקן את הדירה מכל תכולתה כך שנוכל לשקם אותה במהירות וביעילות.

גימור

לאחר שהדירה ריקה מכל חפץ ניתן לבצע בה כמה עבודות תחזוקה פשוטות כמו תיקוני חשמל קלים, תיקוני צנרת פשוטים, החלפת תריסים, החלפת חלונות ישנים ודלתות ישנות, החלפת ברזים חלודים או דולפים וגם החלפת שקעים שרופים. לאחר ביצוע כל העבודות הללו נסתום חורים בקירות, נבצע צביעה יסודית בדירה וחשוב מכל נערוך בה הדברה מקצועית ויסודית. בסיום התהליך נבצע ניקיון יסודי וחיטוי מלא של כל חלקי הדירה, כך שתוכלו לשוב ולהתגורר בה.

נשמח לסייע לכם בכל דרך שהיא כדי שתוכלו לשוב לבית שכיף ונעים לחיות בו ולשם כך עומד לרשותנו לא רק ציוד מקצועי ומתקדם, אלא גם ידע, ניסיון והמון רצון טוב. עובדי החברה מנוסים ויודעים לעמוד בפני כל אתגר. צרו עמנו קשר לקבלת מידע נוסף על פינוי מדירה לכל מטרה ולכל ייעוד. פינוי דירה של אגרן כפייתית היא רק חלק מתחומי ההתמחות שלנו. אנו מבצעים גם פינוי מדירה לרגל מעבר דירה, לרגל שיפוץ, לקראת מכירה או השכרה וגם לאחר שריפה. אנו מבצעים פירוק ארונות קיר, ארונות מטבח וארונות אמבט ומבצעים שורה של עבודות גם למגזר הפרטי וגם למגזר העסקי. חברתנו מבצעת ביעילות רבה פינוי ארונות, פינוי מקלטים, פינוי מחסנים, פינוי משרדים, פינוי חצרות וגם פינוי גגות. לקוחותינו מקבלים שירות מקצועי ומעולה כבר שנים רבות וגם אתם תוכלו לקבל מאתנו שירות כזה. צרו קשר לקבלת מידע נוסף ולקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות וללא עלות. נשמח לעמוד לרשותכם ולספק לכם את כל השירותים הנדרשים שישפרו אתצ איכות חייכם ואת איכות חיי הקרובים לכם.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו