האם תרופות פסיכיאטריות יכולות לסייע בטיפול באגרנות כפייתית?

תרופות פסיכיאטריות עבור אגרנים 

התשובה היא בהחלט כן, אם כי הכל צריך להילקח בערבון מוגבל שכן עוצמת ההפרעה, ההיקף שלה והמבנה הגנטי והפיזיולוגי של כל אדם הסובל מן ההפרעה יכולים להיות שונים בצורה מהותית, ואי לכך ההשפעה יכולה להיות ברמה שונה. אגרנות כפייתית היא הפרעה נפשית המשתייכת למשפחת ההפרעות האובססיביות כפייתיות OCD. תרופות פסיכיאטריות קיימות כבר מזה שניים או שלושה עשורים, אך בתחילה הן יועדו בעיקר למצבים של דכאון קליני. עם השנים, פותחו עוד שורה של תרופות פסיכיאטריות שיודעות היום לטפל בצורה כזאת או אחרת, ובמידה כזאת או אחרת במגוון רחב של הפרעות נפשיות.

שיפור וטיפול בקונטקסט רחב

אחרי שאמרנו את זה, אם אתם מצפים שעל ידי נטילת תרופות פסיכיאטריות, ההפרעה תיעלם לחלוטין, אתם רוצים לשקול שוב את הציפיות שלכם. תרופות אלה יכולות במקרים רבים להפחית מאוד ואף לדכא את מרבית התסמינים של ההפרעה, אך אינן יכולות באמת לרפא אותה, או לנטרל אותה לחלוטין. ההפרעה קיימת תמיד, והיא תבוא לידי ביטוי בצורה כזאת או אחרת. מפה מגיעה החשיבות לעשות שימוש מושכל בתרופות הללו, והכוונה היא לנטילתן בתוך קונטקסט טיפולי רחב יותר.

טיפול משנה מציאות

למעשה, השימוש בתרופות פסיכיאטריות הוא היעיל ביותר כאשר האגרן הכפייתי עובר תהליך של שינוי מציאות, תהליך טיפולי עם ליווי פסיכולוגי ותהליך טיפולי המשלב גם פינוי של דירת האגרן הכפייתי מכל החפצים שנאגרו בה, ויצירת מציאות חדשה שתתמוך בשינוי משמעותי בחיי האגרן ובני משפחתו. מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מציע לכם מידע רחב ועשיר מאוד בנושא זה, ויכול לתת לכם ייעוץ ולחבר אתכם לאנשי המקצוע המתאימים שיספקו לכם את התשובות על כל שאלותיכם.

צרו קשר לקבלת מידע נוסף

אנו מזמינים אכם ליצור קשר עם מרכז הסיוע לאגרנים עוד היום, להתרשם ממגוון השירותים שאנו מציעים, ולראות כיצד נוכל לסייע לכם, לתמוך בכם, להכווין אתכם וללוות אתכם גם בהיבטים הפסיכולוגיים והטיפולים התרופתיים שניתן לשלב להתמודדות עם הבעיה.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו