האם שיקום של אגרנים כפייתיים יכול להתבצע במסגרת המרחב המשפחתי?

שיקום של אגרנים – רק בתוך מסגרת משפחתית 

התשובה היא שהוא חייב להתבצע במסגרת המרחב המשפחתי, ויחד עם זאת הוא חייב להיות מפוקח ומבוקר על ידי גורם מקצועי, ובשיתוף פעולה מקצועי עם הפסיכיאטר המטפל. למשפחת האגרן הכפייתי ישנו תפקיד מכריע בתהליך כולו, שכן המשפחה היא הגורם האחראי המלווה את האגרן הכפייתי רוב הזמן, בזמן שהוא צריך להתמודד עם השיקום עצמו. אחריות זו באה לידי ביטוי בשורה של מישורים ורבדים החל מהאחריות לתמוך ולעודד, דרך האחריות לפקח על התנהגותו של האגרן הכפייתי קרוב משפחתכם, וכלה באחריות לוודא שהוא מקבל את כל הטיפולים הדרושים לו לרבות טיפול תרופתי וייעוץ פסיכולוגי במועד.

תמיכה וליווי של בני המשפחה

המסגרת המשפחתית הוא מרכיב חשוב בתהליך השיקום של אגרן כפייתי. המשפחה היא למעשה המסגרת היחידה המקיפה אותו במהלך תהליך השיקום, שיכולה לבחון את פעילותו בצורה רציונלית, שיכולה לפקח על פעילותו, שיכולה למלא את עולמו בתחליפים לאובססיה שאותה רוצים לדכא, ובהתאם לכך ישנו תפקיד מרכזי למשפחת האגרן הכפייתי בכל תהליך של שינוי, טיפול ושיקום. תמיכתה של המסגרת המשפחתית אמורה לבוא לידי ביטוי במספר תחומים מרכזיים.

אחריות במספר רבדים

במידה ותהליך השיקום כרוך בנטילת תרופות פסיכיאטריות, המשפחה היא זו שצריכה להקפיד על זמינות מלאה של התרופות, ועל כך שהאגרן הכפייתי נוטל אותן בזמן. המשפחה היא זו שמהווה את חוליית הקישור מול הפסיכיאטר המטפל, והמשפחה היא זו שאחראית על יצירת המציאות החדשה עבור האגרן הכפייתי לרבות שילוב של פעילויות חדשות בסדר היום, פינוי הדירה מכל החפצים שנאגרו בה לאורך השנים וכדומה.

צרו קשר לקבלת מידע נוסף

מרכז הסיוע לאגרנים כפייתיים ומשפחותיהם מציע לכם קרקע פורה ועשירה של מידע וידע בתחום האגרנות הכפייתית. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עוד היום הם מרכז הסיוע לאגרנים, לקבל את כל המידע לו אתם זקוקים, ולבחון כיצד תוכלו להיעזר ביכולות המרכז לטובתכם ולטובת קרוב משפחתכם האגרן הכפייתי.



אל תתאמצו

לחצו לחיוג מהיר

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שלום,
איך אוכל לעזור לך?
התקשרו עכשיו